Comisia Europeană ar fi întocmit un plan prin care, după 2035, constructorii auto vor putea vinde pe mai departe mașini cu motor termic, dar condiția ar fi ca aceste mașini să poată fi alimentate doar cu „e-fuels”, carburanți sintetici la care bilanțul de CO2 este neutru. Informația este dată pe surse de agenția Reuters, iar oficialii UE vor să rezolve diferendul pe care îl au cu Germania.

MasiniFoto: Teodororoianu, Dreamstime.com

Propunerea ar consta în crearea unei noi categorii de vehicule în UE, mașini care pot fi alimentate doar cu combustibili „carbon neutral”. Aceste vehicule vor trebui să aibă și sisteme care să NU le permită pornirea dacă este folosit alt tip de combustibil, cum ar fi benzina sau motorina standard.

Dacă propunerea va trece, ar însemna că vor putea fi vândute mașini noi cu motor termic și după 2035, lucru dorit de mai multe țări cu industrie auto importantă.

Electro-carburanţii sau „e-fuels” ard precum benzina din petrol, dar fără emisii de gaze de seră. Un exemplu de e-fuel este benzina metanolică sintetică, produsă cu hidrogen verde, obţinut cu energie regenerabilă.

Astfel de carburanți nu sunt produși în cantități mari, iar un studiu recent a arătat că producția mondială prognozată pentru „electro-carburanți” ar acoperi o parte foarte mică din cerere. Pentru ca aceste mașini cu „e-fuels” să ajungă să fie numeroase va fi nevoie de proiecte mari de investiții, de miliarde de euro. Partea bună este că mai sunt 12 ani până la 2035.

Carburanţi sintetici pot fi obţinuţi din cărbune, gaz metan sau biomasă prin diferite metode.

Există un grup puternic de lobby pentru susținerea „e-fuels”, ideea fiind ca mașinile cu motor termic să poată fi produse și pe mai departe după 2035, chiar dacă în volume mai mici și în această variantă cu electro-carburanți.

Porsche construiește în Chile, alături de Siemens Energy, o instalație cu care să producă un carburant sintetic ecologic și alte proiecte vor urma.

Sursa: Dreasmtime.com