Gigantul chinez al bateriilor CATL a inaugurat joi prima sa fabrică europeană în Germania, o verigă vitală în electrificarea constructorilor auto de pe continent, potrivit AFP

Masini electrice la incarcatFoto: Rimidolove, Dreamstime.com

CATL, unul dintre liderii mondiali din acest sector, intenționează să producă 30 de milioane de baterii litiu-ion pe an, suficient pentru a echipa până la 350.000 de mașini electrice, în această fabrică situată în regiunea Turingia (centru), în apropiere de orașul Erfurt.

O linie de producție este deja operațională, iar alte cinci linii ar trebui să urmeze în lunile următoare, pentru o capacitate totală de producție de 14 GWh, potrivit grupului.

Până la 1,8 miliarde de euro au fost investite în acest proiect, fiind una dintre cele mai mari investiții chinezești în Germania.

Fabrica din Arnstadt este prima fabrică din Europa pentru grupul CATL (Contemporary Amperex Technology), care intenționează să deschidă o altă unitate în Ungaria.

Aceasta ilustrează dependența producătorilor europeni de automobile, care se află în plină tranziție electrică, de furnizorii asiatici de baterii, o piață dominată de grupuri chinezești, japoneze și sud-coreene.

Grupul german BMW a ales să cumpere de la CATL, iar Mercedes intenționează să fie principalul client al viitoarei fabrici a grupului din Ungaria.

Pentru a recupera decalajul și pentru a-și reduce dependența în acest sector strategic, Uniunea Europeană a pus la dispoziție un ajutor de câteva miliarde de euro pentru investiții. Producătorii europeni de baterii nu au o producție suficientă pentru a satisface nevoile producătorilor de automobile de pe continent.

Volkswagen vrea să devină primul producător european care își va produce singur o parte din baterii. Grupul are șase planuri pentru mega-fabrici europene cu o capacitate de 40 GWh fiecare, precum și una în SUA.

foto Dreamstime