APIA: Piata autoturismelor noi e tot mai imprevizibila, iar anul acesta va stagna sau creste cu cel mult 5%
Piata auto va creste sub asteptari din cauza modificarii de la 1 iulie a valorii taxei de prima inmatriculare, in sensul majorarii sale pentru autovehiculele noi si diminuarii sale pentru cele de ocazie.
In plus, piata isi va diminua cresterea ca urmare a disponibilitatii tot mai mari de autovehicule de ocazie in tarile Europei vestice (in special Germania), ca urmare a masurilor de verificare tehnica frecventa in urma carora un procent semnificativ de autoturisme sunt identificate cu defectiuni, ce au dus chiar la interzicerea circulatiei acestora (anul trecut in Germania, doar 47% dintre autoturisme au trecut inspectia tehnica fara nicio problema, iar 25% din cele cu vechime de peste noua ani, ar fi trebuit sa fie interzise de la circulatie, mentioneaza APIA.
Piata auto romaneasca este influentata si de Introducerea de catre majoritatea tarilor UE a unor masuri tot mai severe de protectie a mediului fata de poluarea auto, fapt ce va stimula iesirea autoturismelor mai vechi din parcurile nationale ale respectivelor state catre cele care nu au prevazute astfel de masuri, sau unde puterea de cumparare este mai mica, adauga reprezentantii APIA.
In aceste conditii, piata autovehiculelor noi a inregistrat o crestere generala de 13,9% (110.839 unitati), sub ritmul de anul trecut (18,6%). In cadrul acestei cresteri, autoturismele au inregistrat o crestere de 9,1% (90.594 unitati, locul 12 in UE), aproape jumatate fata de cea de anul trecut (17,8%). Aceasta crestere mai mica la autoturisme din 2008, este insa compensata de cresterea vanzarilor de vehicule comerciale (37,8%), care au atins un nivel record de 18.714 unitati.
In ceea ce priveste segementul autoturismelor, cele mai mari cresteri le-au inregistrat marcile noneuropene, topul fiind condus de Mazda (+632%), urmata de Dodge (+ 556%), KIA (+479%), Jaguar (+165%) si Maserati (+150%). Cele mai importante pierderi de viteza sunt deocamdata inregistrate de Daewoo (-52%), urmat de catre Chrysler (-44%), SsangYong (-41%) si Citroen (-30%).

Fascinanta legătură dintre spionaj și tehnologie: de la datele stocate în ADN-ul uman, la falsul turn GSM din aeroport care-ți fură informațiile din telefon
Dan Amariei, la 20 de ani de la lansarea albumului Omul cu Șobolani – „Ne punem în cap”: „Existau niște locuri cu un farmec mișto, cum ar fi Lăptăria sau Motoarele, genul de locuri care nu cred că vor mai exista vreodată”
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
Paradoxul pandemiei: internările s-au prăbușit în 2020, dar numărul infecțiilor nosocomiale a crescut față de 2019 - date oficiale la nouă luni
De ce căutăm urme de viață pe Marte și ce ar însemna pentru omenire dacă le-am găsi