BMW a luat crema concursului "Motorul anului", Toyota si Volkswagen au plecat si ele cu premii

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 8 mai 2008, 11:35 Economie | Auto


Motoarele germane continua sa stranga premii
Foto: BMW
Pentru al patrulea an consecutiv BMW este castigatorul premiului “International Engine of the Year”. Un juriu format din 65 de jurnalisti auto din 34 de tari au acordat aceasta distinctie motorului twin-turbo de 3.0 litri pe benzina. Toyota a terminat prima la categoria hibride si la motoarele de mic litraj, iar Volkswagen a castigat doua categorii.

Propulsorul castigator al BMW - de 300 CP - se afla sub capota mai multor modele BMW, variind de la seria 1 la X6, si a fost ales datorita flexibilitatii sale dar si datorita calitatii de a imbina cu succes performanta cu un consum redus.

BMW a avut, de fapt, patru motoare in topul celor mai bune sase motoare. Pe locul doi s-a clasat propulsorul TSI de 1.4 litri de la Volkswagen iar pe trei FSI de 2.0 litri al aceleiasi companii. V8-ul de 4.0 litri al BMW M3 a ocupat locul patru, urmat de motorul de 1.6 litri apartinand masinilor Mini iar pe locul sase gasim V10-le de 5.0 litri de sub capota modelelor M.

Iata lista caastigatorilor editiei din acest an "international Engine of the Year"

International Engine of the Year 2008
BMW Twin-Turbo de 3 litri (135, 335, X6)

Best New Engine of 2008
BMW Diesel Twin-Turbo de 2 litri (123d)

Green Engine of the Year
Toyota Hybrid Synergy Drive de 1.5 litri (Prius)

Best Performance Engine
Porsche Turbo de 3.6 litri (911 Turbo, 911 GT2)

Sub 1 litru
Toyota de 1 litri (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1, Subaru Justy)

Intre 1 litru si 1.4 litri
Volkswagen TSI Twincharger de 1.4 litri (Golf, Touran, Tiguan, Jetta)

Intre 1.4-litre si 1.8-litri
BMW-PSA Turbo de 1.6 litri (MINI Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308)

Intre 1.8 litri si 2 litri
Volkswagen/Audi Turbo de 2 litri (A3, A4 Cabrio, A6, TT, Eos, Jetta, Golf GTi, Seat Altea, Leon, Skoda Octavia)

Intre 2 litri si 2.5 litri
Subaru Turbo de 2.5 litri (Forester, Impreza, Outback, Legacy)

Intre 2.5 litri si 3 litri
BMW Twin-Turbo de 3 litri (135, 335, X6)

Intre 3 litri si 4 litri
BMW V8 de 4 litri (M3)

Peste 4 litri
BMW V10 de 5 litri (M5, M6).








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6682 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    1.4 litre fac aproximativ 350cc(cm cubi) (Joi, 8 mai 2008, 15:31)

    George [anonim]

    Intre 1.4-litre si 1.8-litri
    BMW-PSA Turbo de 1.6 litri (MINI Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308)...asta inseamna vreo 350 cc (daca e acceptat ca 4 litre fac un litru---aviz cunoscatorilor!).
    In rest ar fi bine sa nu mai spunetzi 1 litri si nici 1,4 litre...cred ca "L sau l" ar fi suficient... .
  • 0 (0 voturi)    
    si restul ?..... (Joi, 8 mai 2008, 15:48)

    Pieton [anonim]

