​Piața mașinilor noi a crescut cu 29% în Europa luna trecută și cu 18% în primul sfert al anului, arată datele ACEA. Ce mărci au avansat cel mai mult. Cum arată topul brand-urilor. Ce s-a întâmplat cu mașinile electrice.

MasiniFoto: Wirestock, Dreamstime.com

În UE s-au vândut 1,08 milioane de mașini noi în martie, față de 844.000 în martie 2022. În primele trei luni din acest an piața a crescut la 2,65 milioane de unități, cu 410.000 mai multe decât în Q1 2022. În România piața a crescut cu 28%, spre 37.000 de unități.

Mașinile pe benzină au 37,5% din piață în UE, cele diesel au 14,5%, iar full-electricele au ajuns la 13,9%. Hibridele au peste 30% cotă de piață, arată datele ACEA.

În primele trei luni mașinile full-electrice au avut o creștere de 43%, până la 320.000 de unități. Înmatriculările de mașini pe benzină au crescut cu 19%, la aproape un milion de unități. Creștere a fost și la diesel, 0,8%, până la 400.000.

Topul grupurilor auto după cota de piață în Europa: Volkswagen Group 25,7%, Stellantis 19,3%, Renault Group 10,8%, Hyundai Group 8,3%.

Topul mărcilor: Volkswagen 10,7%, Toyota 7%, Peugeot 6,1%, Renault 5,6%, Mercedes 5,6%, Skoda 5,5%, Dacia 5,2%.

Cele mai mari creșteri: Alfa Romeo 153%, Tesla 88%, Land Rover 69%, Mazda 42%, Dacia 41%.

Mărcile care au scăzut cel mai mult: Mitsubishi -38%, Honda -30%, smart -13%.

Sursa foto: Dreamstime.com