Tesla a înregistrat o scădere semnificativă a profitului net în primul trimestru, în ciuda unei creșteri importante a vânzărilor, deoarece decizia de a reduce prețurile vehiculelor sale electrice pentru a stimula cererea a cântărit asupra profitabilității sale, scrie AFP.

Logo TeslaFoto: Sergiomonti, Dreamstime.com

Veniturile grupului condus de Elon Musk au urcat cu 24% în perioada analizată, la 23,3 miliarde de dolari. Compania a livrat cu 36% mai multe vehicule în trimestrul respectiv.

În același timp, profitul său net s-a prăbușit cu 24%, la 2,5 miliarde.

Pentru a evita ca vânzările să încetinească prea mult din cauza încetinirii economice, a creșterii dobânzilor care face mai scumpă cumpărarea unei mașini și a sosirii a numeroase modele de vehicule electrice pe piață, Tesla a ales să reducă prețurile în ultimele luni, atât în Statele Unite, cât și în China și Europa.

Miercuri, compania a operat noi reduceri de preț în SUA la popularele sale Model 3 și Model Y.

Tesla a întreprins reduceri de costuri, dar marja sa operațională, care era de 16,8% în 2022, s-a prăbușit la 11,4%. Cu toate acestea, ea rămâne mult mai mare decât la Ford (4% în 2022, potrivit FactSet) sau General Motors (6,6%).

Tesla recunoaște că reducerile de prețuri au cântărit asupra marjelor de profit, dar consideră că acestea rămân la o „rată gestionabilă”.

De asemenea, compania a avut de suferit din cauza costurilor mai mari cu materiile prime, logistica și garanțiile, precum și a cheltuielilor pentru accelerarea producției așa-numitelor celule de baterii 4680. (foto: Sergiomonti, Dreamstime.com)