UPDATE: Tribunalul Arges a decis ca greva de la Dacia este legala, administratia Dacia va face recurs
"Greva de la Dacia este legala, asa cum am declarat de la bun inceput. In sfarsit, justitia din Romania si-a facut treaba. Verdictul este corect, greva este corecta. Greva va continua. Va asteptam la mitingul de maine din Piata Vasile Milea, din Pitesti. Vor fi acolo grevistii de la Dacia, dar si reprezentanti ai sindicatelor din Romania", a declarat viceliderul Sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache, citat de NewsIn.
Consultarile liderilor sindicali cu salariatii uzinei au inceput marti seara, cu angajatii din schimbul al doilea, si au continuat miercuri, cu muncitorii din primul si al treilea schimb.
"Am incheiat consultarile la ora 13.00 si pot sa confirm ca salariatii celor trei schimburi de la Dacia, intrebati de noi prin toate sectiile, si-au dat acordul pentru continuarea grevei generale. Nimeni nu a fost de acord cu noua propunere salariala, deci ramanem in greva generala", a declarat viceliderul sindical Ion Iordache. Sindicalistii si administratia Dacia Automobile asteapta, miercuri dupa-amiaza, ca Tribunalul Arges sa se pronunte in procesul intentat de patronat, privind legalitatea grevei generale.
Sindicalistii de la Dacia Automobile au avut, marti dupa-amiaza, o noua runda de negocieri cu administratia uzinei, desi aceasta anuntase, in urma cu o saptamana, ca sisteaza negocierile pana cand muncitorii reiau lucrul.
La negocierile de marti, administratia Dacia Pitesti a majorat oferta salariala, propunand o crestere salariala pentru acest an cu 394 de lei brut, in doua transe, fata de 250 de lei brut, cat oferise pana acum. Sindicatul uzinei solicitase o majorare de 550 de lei.
Administratia Dacia Pitesti a contestat in instanta legalitatea grevei generale declansata de muncitori in 24 martie, depunand in acest sens o plangere la Tribunalul Agres.
Administratia a reclamat, in primul rand, faptul ca sindicatul nu a parcurs toate cele patru capitole de negociere inainte de declansarea grevei generale. De asemenea, administratia contesta listele sindicatului privind numarul participantilor la greva, sustinand ca se afla in greva generala doar 40 la suta din muncitori. Liderii sindicali sustin, insa, ca listele de semnaturi atesta ca 76% dintre muncitori s-au declarat pentru declansarea grevei.

Etapa a doua a vaccinării împotriva COVID-19: Cine are dreptul să se vaccineze în această etapă, când și cum te poți programa. Înființarea centrelor de vaccinare, în continuare în aer
Vom călători în UE doar cu „pașaport de vaccinare”? Precedentul „Carnetului Galben”
De ce Dacia intră într-o nouă etapă datorită SUV-ului Bigster și de ce apropierea de Lada nu ar trebui să ne sperie
Cum vrea Guvernul să elimine haosul liberalizării pieței energiei / Consumatorii vor putea primi reduceri de preț, până în iulie, de la furnizorii de ultimă instanță - Proiecte
EXCLUSIV Moștenirea Gabrielei Firea: Ce salarii au directorii și angajații companiilor municipale Ep. II
Sa va ciocniti ouale de Paste !
Romania inca a ramas in mentalitatea de comunism si in spiritul de gloata.
Ne mai miram ca nu vin investii straine, iar cand vin sar toti ca mai bine nu muncesc decat sa munceasca pe suma X la respectivul.
Deja efectele colaterale se vad. Elba Timisoara(producea becuri pt faruri) a inchis portile si a trimis oamenii in somaj tehnic pana la rezolvarea grevei.
Mai analizeaza si deschide gura doar in cunostinta de cauza!
Salutare neica si noroc!
Sau lichidarea.
Te-ai uitat sa vezi daca omul ala a avut concediu neplatit sau medical?
A avut retineri?
Deci trebuie sa ai in vedere si asta cand vezi un fluturas. Si in plus, sa nu generalizezi intr-un stil "conspirationist" pe baza propriilor opinii.
Parerea mea...
Nu.....Am plecat din oras...si din tara si mi-am gasit de lucru la calificarile mele.
