Tesla a anunțat luni că a livrat 1,31 milioane de vehicule electrice în 2022, un nivel record și un salt de 40% față de anul precedent, dar în continuare sub propriile previziuni și sub așteptările Wall Street, potrivit AFP.

Masini TeslaFoto: Jonathan Weiss, Dreamstime.com

Compania lui Elon Musk și-a stabilit un obiectiv pe termen lung de a crește livrările cu o medie de 50% pe an.

Aceasta spune în mod regulat că acest obiectiv poate fluctua în funcție de operațiunile sale, iar în declarația sa de luni subliniază impactul Covid, care a dus la închiderea timp de mai multe săptămâni a fabricii sale din China, precum și problemele cu lanțurile sale de aprovizionare.

În octombrie, directorul financiar a avertizat, de asemenea, că Tesla ar putea să nu-și atingă obiectivul în acest an.

Analiștii se așteptau la mai mult: se așteptau la livrarea a 427.000 de vehicule în trimestrul al patrulea, conform estimărilor compilate de FactSet - compania a livrat 405.000.

Pentru a stimula vânzările, Tesla a oferit promoții neobișnuite clienților care au fost de acord să primească o mașină nouă înainte de sfârșitul lunii decembrie.

Într-un e-mail trimis angajaților săptămâna trecută și văzut de CNBC, Elon Musk le ceruse, de asemenea, să se ofere voluntari pentru a livra cât mai multe mașini înainte de sfârșitul anului 2022.

Mulți observatori se tem de o posibilă încetinire a cererii pentru mașinile scumpe ale constructorului auto, într-un moment în care mediul economic este incert și alți producători oferă din ce în ce mai multe modele concurente.

De asemenea, aceștia sunt îngrijorați de faptul că Elon Musk se concentrează mai degrabă pe noua sa companie, Twitter, decât pe Tesla.

După ce au crescut vertiginos în 2020 și 2021, acțiunile constructorului auto s-au prăbușit cu 65% în 2022.

foto: Dreamstime