Fiat a batut palma cu sarbii de la Zastava si va construi masini low-cost in tara vecina
Din 2010 uzina va deveni centru de productie in Europa centrala si de est pentru o noua familie de modele Fiat low-cost, din programul denumit "B compact".
Fiat a anuntat astazi ca noua companie va investi 700 milioane euro in modernizarea uzinei din orasul Kragujevac, Autoritatile sarbe vor contribui cu 200 milioane euro, prin scutiri de taxe si acordarea de ajutoare.
Fiat ar putea ajunge la o capacitate de 200.000 de unitati pe an in Serbia, pana la finalul lui 2009. Productia va creste in 2010 pana la 300.000 pe an, dupa adaugarea gamei "B compact"
Primul model nou pe care Fiat il va produce in tara vecina este un automobil mini poreclit "Topolino", la fel ca celebrul automobil lansat de Fiat in 1936, scrie Automotive News.
Bazat pe platforma A, utilizata de Fiat la modelele 500 si Panda, noul minicar va avea patru locuri si va fi mai mic decat aceste doua modele, urmand sa aiba 3,15 metri lungime si sa fie lansat spre finele anului viitor. E de asteptat ca o versiune de top a noului Topolino sa fie produsa tot in Serbia pentru a fi vanduta in strainatate sub brandul Lancia.
Zastava are deja un acord cu Fiat pentru asamblarea modelelor Punto, care sunt vandute sub denumirea Zastava 10 in Serbia si alte state balcanice vecine, precum si in Rusia.
Uzina din orasul Kragujevac a fost afectata de bombardamentele NATO acum noua ani, iar de atunci reconstructia este lenta. Anul trecut uzina a produs 15.000 de masini, de patru ori sub capacitatea instalata, iar numarul angajatilor a scazut si el de la 11.000 in 2001, la circa 4.000. Uzina colaboreaza cu Fiat de mai bine de 50 de ani si este celebra pentru masinile Yugo care in anii 80' se vindeau si in SUA.

VIDEO Criza din Coaliție, săptămâna a doua. Prima ședință a Coaliției după demiterea lui Voiculescu, fără o nominalizare pentru Ministerul Sănătății. Kelemen, întrebat dacă e necesară intervenția președintelui: Nu e nevoie
Cercetătorii au descoperit cele mai precise informații de până acum privind emisiile radio rapide
INTERVIU Cum vede educația o elevă româncă admisă la Oxford. Mara Pîndaru: Trebuie introdusă mai mult tehnologia în procesul de învățare / Care este principala problema a sistemului de învățământ din România
O istorie a frigului extrem, din aprilie până în iunie - Ninsori, ger și îngheț în România ultimilor 100 de ani
in 1990 am vazut Dacii in Belgia si mi s-a spus ca sunt si in Canada.
Cu siguranta s-au mai vandut si in alte tari oocidentale.
ARO s-a vandut f bine in USA si inainte si dupa Revolutie pana cand nu au fost probleme de calitate
In plus Dacia papuc s-a vandut si in China in perioada '92-'95, intr-un volum de cateva zeci de mii de unitati.
Astia cu Zastava lor sunt cam la coada, ca de-aia i-a si luat Fiat, mai ales ca la ei in tara vezi pe strada numai Yugo, un fel de Oltcit de-al lor.