Concluzia? E economie de piata, e democratie, comunismul s-a terminat. Nu-ti convine salariul...pleci si lucrezi acolo unde esti apreciat. Nu stai sa inchizi afacerea patronului, ca vezi doamne, nu-ti da tie "malai" din profitul lui.
Si ma pronunt cu mana pe inima ca jumate din revendicarile grevistilor is niste cretinatati.
Cand esti tanar si fara obligatii familiare, e usor sa te muti. Dar cand mai ai si cativa copii, sa vedem daca iti mai vine sa te muti, avand in vedere chiriile (de vandut locuinta in Mioveni si cumparat alta in loc in alt oras nu se poate pune problema).
In loc sa modernizeze productia, Dacia profita de munca slab retribuita, stiind ca munciorii nu prea au alte alternative. Dar nici Dacia nu-si permite sa-i concedieze, ca nu are de unde lua altii. (ca fapt divers, incearca sa cauti un rectificator)
Sa fim seriosi, eu am stat aproape 5 ani la Dacia ca inginer in DSI cu salariul la jumatate fata de al muncitorilor. Cu informatica terminata m-au incadrat cu clasa 30. BIne ca am scapat !
Daca muncitorii de aici sunt prea scumpi sa faca Logan, o sa mute aici productia unei masini mai scumpe, produsa in volume mai mici. In loc sa faca 1000 de Logan-uri cu 100 EUR bucata, folosind 1000 de muncitori, o sa faca 500 de XYZ-uri, cu 200 EUR bucata, folosind 500 de muncitori. Productia Logan se muta in alta parte, o buna bucata din muncitori sunt concediati si cu asta basta.
In orice caz, ar trebui sa fim complet naivi ca sa credem ca Renault nu a prevazut planuri pentru cresterile - foarte previzibile dealtfel - de costuri din Europa de Est. Poate se intampla ceva mai repede si o sa fie nevoie sa accelereze putin, dar cred ca planurile de reducere/relocare/reorientare exista...
BRAVO DACIA
Pentru cei care inca cred ca moncitorii nu sunt realisti: incercati voi sa faceti un buget de familie cu cei 600RON sa vedeti practic ce inseamna acesti bani. Luati in calcul ca suntem in anul 2008 la aproape 20 ani de la Revolutie si suntem in UE. Chiar trebuie sa acceptam sa fim sclavi? De ce sunt ei comunisti? Pentru ca vor sa aiba o viata normala?
Acum este o lupta cu arma pe masa intre o corporatie si angajati. Corporatia vrea doar profit prin orice mijloace, iar angajatii tb sa lupte pina la capat sau vor ramine sclavi!
Nu tin minte alt precedent in Romania de lupta sindicala intre o Corporatie profitabila si angajati.
Succes pentru muncitorii de la Dacia!
EXPLOATAREA omului de catre om trebuie oprita.
Afara cu exploatatorii din tara. Afara cu NOKIA, FORD, RENAULT, MITTAL...
Nu ne vindem tara!!!
_______________________
Logan e o masina buna pt. ca e ieftina. CUM SE SCUMPESTE, ADIO DACIA.
E low-cost si asa trebuie sa ramana. DACA NU, DA FALIMENT FABBRICA!
Ticalosii vor pleca in Spania sau vor intra in miscarea socialista!
CE AU FACUT MUNCITORII la Aro CAMPULUNG, Roman BRASOV!!!
Au impiedicat Falimentul sau au contribuit la el?!!!
Nu ne vindem Tara.
Liderii ii indruma. Orice muncitor contribuie cu 1% din salariu la SINDICAT. Cu cat salariu e mai mare cu atata nr.
1% * 10.000 muncitori e mai mare.
LIDERUL PAVELESCU are salariu de 200 mil de la sindicat! Are vila in pitesti si 4( patru) apartamente in Pitesti pe care le inchiriza!
________________________
dar hai sa zicem ca au oferit 16% si aia au zis nu?
AU OFERIT 22% TRANSPORT GRATIS, MESE, bonuri. Sunt ticalosi.
voi a-ti auzit de roboti,de automatizare?
unde lucrez eu am fost 200 si am ramas25.....
Ce-i drept cam pui 1+1/2 logan sa il iei!
