Tesla, producătorul de mașini electrice condus de Elon Musk, este pe cale să piardă prima poziție în ceea ce privește vânzările de autoturisme electrice la nivel mondial, scrie agenția Bloomberg, citată de Lenta.

Masina TeslaFoto: Shutterstock

Bloomberg estimează că Tesla ar putea fi depășită la capitolul unități vândute încă din trimestrul 4 al acestui an de către compania chineză BYD, ceea ce ar marca atât un punct de cotitură simbolic pentru industria mașinilor electrice, cât și o nouă confirmare a ascensiunii companiilor chineze în acest sector.

Prognoza jurnaliștilor de la Bloomberg vine la doar câteva zile după ce BYD a anunțat că intenționează să construiască în Ungaria, la Szeged, o uzină de mașini electrice în cadrul unei investiții de ordinul miliardelor de euro. Uzina din Ungaria va fi totodată va fi cea mai mare fabrică a unui producător auto chinez în Europa.

Ungaria este parte a proiectului chinez de infrastructură „Inițiativa Centura și Drumul” și unul dintre proiectele care se fac și cu bani din China este noua cale ferată Budapesta - Belgrad.

BYD este o companie uriașă, având peste 630.000 de angajați, conform datelor pe care le publică, și va încheia anul cu aproape două milioane de mașini electrice produse.

Începând cu anul 2022 BYD a intrat în mai multe țări europene și, față de acum un deceniu, calitatea mașinilor companiei a crescut considerabil în condițiile în care compania a angajat și ingineri europeni și a investit puternic în dezvoltarea tehnologică.

Capitolele la care Tesla încă este în fața chinezilor de la BYD

Analiştii consultați de Bloomberg observă că, deși BYD ar putea depăși deja Tesla la numărul de mașini vândute încă de anul acesta, compania condusă de Elon Musk se menține în fața rivalei sale din China în ceea ce privește mai mulți indicatori cheie, inclusiv venituri, profit şi capitalizare pe bursă.

Dar și la aceste capitole diferenţele între Tesla și BYD se pot reduce în curând. De exemplu, analiștii estimează că la capitolul venituri totale din vânzările de mașini electrice Tesla va ajunge anul viitor la 114 miliarde de dolari, față de 112 miliarde progonzate pentru BYD.

Deși vinde mai multe mașini, producătorul auto chinez are venituri mai mici decât ale Tesla datorită faptului că vinde autoturismele electrice din gama sa la prețuri sub cele ale companiei americane.

Statele Unite au introdus deja taxe de import suplimentare pentru mașinile electrice produse în China pentru a-și proteja proprii producători în contextul în care statul chinez oferă subvenții masive producătorilor de mașini electrice.

În luna septembrie Uniunea Europeană a anunțat la rândul ei deschiderea unei investigații pentru a vedea cum aceste subvenții distorsionează piața mașinilor electrice din interiorul blocului comunitar.

În ceea ce privește BYD, un atu major de care se bucură această companie din China este că ea își produce propriile baterii pentru vehiculele electrice.

BYD producea baterii electrice chiar înainte de a intra pe piața auto, devenind primul furnizor chinez de acumulatori litiu-ion pentru Motorola și Nokia.