Destine diferite pe piata auto romaneasca dupa patru luni

Segmentul SUV creste cel mai repede, monovolumele si clasa B scad

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 19 mai 2008, 15:37 Economie | Auto


Segmentul SUV a inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor, aproape 50%, in primele patru luni, in timp ce la polul opus vanzarile de masini tip monovolum din import au scazut cu 6%. Per total, piata auto a crescut cu 14% in primele patru luni, pana la peste 110.000 de vehicule. Aprilie a fost totusi o luna slaba daca o comparam cu martie, vanzarile scazand cu 8%.

Segmentul SUV a fost campion al cresterilor, 47% in primele patru luni, pana la aproape 6.300 de unitati. Cele mai vandute modele au fost Hyundai Tucson, Volkswagen Tiguan si Toyota RAV 4. Pe de alta parte, clasa monovolum a scazut cu 6%, pana la 864 de unitati, iar cele mai vandute modele au fost Opel Zafira, Skoda Roomster si Renault Scenic.

Vanzarile de masini clasa C din import au urcat cu 35%, pana la peste 28.000 de unitati, iar cele mai vandute modele au fost Skoda Octavia, Renault Megane si Ford Focus. La clasa D cresterea a fost mai moderata,17%, iar cele mai cautate modele au fost Volkswagen Passat, Ford Mondeo si Toyota Avensis.

La clasa A vanzarile au avansat cu 12%, pana la circa 2.500 de masini de import, primele trei pozitii fiind ocupate de Chevrolet Spark, Fiat Panda si Hyundai i10.

La clasa B vanzarile au scazut cu 3,5%, pana la circa 18.500 de masini, primele trei clasate fiind Renault Clio, Skoda Fabia si Ford Fiesta.

In primele patru luni ale anului s-au vandut peste 110.000 de automobile, cu 14% peste nivelul din perioada similara din 2007, conform statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile. Productia interna a urcat cu 10%, exportul cu 16%, iar importul cu 24%.

Vanzarile de autoturisme Dacia au urcat cu 1,8% in tara, pana la 25.890 de unitati, dintre care aproape 20.000 au fost Logan sedan, iar restul Logan MCV. La sedan, peste jumatate dintre clienti au ales motorul pe benzina 1,4 75 CP, iar la MCV motorul preferat a fost diesel-ul de 85 CP, la peste 2.300 de clienti.

Skoda s-a clasat pe primul loc la vanzarile de autoturisme din import, cu peste 8.200 de unitati, urmata de Renault cu 6.900 si Volkswagen cu aproape 6.400. E important de mentionat ca la ultimele doua vanzarile au scazut in primele patru luni ale acestui an, comparativ cu perioada similara din 2007.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1687 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    avantajul SUV ! (Luni, 19 mai 2008, 15:45)

    anonymus [anonim]

    SUVul este recomandat de starea drumurilor din Romania si de faptul ca in statistica asigurarilor SUA soferii SUV scapa cu viata de 6 ori mai mult decat alti soferi de clasa A,B sau monovolume !
    • +2 (2 voturi)    
      minciuni (Luni, 19 mai 2008, 16:09)

      adi [anonim] i-a raspuns lui anonymus

      De unde ai scos asa minciuni ?

      Din contra posesorii de suv au sanse mai mari sa moara decat cei din masini normale, respectiv 1.9 morti la 10.000 SUV-uri vs 1.6 morti la 10.000 masini normale. Din cauza ca suv-urile in caz de accident au sanse mai mari sa se rastoarne si faptul ca-s conduse imprudent de posesori, tocmai din cauza sentimentului fals de siguranta.
      Statistica e facuta in USA pe 2004.

      In 2003 : 1.64 morti la suv pe 10.000 suv-uri si 1.48 la masini normale.
      • -1 (1 vot)    
        mai citeste statistici ,iti lipseste lectura (Luni, 19 mai 2008, 16:51)

        anonymus [anonim] i-a raspuns lui adi

        statistics show that for popular, lightly built cars occupants have a 6%–8% chance of death in a two car accident. (e.g. BMW 3 series 6%, Subaru Impreza 8%, Honda Accord 6%). Traditional "safety cars" such as the Volvos halve that chance (Volvo 700 4% incidence of death, Volvo 900 3%).

