Alaturi de Mercedes si Mitsubishi, Audi, divizia de lux a grupului german Volkswagen, vrea sa produca autovehicule in Romania, fiecare dintre ele analizand in prezent mai multe locatii din tara, a declarat luni agentiei Mediafax Ovidiu Silaghi, ministrul pentru IMM, Comert si Turism.

"Alaturi de Mercedes si de Mitsubishi, si Audi, divizia de lux a grupului german Volkswagen, vrea sa produca autovehicule in Romania. Fiecare dintre ele studiaza in prezent mai multe locatii si incearca sa gaseasca un teren potrivit. Cei de la Mercedes gasisera la Oradea, unde totul parea in regula. Pana la urma au constatat ca panza freatica de acolo este foarte subtire si asta i-ar fi impiedicat sa-si inceapa activitatea de productie. Din cate stiu, se pare ca s-au orientat catre Timisoara", spune Silaghi.

El a adaugat ca si Audi este interesata de productia de autovehicule in Romania.

"Audi este abia la faza de inceput si nu va pot da detalii despre locatiile catre care s-ar putea indrepta. In schimb, stiu ca cei de la Mitsubishi cauta intens un teren potrivit in Romania, pentru a incepe productia auto", a mai spus Silaghi.

Desi, in urma cu cateva luni, surse din piata auto sustineau ca Mitsubishi ar putea produce pe platforma Aro Campulung, premierul Tariceanu a declarat saptamana trecuta ca producatorul japonez nu va investi in zona.

Anuntul a fost facut de seful Guvernului intr-o intalnire cu reprezentantii intreprinderilor mici si mijlocii din Campulung, la lansarea ghidului pentru contractarea fondurilor comunitare.

"Puteti sa uitati povestea cu Mitsubishi care ar putea investi la Campulung, investitorul nu vine aici. Din pacate, nu sunt decat iluzii, si aceasta pentru ca, din punct de vedere geografic, costurile logistice cu transportul sunt prea mari pentru a exista tentatii", a spus Tariceanu intreprinzatorilor din zona.

Intr-o intalnire oficiala dintre premierul Tariceanu si o delegatie a Mitsubishi condusa de presedintele companiei, Osama Masuko, de la inceputul lunii martie, primul-ministru a transmis partii japoneze ca industria auto din Romania este in prezent una dintre cele mai puternice ramuri industriale, iar dezvoltarea acestui sector va fi considerata, in continuare, prioritara pentru autoritati, atat din punct de vedere al productiei propriu-zise, cat si al fabricarii de subansamble si componente.