O sa fim 1 tara de audari nu loganari :)
bai, bate soare asa tare in piteste de s-a tampit lumea? primele se dau pe merit, ca bonusuri, nu cad se naste si cand invie isus...
al 13 salariu se da dupa o avaluare a performantelor? ce-aia prima de concediu? masaj in hala nu vreti?
Nu se explica declansarea grevei la Renault-Dacia la ora cand s-a declamsat si mediatizarea excesiva
2 -francezii sunt fff. zgarciti si nu stiu cat de usor vor renunta
3 - sindicatele si-au camluato in cap...
4 - saafecteze investitoii din romaniaca ba aa ei vor treaba buna pe bani cat mai putini (aviz multe firme multinationale)
opinia mea este ca sindicatele sunt necesare si chiar daca mai sunt si exemple de coruptie - asta depinde de tara , evident - nu vad o alta solutie pentru a negocia salariul intre mii sau sute de mii de angajati si angajator. cat despre cei care se tem de plecarea firmelor straine din romania ... ati inghitit si voi galusca cu economia de piata si acuma stati ca sclavii la patronat, fara sindicate, nimeni nu va baga in seama, si sunteti gelosi pe cei care au o forma de organizare , ca vezi doamne, de ce sa faca astia de la dacia greva, ca uite cum pleaca investitorii, si pierdem si minimul asta de salariu si ajungem la tara, la coada sapii. daca acolo e speranta tarii, in investitiile straine ... trebuie sa spun, cu parere de rau ca unii degeaba au internet ca nu il folosesc decat sa-si alimenteze ignoranta ...
acolo unde nu exista sindicat, solutia e negocierea de unul singur sau intr-adevar plecarea spre alte zari. dar acolo unde exista sindicate, e dreptul lor legal sa ceara conditii mai bune de munca in compania respectiva si pe calificarile respective, in loc ca toata lumea sa se care pur si simplu la capsuni in spania. chiar descoperim roata, in ce secol suntem?
8 aprilie 2008
Oferta salarială a Administraţiei Dacia
Comisia patronat-sindicat de negociere a CCM 2008 s-a reunit astăzi, 8 aprilie 2008. Administraţia Dacia a făcut o nouă propunere de creştere salarială.
Muncitorii de la Dacia vor beneficia de o creştere a salariului lunar brut cu 210 lei de la 1 ianuarie 2008 şi cu încă 90 lei de la 1 septembrie 2008.
La această creştere se adaugă o primă pentru rezultatul anului 2007 de 1128 lei brut, care va fi acordată în tranşe lunare de 94 lei brut, începând cu 1 ianuarie 2008.
Personalul TESA va beneficia de o mărire de 13% a salariului lunar de bază brut, formată dintr-o creştere generală şi o creştere individuală. Personalul TESA va beneficia şi de prima pentru rezultatul anului 2007, în valoarea unui salariu indivi-dual, acordată într-o singură tranşă.
Sindicatul Autoturisme Dacia solicită tuturor salariaţilor să se prezinte pe 9 aprilie 2008 la ora 7:00, fiecare la departamentul său.
Decizia cu privire la propunerea de creştere salarială aferentă anului 2008, aşa cum este menţionată mai sus, se va lua de către SAD, în urma consultării salariaţilor.
Dacia - Directia Comunicare
Miercuri, 9 Aprilie 2008
ps. a nu se uita ca , salariul net conteaza, nu cel brut
.......394 ron brut/2008
.......210 ron ( 1 ian ) + 90 ron ( 1 sept )=300 ron impozabili , deci care este marirea salariala neta ?
Trebuie sa profitam noi romanii adevarati nu cei facuti in palma
ps: salariul unui prieten este intradevar de 6 milioane in mana la care se adauga bonuri si o masa clada pe zi este un simplu muncitor treaba e ca li sau oferit 390 brut cea ce inseamna 2mil si ceva si asta in conditziile in care vor fi nevoitzi sa lucreze in alt sistem adica 4 schimburi fara nici o zi libera non stop deci si sambata si duminica munca.
pana acum muncitorii de weekend munceau cite 12 ore parca si numai in weekend si aveau salariu normal (eu nu lucrez la uzina dar am cunostintze acolo)
2. Greu de crezut ca firma nu va incerca sa-si recupereze cumva pierderile...
3. S-a creat un precedent. Si anul viitor sindicatul isi inchipuie ca va rezolva la fel problema. Oare sa mai riste firma inca o pierdere de acest gen?