        Despite poor performance in theoretical tests and criticism from media pundits SUVs fare much better than 'safety cars' with the Jeep Cherokee and Toyota Land Cruiser giving 2% incidence of occupant death in actual two vehicle injury crashes
        • +1 (1 vot)    
          uite aici (Luni, 19 mai 2008, 17:20)

          adi [anonim] i-a raspuns lui anonymus

          Lasa wikipedia anonimule si ia de aici, statistica facuta de guvernul federal si de NHTSA

          The traffic safety agency reported last week that there were 16.42 deaths of SUV occupants in accidents last year for every 100,000 registered SUVs. The figure for passenger cars was 14.85 deaths for each 100,000 registered.
          People driving or riding in a SUV in 2003 were nearly 11 percent more likely to die in an accident than people in cars, the figures show. The government began keeping detailed statistics on the safety of vehicle categories in 1994.
  • +1 (1 vot)    
    SUV-uri versus Dacia 1300 (Luni, 19 mai 2008, 17:21)

    Pink Panther [anonim]

    Nesimtirea celor cu SUV-uri nu este intrecuta decat de tupeul celor cu BMW-uri vechi si cu geamuri fumurii respectiv de prostia celor cu Dacia 1300.

    NOTA: evident nu se aplica 100%! Exista in toate cele 3 grupuri oameni normali.
    Dar ei se stiu....

    Inca ceva, de ce dracq sa mergi cu SUV-ul intr-un oras supraaglomerat.

    Eh, eticheta face mai mult decat bunul simt fata de ceilalti si comoditatea fata de tine insuti!

    Ah, pardon, este normal, suntem in RO!!!!
  • +1 (1 vot)    
    mentalitate de romani cu aia mica... (Luni, 19 mai 2008, 17:30)

    adimfx [anonim]

    Ma distrez de minune cum vad ca postati cine stie ce studii, care mai de care mai "obiective".

    Ei bine, dragilor, aflati ca exista studii facute pentru fiecare ureche.

    Mesajul din spatele posturilor voastre e mult mai relevant. Sunteti foarte egoisti si fricosi.

    Va cumparati masini imense pentru ca in cazul in care trozniti pe unul, voi sa nu aveti nimic. Putin va pasa de soferii de Tico si de Matiz.

    Voua, simpatizanti ai SUV-urilor mai mici sau mai mari, va doresc coliziuni "fericite" cu Toyote Land Cruiser, cu TIR-uri si cu trenuri intercity!
    • -1 (1 vot)    
      pt mentalitate de romani cu aia mica... (Luni, 19 mai 2008, 19:47)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui adimfx

      Esti minunat in frustrarea ta desavarsita. Ti-a trecut vreodata prin minte ca SUV-urile sunt cumparate si de familii cu 2 copii datorita spatiului generos al masinii ? Unu cu aia mica dar cu probabil ceva mai multi neuroni si sigur mai putin frustrat
      • +2 (2 voturi)    
        Spatiu generos (Marţi, 20 mai 2008, 8:39)

        Stoewer [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        Un spatiu mai generos ca un SUV are un monovolum. Dar acest segment este in scadere. Un Opel Zafira nu da asa bine ca un Hyundai Tucson (am considerat aici modele din cele mai populare). Iar Tucson are un portbagaj foarte modest fata de Zafira. Preturile sunt comparabile la cele 2 masini.
      • +1 (1 vot)    
        :D (Marţi, 20 mai 2008, 9:02)

        Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        Argument idiot. O berlina mare are un spatiu interior egal sau mai mare fata de un SUV (ex. E fata de ML) e mai rapida la aceeasi motorizare (E320 fata de ML320) si mai manevrabila. Uneori are chiar si 4x4 :P

        ~Nautilus
      • +1 (1 vot)    
        frate cu neuroni mai multi, dar obositi (Marţi, 20 mai 2008, 10:11)

        adimfx [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        Se vede ca esti super complexat prietene.

        Eu prefer Smart ca masina de oras si as cumpara si Nano, niciodata un SUV. Nu am nevoie sa "vad traficul de sus", ci sa-l depasesc.

        Daca as fi familist, as cumpara un monovolum sau un break de clasa D (Mondeo Tournier, E Class, Laguna Estate). Monovolumele si break-urile amintite, la aceeasi bani pe care tu i-ai da pe un SUV, sunt mai rapide, mai dotate, mai stabile si mai sigure.

        In fine, tu cumpara-ti SUV-uri bune de nimic, iar eu o sa-mi iau un Land Cruiser (sau orice alt 4x4 adevarat) cand o sa am bani. Daca nu, raman la Smart.
  • 0 (0 voturi)    
    fdsdf (Luni, 19 mai 2008, 20:53)

    stefan [anonim]

    romanu nu-i prost destul daca nu isi cumpara si o masina germana ca asa fac toti sa fie in pas cu moda niste fraieri. cele mai bune masini sint citroen


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by