​În timp ce Guvernul a decis vineri interzicerea, cu anumite excepții, a achiziționării, preluării în leasing sau a închirierii de autoturisme de către autorități, instituții publice și companii de stat, Hidroelectrica a lansat sâmbătă o licitație pentru închirierea în leasing operațional a peste 200 de autoturisme tip SUV, limuzine sedan și break.

Masini in leasingFoto: Sonerbakir / Dreamstime.com

Hidroelectrica, companie la care statul este acționar majoritar prin Ministerul Energiei, a lansat sâmbătă, 13 mai, o licitație deschisă pentru închirierea a 203 de autovehicule in regim de leasing operational cu restituire bunuri.

  • „Având în vedere faptul că, contractele actuale de leasing operațional urmează a ajunge la termen, autoturismele urmând a fi predate în data de 6 ianuarie 2024, obiectul achiziției îl constituie asigurarea necesarului de mijloace de transport persoane - cu nivel scăzut de emisii, prin transferarea dreptului de folosință în sistem leasing operațional către Hidroelectrica, scopul achiziției fiind asigurarea necesarului de autovehicule în vederea desfășurării activității curente în condiții de siguranța circulației pe drumurile publice.”, se arată în caietul de sarcini.

Contractul, finanțat din fonduri proprii, are o valoare estimată la peste 22,2 milioane de lei și este împărțit în 4 loturi astfel:

  • Lot 1: 10 autovehicule tip Limuzină sedan
  • Lot 2: 100 autovehicule tip SUV 1
  • Lot 3: 20 autovehicule tip SUV 2
  • Lot 4: 73 autovehicule tip Break

Contractul de leasing include asigurarea pentru fiecare vehicul în parte asigurare RCA, dar și Full CASCO pe toată perioada de leasing operațional, cu franșiză de 100 de euro pentru fiecare eveniment.

Livrarea celor 10 limuzine aferente lotului 1 se va face în maxim 120 de zile de la semnarea contractului, în timp ce livrarea celorlalte mașini se va face în data de 7 ianuarie 2024.

Toate cele 206 autovehicule vor fi pe benzină și cu norma de poluare Euro 6.

Excepția din „Ordonanța austerității” care dă liber la achiziția de sute de mașini la Stat

Nicăieri în documentația licitației Hidroelectrica nu se vorbește de un contract care s-ar derula prin Programul Rabla ori care să fie finanțat prin fonduri UE sau PNRR.

Acesta ar fi practic singurele excepții prin care gigantul de stat din Energie ar avea voie să facă o astfel de licitație.

HotNews.ro a semnalat vineri că Guvernul a introdus în ordonanța de urgență menită să reducă risipa cheltuielilor bugetare o prevedere care va permite ministerelor și instituțiilor publice, dar și companiilor de stat, potrivit unor surse guvernamentale, să continue licitațiile demarate deja, dar și achizițiile directe de mașini.

Excepția vizează toate achizițiile făcute prin programul Rabla, care practic vor continua.

Zeci de noi astfel de achiziții directe au fost făcute chiar vineri de Agențiile pentru Protecția Mediului.

În plus, multe licitații demarate de ministere și agenții pentru achiziția a sute de mașini sunt tot prin Programul Rabla, în ciuda anunțului ministrului de Finanțe, Adrian Câciu, că vor înceta procedurile demarate la care nu s-au anunțat câștigătorii.

Această excepție privind achizițiile prin Programul Rabla nu era prevăzută în proiectul de OUG aflat până azi în dezbatere publică, în care erau exceptate doar achizițiile efectuate în cadrul proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile și prin PNRR, precum și achizițiile publice aflate în derulare.

Sursa foto: Sonerbakir / Dreamstime.com