O delegatie a Fiat Auto se va deplasa saptamana aceasta in Serbia pentru a discuta o posibila preluare a singurului producator auto al tarii, Zastava, a declarat ministrul sarb al economiei, Mladjan Dinkic, citat de Reuters. Zastava asambleaza deja masini Fiat pe care le exporta in Rusia si Balcani.

"In functie de cum se vor desfasura negocierile, vom decide cand si daca va avea loc o licitatie. Decizia va fi luata la sfarsitul acestei luni", a declarat ministrul sarb al economiei.

Serbia a demarat in luna decembrie a anului trecut o procedura de pre-licitatie pentru a vinde Zastava, devenita celebra in anii 80' pentru masinile Yugo, care au fost vandute si in SUA.

Licitatia fusese programata a incepe luna acesta, insa totul s-a amanat dupa ce guvernul a cazut in martie si au fost programate alegeri anticipate luna viitoare. Un oficial de la Belgrad a declarat sub protectia anonimatului ca discutiile cu Fiat au amanat si mai mult inceperea licitatiei.

"Potrivit unor discutii preliminare pe care le-am avut cu Fiat, acestia sunt pregatiti sa investeasca pana la 300 milioane de euro in unitatea de productie din Serbia. Este o investitie imensa si daca negociem o preluare, atunci anuntul de licitatie ar putea sa nici nu fie publicat", a declarat oficialul.

Zastava are deja un acord cu Fiat pentru asamblarea modelelor Punto, care sunt vandute sub denumirea Zastava 10 in Serbia si alte state balcanice vecine, precum si in Rusia.

De asemenea, producatorul sarb mai are un acord cu General Motors pentru a produce modelul Opel Astra, primele masini urmand a iesi de pe liniile de asamblare spre finalul anului.

Belgradul spera ca cele doua colaborari vor impulsiona firma si vor creste pretul de vanzare. Uzina din orasul Kragujevac a fost afectata de bombardamentele NATO acum noua ani, iar de atunci reconstructia este lenta. Anul trecut uzina a produs 15.000 de masini, de patru ori sub capacitatea instalata, iar numarul angajatilor a scazut si el de la 11.000 in 2001, la circa 4.000.