    Ce te faci ca in aceasta lista nu sunt decat motoare germane ( peste 85% ). Francezii ce fac ? Italienii ?
    • -1 (1 vot)    
      restu.. e tacere (Joi, 8 mai 2008, 17:10)

      tanchistu [anonim] i-a raspuns lui Pieton

      francezii fac cartofi prajiti si italienii se mira neincetat de cat de drepti sunt cartofii francezi
      • +1 (1 vot)    
        mda... (Vineri, 9 mai 2008, 9:44)

        dani [anonim] i-a raspuns lui tanchistu

        ia pune mana si studiaza putin vasta si incomensurabila oaza de date numita INTERNET si cauta motoarele m-jet de la fiat .vezi ce premii au luat , vezi ce puteri au mototarele lor diesel la capacitatea cilindrica respectiva dupa aia mai vorbim.in urma cu vreo 3 ani au avut cele mai premiate motoare.tehnologia lor multijet a revolutionat tehnologia motoarelor.plus ca japonezii fac motoare.sa nu uitam am vrea audi si vw un motor boxer disel gen subaru.oricum este un ciclu de dat premii .o sa vedeti ca urmatoarea gala de premii iara o sa fie italieni si germani deopotriva.pentru ca daca te uiti se premiaza motoare la categorie , categorie insemnand puterea obtinuta la o anumita cilindree.si oricum vw sa ma scuteasca cu motoarele lor disel care la 8000 km masini noi consuma 1 litru de ulei.si aici nimeni si nimic nu ma poate convinge de alt lucru inafara de faptul ca sunt de 3 lei.numa bine
  • 0 (2 voturi)    
    Motoare de care? (Joi, 8 mai 2008, 16:50)

    gigi [anonim]

    Deci nu sunt nici motoare frantuzesti, nici motoare italienesti si nici motoare americane pentru simplul motiv ca nu sunt performante. Au mai scapat cateva motoare japoneze in clasament dar in rest nemtii sunt cei mai buni...aviz amatorilor. Un alt lucru interesant este absenta motoarelor Mercedes (cu desavarsire). Deci ce masina va cumparati? Renault ... careva?
  • +1 (1 vot)    
    BMW (Joi, 8 mai 2008, 18:35)

    gsc [anonim]

    Terminati cu prostioarele... un motor dus la extrem n-are zile multe.
    • 0 (0 voturi)    
      @ gsc (Joi, 8 mai 2008, 18:49)

      hashul [utilizator] i-a raspuns lui gsc

      300 cp la un bi-turbo de 3 litri nu inseamna ca motorul este dus la extrem... uita-te si ce consum are respectivul motor si o sa te convingi (un motor dus la extrem tot timpul o sa consume trei galeti pana la prima intersectie)

      Castigul de putere este dat de tehnologia pe care BMW o foloseste (injectie directa de benzina, etc) si nu de un chip-tuning de doi bani.
      • +1 (1 vot)    
        Imi pare foarte rau in ce hal a ajuns BMW (Vineri, 9 mai 2008, 11:49)

        gsc [anonim] i-a raspuns lui hashul

        Stai linistit nu sunt singurii care stiu sa faca asa ceva.

        Insa sunt singurii care au ajuns faca tot felul de "dude" ca sa ia ochii si "banii" la fraieri.

        S-au dus vremurile cand "ursuletul" era o bijuterie tehnica.... din pacate.

        Pui 2 turbine pe un motor de 3,4 sau 5 L !!!!!, si gata te dai rotund ce mare motor ai facut si ca scoti 300 CP. Vax !! Jenant!

        Si mai esti si nesimtit pe desupra sa ceri ~70.000 E pe o petarda lucioasa.

        Uitatti-va la ce motoare au Honda si Toyota.

        Dintr-un motor aspirat natural de 2.3L scot ~200CP, si toate astea la niste preturi mai mult decat decente, plus garantie de sute de mii de km. Mai mult, anu asta, in toamna, ies pe piatza cu prima masina 0 emissions (pe hydrogen).

        Mie unu mi-ar fi rusine sa ies cu aberatii din astea pe piatza si sa mai fiu si premiat pentru prostiile astea.
        • -1 (1 vot)    
          Stau foarte linistit :) (Vineri, 9 mai 2008, 12:55)

          hashul [utilizator] i-a raspuns lui gsc

          Nu știu exact despre ce ”hal” crezi tu ca a ajuns BMW, nu uita că orice model M are motor normal aspirat cu 100+ CP/litru, și fac asta de mulți ani.

