Segmentul SUV creste cel mai repede, monovolumele si clasa B scad
Segmentul SUV a fost campion al cresterilor, 47% in primele patru luni, pana la aproape 6.300 de unitati. Cele mai vandute modele au fost Hyundai Tucson, Volkswagen Tiguan si Toyota RAV 4. Pe de alta parte, clasa monovolum a scazut cu 6%, pana la 864 de unitati, iar cele mai vandute modele au fost Opel Zafira, Skoda Roomster si Renault Scenic.
Vanzarile de masini clasa C din import au urcat cu 35%, pana la peste 28.000 de unitati, iar cele mai vandute modele au fost Skoda Octavia, Renault Megane si Ford Focus. La clasa D cresterea a fost mai moderata,17%, iar cele mai cautate modele au fost Volkswagen Passat, Ford Mondeo si Toyota Avensis.
La clasa A vanzarile au avansat cu 12%, pana la circa 2.500 de masini de import, primele trei pozitii fiind ocupate de Chevrolet Spark, Fiat Panda si Hyundai i10.
La clasa B vanzarile au scazut cu 3,5%, pana la circa 18.500 de masini, primele trei clasate fiind Renault Clio, Skoda Fabia si Ford Fiesta.
In primele patru luni ale anului s-au vandut peste 110.000 de automobile, cu 14% peste nivelul din perioada similara din 2007, conform statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile. Productia interna a urcat cu 10%, exportul cu 16%, iar importul cu 24%.
Vanzarile de autoturisme Dacia au urcat cu 1,8% in tara, pana la 25.890 de unitati, dintre care aproape 20.000 au fost Logan sedan, iar restul Logan MCV. La sedan, peste jumatate dintre clienti au ales motorul pe benzina 1,4 75 CP, iar la MCV motorul preferat a fost diesel-ul de 85 CP, la peste 2.300 de clienti.
Skoda s-a clasat pe primul loc la vanzarile de autoturisme din import, cu peste 8.200 de unitati, urmata de Renault cu 6.900 si Volkswagen cu aproape 6.400. E important de mentionat ca la ultimele doua vanzarile au scazut in primele patru luni ale acestui an, comparativ cu perioada similara din 2007.

Cu excepția a două județe, în România un adult din patru e pensionar. Campioana e Hunedoara, unde aproape jumătate din adulți sunt pensionari
Parenting pe timp de pandemie - cum au supraviețuit părinții lunilor de școală online
K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Din contra posesorii de suv au sanse mai mari sa moara decat cei din masini normale, respectiv 1.9 morti la 10.000 SUV-uri vs 1.6 morti la 10.000 masini normale. Din cauza ca suv-urile in caz de accident au sanse mai mari sa se rastoarne si faptul ca-s conduse imprudent de posesori, tocmai din cauza sentimentului fals de siguranta.
Statistica e facuta in USA pe 2004.
In 2003 : 1.64 morti la suv pe 10.000 suv-uri si 1.48 la masini normale.
Despite poor performance in theoretical tests and criticism from media pundits SUVs fare much better than 'safety cars' with the Jeep Cherokee and Toyota Land Cruiser giving 2% incidence of occupant death in actual two vehicle injury crashes
The traffic safety agency reported last week that there were 16.42 deaths of SUV occupants in accidents last year for every 100,000 registered SUVs. The figure for passenger cars was 14.85 deaths for each 100,000 registered.
People driving or riding in a SUV in 2003 were nearly 11 percent more likely to die in an accident than people in cars, the figures show. The government began keeping detailed statistics on the safety of vehicle categories in 1994.
NOTA: evident nu se aplica 100%! Exista in toate cele 3 grupuri oameni normali.
Dar ei se stiu....
Inca ceva, de ce dracq sa mergi cu SUV-ul intr-un oras supraaglomerat.
Eh, eticheta face mai mult decat bunul simt fata de ceilalti si comoditatea fata de tine insuti!
Ah, pardon, este normal, suntem in RO!!!!
Ei bine, dragilor, aflati ca exista studii facute pentru fiecare ureche.
Mesajul din spatele posturilor voastre e mult mai relevant. Sunteti foarte egoisti si fricosi.
Va cumparati masini imense pentru ca in cazul in care trozniti pe unul, voi sa nu aveti nimic. Putin va pasa de soferii de Tico si de Matiz.
Voua, simpatizanti ai SUV-urilor mai mici sau mai mari, va doresc coliziuni "fericite" cu Toyote Land Cruiser, cu TIR-uri si cu trenuri intercity!
~Nautilus
Eu prefer Smart ca masina de oras si as cumpara si Nano, niciodata un SUV. Nu am nevoie sa "vad traficul de sus", ci sa-l depasesc.
Daca as fi familist, as cumpara un monovolum sau un break de clasa D (Mondeo Tournier, E Class, Laguna Estate). Monovolumele si break-urile amintite, la aceeasi bani pe care tu i-ai da pe un SUV, sunt mai rapide, mai dotate, mai stabile si mai sigure.
In fine, tu cumpara-ti SUV-uri bune de nimic, iar eu o sa-mi iau un Land Cruiser (sau orice alt 4x4 adevarat) cand o sa am bani. Daca nu, raman la Smart.