Mercedes decide anul acesta unde va construi fabrica din estul Europei
"Nu este numai o problema de costuri", a spus Weber, care a adaugat ca e foarte important ca regiunea unde va fi fabrica sa poata furniza forta de munca de care Daimler are nevoie, dar sa beneficieze si de furnizorii potriviti si de o logisitica dezvoltata.
Mercedes anuntase ca vrea sa produca mai multe masini A Klasse si B Klaase, iar daca va decide sa deschida o uzina o va face in estul Europei. La sfarsitul lunii ianuarie presa a scris ca Mercedes va alege intre Romania si Polonia locul viitoarei uzine. In aprilie, sursele spuneau ca Mercedes isi extinde cautarile in afara Romaniei, iar in cursa a intrat Polonia sau chiar Cehia.
La inceput s-a spus ca nemtii ar putea face fabrica la Cluj, apoi orasul a iesit din cursa si s-a vorbit de fosta fabrica ARO din Campulung, dar si de Cugir unde deja se produc diverse componente pentru masinile din grup.
Mercedes construieste anual 280.000 de masini A Klasse si B Klasse in fabrica de la Rastatt, Germania, iar un purtator de cuvant al companiei a precizat ca uzina nu e in pericol nici dupa ce se va mai deschide o unitate de productie.
Romanii au cumparat anul trecut peste 2.400 de masini Mercedes, dintre care aproape 700 au fost C Klasse si peste 400 au fost ML. Vanzarile cumulate A Klasse si B Klasse abia au depasit 300 de unitati.

VIDEO Criza din Coaliție, săptămâna a doua. Prima ședință a Coaliției după demiterea lui Voiculescu, fără o nominalizare pentru Ministerul Sănătății. Kelemen, întrebat dacă e necesară intervenția președintelui: Nu e nevoie
Cercetătorii au descoperit cele mai precise informații de până acum privind emisiile radio rapide
INTERVIU Cum vede educația o elevă româncă admisă la Oxford. Mara Pîndaru: Trebuie introdusă mai mult tehnologia în procesul de învățare / Care este principala problema a sistemului de învățământ din România
O istorie a frigului extrem, din aprilie până în iunie - Ninsori, ger și îngheț în România ultimilor 100 de ani
Fraier cine "pune botu'". Cu ford la craiova ne-au fiert 3 ani. NU-mi mai pasa! Este o atitudine de cersetor: "mie, mie, mie, ceniti la noi pleaseeee! - pardon, bitteeee!
Vad ca toti se apuca de facut masini mici si ei nici nu vand 3000 de bucati in fiecare tara din est. Dar pentru camioane, masini de marfa medii si mari, masini de teren, microbuze, autobuze, troleibuze, tramvaie ? ... la astea unde e cerere, de ce nu se intereseaza nimeni ca sa vina in Romania ?