Renault SA nu intenţionează să scadă semnificativ preţurile, a anunţat joi directorul financiar al grupului auto francez, Thierry Pieton, după ce deciziile Tesla Inc au sporit temerile privind un potenţial război al preţurilor pe piaţa vehiculelor electrice din Europa, transmite MarketWatch, citat de Agerpres.

Sediu RenaultFoto: Yuriko Nakao / AFLO / Profimedia Images

Acţiunile producătorilor auto din Europa au scăzut joi după ce Tesla a confirmat că va reduce în continuare preţurile. Titlurile Renault înregistrau un declin de 7,3%, în timp ce acţiunile Stellantis, Volkswagen AG, BMW AG şi Mercedes-Benz Group AG au scăzut cu aproximativ 2%.

Deşi Renault va continua să modifice preţurile şi să acorde stimulente financiare suplimentare, nu simte presiune pentru a le scădea, a explicat Pieton.

„Realitatea este că la nivel de grup fabricile lucrează din plin. Suntem la capacitate de 100%, deci nu vor fi stimulente majore pentru a scădea preţurile şi a ne implica într-o spirală pe care o urmează unii concurenţi”, a adăugat directorul financiar.

Comentariile sale vin după ce la începutul acestei săptămâni Fabrice Cambolive, director executiv al brandului Renault, a semnalat că producătorul auto francez ar putea fi nevoit să își reducă prețurile pentru gama electrică din cauza practicilor Tesla.

Directorul financiar al Renault și cel al brandului au păreri diferite privind reducerea prețurilor

„Vom face o analiză de la țară la țară, piață cu piață, privind nivelul de competivitate de care vom avea nevoie pentru a rămâne în joc”, a declarat luni Cambolive, adăugând că „este clar că [tăierile de prețuri ale Tesla] sunt o provocare, începând cu partea de costuri a lucrurilor”.

„Este un avertisment pe care îl analizăm”, a dat asigurări Cambolive.

Săptămâna trecută, Tesla a anunţat reducerea preţurilor în Europa, autoturismul Model 3 al companiei lui Musk ajungând în Franța la un preț de vânzare de 41.990 de euro, cu 10 euro mai ieftin decât Renault Megane, sedanul electric al companiei franceze.

Analiştii de la Bernstein susţin că angajamentul Tesla de a reduce preţurile intensifică concurenţa pe piaţa vehiculelor electrice, cele mai expuse fiind Renault, Stellantis şi Volkswagen. În 2022, Renault a fost al treilea cel mai bine vândut brand de vehicule electrice în Europa, după Tesla şi Volkswagen.

În primele trei luni ale acestui an, grupul Renault a înregistrat venituri totale de 11,5 miliarde de euro, în creştere cu 29,9% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care a livrat 535.000 de automobile, în urcare cu 14,1% în ritm anual, după patru ani consecutivi de scădere.