Renault Logan a fost in primul trimestru pe locul al treilea in topul celor mai vandute masini ale marcilor straine, pe piata rusa, cu peste 18.000 de unitati, modelul fiind devansat de Ford Focus si Chevrolet Lacetti, informeaza agentia Prime Tass.

Per total, vanzarile de masini straine au urcat cu 54% in Rusia in primele trei luni, pana la 454.000 de unitati. Chevrolet a fost cea mai cautata marca, cu peste 58.000 de unitati, urmata de Hyundai si Ford, cu peste 40.000 si Nissan si Toyota, cu peste 30.000 fiecare.

Renault a ocupat locul sase, cu circa 24.000 de masini vandute, dintre care trei sferturi au fost autoturisme Logan produse in Rusia. Cel mai vandut model de pe piata rusa a fost Ford Focus, cu peste 20.100 de unitati, urmat de Chevrolet Lacetti, cu aproape 20.000 si de Logan cu 18.078 masini, conform statisticilor Asociaitiei Afaceristilor Europeni din Rusia.

Cifrele arata ca Rusia e piata in care chinezii testeaza reactia europenilor la masinile lor, dat fiind ca cifrele de vanzari ale marcilor sunt relativ mari. Astfel, marca Chery, devenita celebra dupa ce a comercializat un automobil foarte asemanator cu Matiz, a vandut aproape 6.000 de masini. Dar nu au fost singurii chinezi care s-au descurcat bine in Rusia: Great Wall, prezenta si in Romania, a trecut de 2.600 de unitati in Federatia Rusa, BYD a vandut peste 900 de masini, iar FAW si Lifan au trecut de 500.

Anul trecut in Rusia s-au vandut 1,65 milioane de masini ale unor marci straine, crestere de 61% fata de 2006.

Renault a demarat productia modelului Logan in Rusia in aprilie 2005, la uzina Avtoframos, dupa o investitie de 230 milioane euro facuta in colaborare cu municipalitatea Moscovei. In 2005, Avtoframos a produs 10.000 de masini Logan, insa in 2006 productia totala a ajuns la 60.000 de unitati. La anul se va ajunge la 120.000 de unitati.

Avtoframos este prescurtarea de la "Automobile Franta Moscova" si a luat fiinta in 1998, ca joint-venture intre Renault si orasul Moscova. In acest moment, constructorul francez are o participatie de 93% in compania mixta la care municipalitatea Moscovei detine restul de 7%. Avtoframos produce pe liniile de asamblare modernizate ale producatorului Moskvich care a dat faliment in 2002.