Mazda a anunțat un plan de investiții de aproape 11 miliarde dolari pentru a lansa mai multe mașini electrice până în 2030, când aceste modele ar putea ajunge să reprezinte 40% din vânzările totale. Compania va investi și în producția de baterii, căutând parteneri în domeniu.

Mazda CX-60Foto: Mazda

Mazda a vândut în lume 1,3 milioane de mașini anul trecut, iar CX-5 a fost cel mai vândut model, urmat de Mazda2, Mazda3 și CX-30. Compania a vândut 189.000 de mașini în Europa, 332.000 în SUA, 157.000 în Japonia și 183.000 în China.

La fel ca Toyota și Honda, Mazda a rămas în urmă la capitolul electrificare a gamei și a schimbat acum obiectivul, acesta fiind ca în 2030 mașinile full-electrice să reprezinte între 25% și 40% din vânzările totale. Până la acest nou plan, obiectivul era de 25%.

Primul vehicul full-electric lansat de Mazda în Europa a fost o versiune de MX-30, în toamna lui 2020.

Mai ales după 2028 se va accelera ritmul de lansare pentru vehiculele electrice și se ia în considerare și producția de mașini electrice în SUA. Se va pune accent și pe dezvoltarea mărcii pe piața chineză.

Creșterea se va baza pe investiții alături de alte companii, atât în producția de baterii, cât și de semiconductori, invertoare și motoare electrice, constructorii auto învățând multe din criza componentelor care a afectat industria în ultimii doi ani.

Mazda va introduce mai multe hibride plug-in în următorii ani și se va baza pe modele cu marje mai mari de profit: CX-60 și CX-80.

America de Nord va rămâne cea mai importantă piață pentru companie și se va investi acolo și pentru producerea de mașini hibride.

Cei mai buni ani de vânzări pentru Mazda în Europa au fost acum trei decenii, cu valori anuale de peste 300.000 de unități. Și anul fiscal 2019 a fost bun, cu 264.000 de mașini, însă apoi a urmat declinul.

Surse: Reuters, Automotive News