​Piața mașinilor noi a crescut cu 25% în primele luni ale anului, modelele Dacia au fost pe primele cinci locuri, iar BMW și Suzuki au fost mărcile cu cel mai mare avans procentual, arată datele APIA. Creșterea la mașini electrice s-a mai domolit, după ce 2022 a fost un an extrem de bun.

MasiniFoto: Wirestock, Dreamstime.com

În primele patru luni s-au vândut peste 46.000 de mașini noi, dintre care peste 16.000 au fost Dacia, marcă la care cinci modele au fost pe primele cinci locuri la vânzările de autoturisme noi în România. Cele mai vândute mașini au fost: Logan, cu peste 5.100 de unități și Duster, cu aproape 4.000. Și Jogger și-a găsit 1.600 de clienți.

Renault și Hyundai și-au găsit peste 3.000 de clienți fiecare, iar top 5 a fost completat de Skoda și Toyota. La creșteri procentuale în top 10, Dacia a avut 70% față de intervalul ianuarie-aprilie 2022. Două mărci au crescut cu peste 80%: BMW și Suzuki. O singură marcă din top 10 a scăzut: Hyundai, -2%.

Dacă primele cinci locuri la vânzările de mașini au fost ocupate de modele Dacia, intervalul 6-10 a fost „adjudecat” de Clio și Megane de la Renault, Skoda Octavia, Hyundai Tucson și Ford Kuga. Modelele din top 10 au avut, împreună, peste 40% din piața totală.

Segmentul SUV rămâne lider pe piață, cu o cotă de 40,7%, în timp ce clasa C a avut 30,5%. Mașinile de clasă A au avut sub 6%.

Mașinile full-electrice au avut până acum o cotă de 8,7% din piață, ceea ce înseamnă peste 2.900 de unități în patru luni, dintre care 1.865 Dacia Spring, 534 Tesla și 442 Volkswagen.

Creșterea segmentului a fost de 37% la patru luni, dar de numai 6% în aprilie. Renault și-a triplat vânzările față de 2022, iar în top 10 este și marca Toyota.

La tipul de combustibil, dieselul a ajuns să aibă doar 13,1% din totalul pieței luna trecută, față de 15% în aprilie 2022, arată datele APIA.

Sursa foto: Dreamstime.com