BYD Co este pentru prima dată cel mai bine vândut brand auto din China, detronând Volkswagen AG şi continuând creşterea sa meteorică, transmite agenția Bloomberg, citată de Agerpres.

Volkswagen in ChinaFoto: Andy Wong / AP - The Associated Press / Profimedia

BYD, o companie la care un pachet de 12% din acţiuni este deţinut de fondul Berkshire Hathaway, controlat de miliardarul american Warren Buffett, şi-a depăşit rivalul german în primul trimestru din 2023, vânzând cu peste 440.000 mai multe maşini pe piaţa chineză, conform datelor industriei auto analizate de Bloomberg.

Preşedintele producătorului chinez de automobile electrice, Wang Chuanfu, declara în martie că BYD vrea să depăşească Volkswagen până la finalul acestui an.

Volkswagen a fost cel mai bine vândut brand auto din China cel puţin din 2008, când au devenit disponibile datele Centrului de cercetări şi tehnologie auto din China.

În primul trimestru din 2023, vânzările brandului Volkswagen au totalizat 427.247 unităţi în China, vehiculele electrice reprezentând doar 6% din livrări.

Mașinile produse local au trecere tot mai mare în rândul chinezilor

Tendinţa reflectă scăderea influenţei brandurilor străine, pe fondul majorării producţiei firmelor din China de vehicule electrice accesibile şi sofisticate.

„BYD este foarte, foarte puternic. În final, nu totul depinde de volumele de vânzări. Vrem să avem o afacere de succes şi este mult mai important să fim cel mai bun grup internaţional prezent în China”, a afirmat luna aceasta directorul general al Volkswagen, Oliver Blume, la Salonul auto de la Shanghai.

BYD, cu sediul în Shenzhen, a vândut 1,86 milioane de vehicule în 2022, mai mult decât nivelul combinat din precedenţii patru ani. Pentru acest an, producătorul auto chinez are ca obiectiv vânzarea a cel puţin trei milioane de vehicule.

În primul trimestru din 2023, BYD a vândut aproape 550.000 maşini pe plan global, mai mult decât toate înmatriculările de vehicule de pasageri din Marea Britanie din acea perioadă. Grupul chinez se extinde în afara ţării, în special în Europa, America Latină şi unele pieţe din Asia.

În luna ianuarie a acestui an The Wall Street Journal scria că BYD ar intenționa să cumpere o uzină Ford din Germania, un semnal puternic că China nu mai este doar o piață de export pentru industria auto germană.

Producătorul auto susținut de Buffett nu intenționează să intre pe piața din SUA

BYD nu are în prezent planuri de a-şi vinde maşinile electrice în SUA, declara Wang luna trecută. Anul acesta, acţiunile BYD au urcat cu 16% la Bursa de la Hong Kong, iar capitalizarea sa bursieră se situează la aproximativ 95 miliarde de dolari, iar cea a Volkswagen la 77 miliarde de dolari şi cea a Tesla la 515 miliarde de dolari.

Ascensiunea spectaculoasă a BYD vine în ciuda anilor de dezaprobare cu privire la calitatea și siguranța vehiculelor electrice din China, subliniată de ratele de rechemare la service uimitor de ridicate în întreaga industrie, care au depășit uneori 10%.

Printre cei mai proeminenți critici s-a numărat directorul general și cofondatorul Tesla, Elon Musk.

„Ați văzut mașina lor?” a declarat Musk într-un interviu acordat Bloomberg în 2011. „Nu cred că fac un produs bun”, afirma el la momentul respectiv.