Grupul saudit Aramco a semnat o scrisoare de intenție pentru a deveni acționar minoritar în cadrul noii companii de tehnologie în domeniul sistemelor de propulsie care va fi constituită de Renault Group împreună cu chinezii de la Geely. Este una dintre cele mai mari investiții pe care o companie petrolieră o face în industria auto.

Saudi AramcoFoto: G0d4ather, Dreamstime.com

Saudi Aramco are o capitalizare de piață de 1.800 miliarde dolari, fiind a doua cea mai valoroasă companie din lume, după Apple (capitalizare de 2.300 miliarde dolari).

În 2022, Aramco a semnat un parteneriat cu Hyundai Motor, pentru studierea dezvoltării de combustibili superiori care să fie folosiți în mașinile hibride pentru a reduce emisiile de CO2.

Presa internațională scria în ianuarie că Saudi Aramco ar putea avea 20% din acțiuni la noua companie de tehnologie în domeniul sistemelor de propulsie, companie a Renault care era cunoscută sub numele de „Horse”.

Noua companie formată din Renault, Geely și Aramco va avea o capacitate anuală de producţie de peste 5 milioane de transmisii și motoare cu combustie internă, hibridă și plug-in hibridă, spun cei de la Renault.

Iată ce spune Renault

„Aramco a semnat o scrisoare de intenție pentru a deveni acționar minoritar în cadrul noii companii de tehnologie în domeniul sistemelor de propulsie care va fi constituită de Renault Group împreună cu Geely Holding Group. Noua companie va fi dedicată tehnologiilor de propulsie cu combustie internă și hibridă.

Investiția Aramco va susține dezvoltarea companiei și va contribui la cercetarea și dezvoltarea unor soluții de combustibili sintetici și a unor tehnologii de nouă generație în domeniul propulsiei cu hidrogen. Este de așteptat ca Renault Group și Geely să-și mențină cote de participare egale în noua entitate independentă„.

„Parteneriatul cu Aramco va duce la un nou nivel compania noastră mixtă cu Geely Group și o va plasa în prima linie a cursei pentru dezvoltarea tehnologiilor de propulsie cu combustie internă cu emisii foarte scăzute”, spune Luca de Meo, CEO Renault Group.

Sursa foto: Dreamstime.com