Producatorii auto ofera cumparatorilor benzina gratis sau la pret redus, pentru a impulsiona vanzarile de vehicule

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 7 mai 2008, 17:01 Economie | Auto


Producatorii auto incep sa recurga la tactici neobisnuite in SUA si Marea Britanie pentru a atrage tot mai multi clienti - benzina gratis pentru cateva luni de la cumpararea unui nou model sau posibilitatea de a alimenta la preturi mai mici, scrie Fiancial Times. Miscarea vine dupa ce cresterea pretului carburantilor a afectat vanzarile de masini in aceste tari.

Spre exxemplu, in Marea Britanie, Fiat ofera cumparatorilor modelului Grande Punto combustibil gratis timp de noua luni plus carburant in valoare de aproape 2.000 de dolari.

Peste ocean, in SUA, Chrysler va lansa o campanie prin care cei care cumpara anumite modele de Jeep, Chrysler si Dodge pot alimenta cu preturi mai mici (2,99 dolari/galon). Clientii pot avea acest avantaj timp de trei ani.

Totul vine pe fondul crizei creditelor si avansului pretului petrolului, circumstante ce au dus la scaderea pietei auto din SUA care in aprilie a inregistrat cel mai jos nivel al vanzarilor din ultima decada. Ofertele cu carburant la pret redus isi propun sa-i incurajeze pe cei care ezita sa-si ia masini din cauza pretului mare la benzinei. Chrysler, marca a carei gama americana are multe vehicule mari cu consum ridicat, este printre cele mai afectate de cresterea pretului carburantilor, mai ales ca multi clienti sunt acum fortati sa-si ia masini mai economice.

In SUA, vanzarile Chrysler au scazut cu 23% in aprilie, fata de a patra luna a anului trecut, in timp ce la General Motors vanzarile au scazut cu 16%, iar la Ford cu 12%. Si in Marea Britanie se asteapta ca vanzarile din luna a patra sa fie mai slabe.

Pe de alta parte, revista britanica WhatCar estimeaza ca in Regatul Unit cineva care isi cumpara o masina noua poate ajunge sa obtina un discount de 3.000 de dolari, cu 10% mai mult decat acum un an. Reducerile vin si sub forma de finantare, service gratuit sau la pret redus.

In SUA, in medie un client obtine un discount de circa 2.500 de dolari cand isi ia masina noua, in crestere fata de anul trecut, conform estimarilor edmunds.com. Producatorii americani incep sa reduca schimburile si chiar sa inchida fabrici care produc SUV-uri si minivan-uri, ori muta productia lor in tari low - cost.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















963 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    next (Miercuri, 7 mai 2008, 17:35)

    sc [anonim]

    urmatoarea stire o sa fie despre cresterea vanzarilor de Toyota Prius si Honda Hybrid.
  • 0 (0 voturi)    
    de ce hibridele nu se vand (Miercuri, 7 mai 2008, 18:19)

    Nautilus [anonim]

    1. Toyota Prius nu s-a vandut pentru ca avea un design urat, "drab" si "dull", de parca ar fi fost o Dacie japono-americana, lucru deloc intamplator - a avea Prius era mai putin un mod de a economisi carburantul, cat de a transmite un mesaj. Un hibrid sportiv, rapid si puternic ca un Viper ar fi sunat la o usa incuiata, publicul-tinta nu l-ar fi ales. Spre norocul nostru s-a miscat Honda cu noua generatie Civic, si Lexus cu 450h si 600h, si au creat ceva atat economic cat si atractiv :)

    2. A da vina pe costul carburantului pentru scaderea vanzarilor e oarecum politica strutului. Din 2004 pana acum benzina a crescut cu 20-25% (OMV 100 era 38900 ROL, acum e 46100 ROL) desi pretul petrolului s-a dublat (60-120 USD/baril), ceea ce afecteaza destul de putin bugetul unui automobilist obisnuit. Nu i-am vazut pe vecinii de bloc sa lase masina in parcare din lipsa de bani de benzina :)

    3. Conditiile de creditare/leasing sunt mai importante cand iti cumperi o masina noua, rata costa mai mult decat benzina consumata in luna respectiva

    ~Nautilus
  • 0 (0 voturi)    
    ? (Joi, 8 mai 2008, 10:14)

    stef [anonim]

    de ce nu vinde masina mai ieftin decat sa dea gratuit benzina?
    • 0 (0 voturi)    
      din ratiuni psihologice (Joi, 8 mai 2008, 10:56)

      adimfx [anonim] i-a raspuns lui stef

      Practic, orice american poate suporta costuri chiar duble cu benzina, problema e ca scumpirea e cam brusca si naste furie in capul oamenilor.

      Asa cum ma enervez si eu cand stiu ca un litru de benzina a depasit 4 lei / litru. Pot suporta costurile financiar, dar simt cum ma furnica pielea in fata pompei de nervi ca pragul meu psihologic fixat la 4 lei / litrul a fost depasit.

      Cam asa se explica ideile producatorilor amintiti in stire.
  • 0 (0 voturi)    
    de unde suportam costurile (Joi, 8 mai 2008, 15:38)

    Nautilus [anonim]

    Benzina s-a scumpit cu ~20% fata de 2004, in timp ce salariile multora s-au dublat. Mai pagubiti sunt Dieselistii, care contau pe consum mic si motorina mai ieftina, iar acum e mai scumpa ca benzina (ceea ce d-l Patriciu a prezis cu ceva timp in urma :)

    ~Nautilus


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by