Producătorul chinez de telefoane smart Xiaomi și-a prezentat joi prima mașină electrică, afirmând totodată că își propune să ajungă printre primii 5 producători auto din lume, anunță Reuters.

Sediul din Beijing al XiaomiFoto: Shutterstock

Sedanul numit de compania chineză SU7, „Su” venind de la „Speed Ultra”, este unul despre care CEO-ul Xiaomi Lei Jun a spus că are „un motor super electric” bazat pe o tehnologie capabilă să accelereze mai rapid decât mașinile electrice echivalente produse de Tesla și Porsche.

Lei Jun a anunțat totodată ambiții mari pentru compania pe care o conduce.

„Muncind din greu în decursul următorilor 15 până la 20 de ani, vom deveni unul dintre primii 5 producători auto din lume, cu ambiția de a ridica industria auto din China în ansamblul său”, a declarat el la dezvăluirea primului autoturism electric produs de Xiaomi.

El a menționat de asemenea că printre aceste ambiții se numără construirea unei „mașini de vis comparabilă cu cele ale Porsche și Tesla”.

Xiaomi speră de asemenea că un alt aspect legat de SU7 va reprezenta o atracție pentru clienți, și anume că sistemul său de operare este același folosit pe telefoanele populare și celelalte dispozitive electronice ale companiei.

Astfel, șoferii vor putea accesa ușor portofoliul de aplicații pe care compania chineză l-a dezvoltat de-a lungul anilor.

„Xiaomi este un brand de produse electronice bine cunoscut cu sute de milioane de 'Mi Fans, sau membri ai ecosistemului său de dispozitive smart. Prin urmare, ei au o șansă semnificativă de a da lovitura cu automobilul care devine un dispozitiv smart”, a declarat pentru Reuters Bill Russo, CEO-ul Automobility, o firmă de consultanță în domeniul auto cu sediul la Shanghai.

Ce autonomie promite Xiaomi șoferilor care cumpără mașina sa electrică

SU7 va fi oferit clienților în două versiuni - una cu o autonomie de până la 668 de kilometri după o singură încărcare a bateriei și una cu o autonomie de până la 800 de kilometri.

Spre comparație, Model S al Tesla are o autonomie de până la 650 de kilometri. Amintim însă că producătorii auto mereu își fac reclamă cu autonomia maximă a autoturismelor lor în condiții de șofat optime, ea putând scădea dramatic în anumite circumstanțe, ca de exemplu iarna când frigul poate reduce puternic distanța ce poate fi parcursă până la reîncărcare.

Însă în condițiile în care China tocmai a înregistrat una dintre cele mai friguroase luni decembrie de când a început să facă măsurători meteorologice, CEO-ul Xiaomi a încercat să tempereze îngrijorările șoferilor legate de performanța SU7 pe timp de iarnă.

Lei Jun a spus că autoturismul electric dezvoltat de compania sa beneficiază de o tehnologie de încărcare „super-rapidă” la temperaturi joace și că poate recunoaște obstacole în condiții de condus provocatoare, ca de exemplu când ninge abundent.

Compania chineză nu a anunțat deocamdată prețul autoturismului său electric

În ceea ce privește prețul celor două versiuni ale SU7, Xiaomi nu le-a anunțat la marea prezentare, Lei Jun rezumându-se a admite că „ar putea fi într-adevăr puțin mari”.

„Dar cred că toată lumea se va gândi că sunt justificate”, a adăugat el.

Xiaomi, al cincilea cel mai mare producător de telefoane smart din China, încearcă să își diversifice afacerile dincolo de activitatea sa de bază în condițiile stagnării cererii pentru smartphone-uri, anunțând în 2021 că vrea să intre pe piața mașinilor electrice.

Ea se alătură astfel unor alți giganți tech chinezi care au intrat pe această piață într-o continuă expansiune în China, precum Huawei și Baidu, care însă au încheiat parteneriate cu producători auto în vederea dezvoltării autoturismelor lor electrice.