          Legat de politica de preturi, e una cand produci 1 milion de mașini pe an (cu tot cu mini) și alta cand concurezi cu GM la numărul de unitați vândute (vezi Toyota). In plus, BMW este o marca premium, asa ca dacă vrei să compari preturi compara BMW cu Acura si Lexus și o să vezi că brusc raportul se cam schimbă...

          Iar să pui 2 turbine pe un motor înseamnă să știi inginerie, nu glumă, dacă era chiar atât de simplu s-ar fi băgat toți producătorii să facă așa ceva.

          Am tot respectul pentru Honda, Toyota, Mazda, Subaru și de asemenea e cunoscut faptul ca japonezii sunt lideri la fiabilitate, dar când vine vorba de performanță ”de serie” rămân fan BMW.
        • -1 (1 vot)    
          ce prostii se vorbesc pe aici (Vineri, 9 mai 2008, 14:47)

          dan [anonim] i-a raspuns lui gsc

          GSC, eu cred ca esti umpic frustrat ca nu ai bani pt unul din motoarele astea premiate. altfel nu pot sa-mi explic cum de vorbesti atatea prostii. in primul rand motorul de pe 3l biturbo nu e dus la extrem. are 306cp iar firme precum Hartge il duc la 380cp. de asta poti spune ca e dus la extrem desi s-a lasat cu siguranta o marja si aici. pai BMW vinde masini de multa vreme, crezi ca isi permit sa renunte la fiabilitate pt ceva caluti in plus? daca te uiti mai atent vei vedea ca motorul aspirat are 272cp, iar cel biturbo doar cu 34cp in plus. de aici poti vedea ca cei de la BMW nu au urmarit obtinerea unei puteri cat mai liniare, nu cat mai mari. au reusit asta si au facut motorul sa se simta ca unul aspirat. de asta e atat de apreciat motorul. da ma rog, trebe sa lasam ce spune presa internationala, ca doar noi suntem romani, suntem mai cu mot si avem dreptate. cred ca suntem frustrati rau de tot daca ne plimbam in masini care in germania se arunca, dar vorbim urat de premiantele lor...
  • 0 (0 voturi)    
    107 (Joi, 8 mai 2008, 19:46)

    Alin [anonim]

    In marile orase, motorasele nervoase si ecologice salveaza ziua~!
  • -1 (1 vot)    
    Toate aceste tipuri de motoare sunt depasite (Vineri, 9 mai 2008, 5:54)

    relu [anonim]

    Fac parte dintr-o generatie tehnologica super batrana.Asteptam motoare 100% ecologice ,cu consum diferit si mic!Asteptam noua generatie de propulsoare !
    • 0 (0 voturi)    
      eco (Vineri, 9 mai 2008, 8:33)

      lm [anonim] i-a raspuns lui relu

      Dar Toyota hibrid cu hidrogen+electric ce are ?
  • 0 (0 voturi)    
    aiurea'n tramvai (Vineri, 9 mai 2008, 9:02)

    motoristu [anonim]

    "BMW Twin-Turbo de 3 litri" - astia traiesc pe alta planeta!!! mai precis pe satelitul Titan, unde sunt oceane de hidrocarburi si plinul nu constituie o problema :-)

    Serios vorbind, parca e un clasament din anii '60 cand mediul nu era un subiect prea arzator.
    • 0 (0 voturi)    
      vorbiti aiurea (Marţi, 16 iunie 2009, 22:50)

      unu care stie cate ceva [anonim] i-a raspuns lui motoristu

      Bmw-ul a luat pe bun merit premiile de mai sus, consumul este mai mic la 3.0 biturbo decat la o dacie 1410 si nu e decat o diferenta mica 0-100 5s dacia 0-100 cand o prinde ...sunt rau acm , mergeam si eu cu dacia cat tinea 140 si ceva da 0-100 rar ii prindeai :))


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by