Înainte de pandemie, în anul 2018, în lume se produceau peste 71 de milioane de autoturisme. Odată cu pandemia, în 2020, sectorul auto global s-a confruntat cu o serie de perturbări, ale căror efecte se resimt și azi.

Fabrica Ford din CraiovaFoto: Inquam Photos / Bogdan Danescu

Am văzut, pe de-o parte, linii de producție sistate, din cauza lockdown-urilor, după care sectorul nu a putut face față cererii în revenire, pentru că a apărut o criză globală de semiconductori pentru automobile.

Această lipsă de cipuri a dus la tăierea a aproximativ 11,3 milioane de vehicule din planurile de producție la nivel mondial. Este cea mai mare scădere a producției din ultimul deceniu.

Pentru a produce 60 de milioane de vehicule, e nevoie de aproximativ 9 milioane de oameni, care sunt angajați direct în fabricarea vehiculelor și a pieselor care intră în ele. E o forță de muncă ce reprezintă peste 5% din totalul angajării în producție din lume.

Citește mai mult pe Panorama.ro