​Șefii Renault și Nissan au reușit să treacă de neînțelegerile stârnite mai ales de scandalul Carlos Ghosn și vor prezenta la Londra, pe 6 februarie, proiectele noi pe care le va dezvolta alianța franco-niponă. Au fost multe neînțelegeri, mai ales legate de rolul redus jucat de Nissan în cadrul alianței, dar au fost și diferențe culturale.

Nissan AriyaFoto: Nissan

Renault își va reduce treptat participația la Nissan, de la 44%, la 15% și vor fi anunțate cinci proiecte comune, inclusiv în India și America Latină. Din alianță face parte și Mitsubishi care va fi cuprinsă în aceste proiecte ce ar putea cuprinde și schimbări la uzinele din Turcia și Spania.

Alianța Renault-Nissan are 23 de ani vechime, dar ultimii au fost cei mai grei, fiindcă cele două companii nu prea s-au mai înțeles, deși au o structură industrială complexă și au pus multe la comun. Carlos Ghosn, celebrul director arestat acum câțiva ani, ar fi vrut o fuziune între cele două companii, însă cei de la Nissan nu voiau să audă de așa ceva.

Șefii Nissan au considerat că grupul nipon merită să aibă un rol mult mai important în cadrul alianței și au apărut și neînțelegeri politice, dar și unele cauzate de diferențele culturale dintre Franța și Japonia.

Acum, cele două părți au reușit să cadă de acord asupra proiectelor viitoare, unele propuneri ale Renault nu au fost acceptate de cei de la Nissan, însă japonezii vor investi în unitatea de vehicule electrice creată recent prin reorganizarea amplă făcută de Renault.

Nissan se teme de faptul că, din moment ce Renault va colabora strâns și cu chinezii de la Geely, tehnologia sa ar putea ajunge pe mâinile chinezilor.

Surse: Le Figaro, Automotive News, Bloomberg