Fiat va lansa curand o versiune decapotabila a noului model de clasa mini 500, lansat anul trecut in Europa Occidentala si in acest an si in Romania, a spus pentru just-auto un oficial al companiei italiene, scrie motortrend.com.

Roberto Giolito, directorul de design al Fiat, a declarat la congresul Automotive News ca in curand va iesi pe piata varianta cabrio a masinii Fiat 500. Decapotabila va avea un design simplu care sa arate ca masina este accesibila ca pret. Modelul va avea un acoperis din material textil, nu unul metalic, mai ales ca cele mai noi materiale textile au eliminat multe dintre dezavantajele din trecut si sunt tot mai rezistente, crede oficialul Fiat.

Oficialul nu a oferit date precise despre momentul lansarii decapotabilei. Modelul 500 a fost relansat in iulie 2007, iar pana la finalul lui martie 2008 si-a gasit 182.000 de clienti pe plan mondial.

Fiat 500 este o compacta in trei usi, de 355 cm lungime, 163 latime si 149 inaltime, disponibila cu o gama de trei motorizari: 1.2 litri 69 CP, 1.3 multijet 75 CP cu filtru DPF si 1.4 16v 100 CP, toate Euro 5.

In Romania, Fiat 500 este disponibil in trei variante de echipare (Pop, Lounge si Sport) si are un pret de pornire de 11.500 euro cu TVA inclus. In dotarea standard sunt incluse: ABS+EBD, sapte airbag-uri, aer conditionat, radio CD + MP3 si inchidere centralizata.

Cele mai scumpe versiuni sunt cele cu motor diesel multijet 1,3 litri 75 CP, care costa 13.800 euro.

Fiat 500 a fost desemnat masina anului 2008 in Europa, dupa ce a strans 385 de puncte de la un juriu format din 58 de specialisti auto, din 22 de tari. Pe locul doi a fost Mazda2, apoi Ford Mondeo si Kia C'eed. Fiat 500 concureaza cu masini precum Citroen C1, Toyota Aygo sau Renault Twingo.

Noul Fiat 500 este produs la Tichy, in Polonia. Productia zilnica este in prezent de 500 de masini pe zi, dar va fi extinsa la 750 de masini pe zi, urmand sa ajunga astfel la 190.000 unitati/an.

Stramosul noului Fiat 500 este modelul Cinquecento, din care Fiat a vandut aproape 3,7 milioane de unitati intre 1957 si 1975. Datorita pretului foarte bun multi muncitori italieni si-au permis sa-si cumpere masina, renuntand la scutere si motociclete. Reprezentantii Fiat spun ca peste jumatate de milion de masini Cinquecento mai sunt in circulatie in Europa.