Dacia a vandut pe piata franceza peste 15.500 de masini in primele patru luni, crestere de 65% fata de perioada similara a lui 2007. Marca are 2,2% dintr-o piata unde s-au vandut peste 720.000 de masini, conform datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).

Astfel, Dacia si-a gasit 15.799 de clienti in perioada ianuarie - aprilie, in crestere fata de cele circa 9.500 de vehicule vandute in prima treime din 2007. In aprilie, luna in care la uzina de la Mioveni a fost greva in prima decada, Dacia a vandut in Hexagon aproape 3.600 de masini, crestere de 52% fata de a patra luna din 2007.

Per total, francezii au cumparat in patru luni aproape 725.000 de masini noi, cu 5% peste valoarea din perioada similara a lui 2007. Renault este lider de piata cu o cota de 22%, urmata de Peugeot cu 17,7% si Citroen cu 14%. Dintre marcile straine, cele mai bune cote s-au inregistrat la Volkswagen (6,1%) si Ford (5,5%). Dacia a avut 2,2% din piata, in timp ce acum un an avea 1,4%.

In afara de Dacia, cresteri importante s-au mai inregistrat la marci precum Nissan si Fiat, unde vanzarile au avansat cu peste 50%. La polul opus sunt doua marci asiatice, Hyundai si Suzuki, unde vanzarile au scazut cu 28%, respectiv 14%.

Franta a fost anul trecut cea mai importanta piata de export pentru Dacia, cu peste 32.000 de masini. Cu un an inainte producatorul vanduse aproape 19.000 de masini in Hexagon, dublu fata de nivelul din 2005.