Comentariu

Cat de mult se poate mari gama Logan?

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 28 mai 2008, 16:20 Economie | Auto


Sandero, cel mai nou model Dacia
Foto: Le Figaro
La inceput s-a vorbit de o masina cheala de 5.000 de euro care sa se vanda in tarile sarace. Proiectul Logan parea curajos, nici chiar sefii Renault nu aveau incredere totala in el. Acum vorbim de producerea unui milion de masini pe an, vorbim de un SUV, iar in presa au aparut zvonuri despre un coupe Dacia. Sunt exagerari, fabulatii, exaltari? E vreo sansa sa vedem o Dacie super-sportiva produsa in serie? Am fi nebuni sa asteptam si un cabrio?

Recent, un oficial Renault a spus ca programul Logan ar mai putea cuprinde patru modele pana in 2012, pe langa cele cinci din prezent. El nu a dat nici un exemplu, dar presa a scris ca ar putea fi vorba de un coupe si de un monovolum, printre altele. In plus, productia de masini pe platforma Logan pe plan mondial ar putea ajunge chiar la 1,4 milioane de unitati anual, de la 350.000 anul trecut, desi pana acum maximul vizat era de un milion in 2009 sau 2010.

Se lasa in trecut de inteles ca planul Contract 2009, care prevede lansarea a sase modele pe platforma Logan pana la anul, va fi punctul final la extinderii pe segmentul Logan. Se pare ca francezii s-au razgandit pe parcurs si nu pun punct gamei Dacia, mai ales ca cifrele de vinzari sunt imbucuratoare .

Renault a prins curaj; la inceput, compania franceza voia sa produca o masina "cheala", pe care sa o vanda in tari sarace, dar a vazut ca publicul-tinta nu cumpara varianta cea mai simpla. Consumatorii, fie ei si din piete sarace, vor aer conditionat, geamuri electrice, ABS, radio-CD.

Apoi, Renault a incercat marea cu degetul si s-a dus si spre Occident. Cu tinte modeste. Pana si acolo vanzarile au depasit asteptarile: oameni de varsta medie si-au luat Logan, fie ca a doua masina, fie ca alternativa la o masina second hand, fie pentru ca oferea fiabilitate pentru pretul sau.

A trecut un deceniu de cand Dacia e in mainile Renault. Spre comparatie, Skoda e in grupul Volkswagen de aproape doua decenii, iar imaginea masinii cehe este foarte buna in multe tari. De la masini percepute ca fiind est-europene, harsaite ca Lada, Skoda a ajuns sa stea cu demnitate la masa bogatilor. Si produce lucruri despre care nu ai putea niciodata sa crezi ca pot purta sigla Skoda.

De exemplu, noua generatie Superb, care va fi lansata oficial in Romania la toamna, are in varianta de top un interior comparabil cu o masina germana de top. Costa, ce-i drept, aproape 40.000 de euro, dar Skoda nici nu urmareste sa scoata volume mari. Un Logan cu motor de 250 de cai nu cred sa vedem vreodata, insa unul cu motor de 150 de cai si interior peste medie din punct de vedere calitativ ar fi viabil de produs. Dar peste destui ani.

Continuand paralela, Skoda va lansa la anul primul sau SUV, desi nu are traditie in acest segment. Oficialii cehi nu au vrut sa comenteze concurenta cu primul SUV Dacia, insa e clar ca modelul Skoda va fi ceva mai scump pozitionat mai sus, gratie imaginii superioare a marcii. Dar iata ca Dacia face acest pas relativ repede, chiar daca nu a precizat inca daca SUV-ul va fi 4X4 (ar fi normal sa fie), sau daca preturile lui pornesc de la 11000 - 12000 sau 13.000 de euro, cum a speculat presa.

Un coupe Dacia ar fi interesant si controversat pe piata; unii vor rade cu lacrimi, altii vor ridica sprancenele a neincredere, altii vor cumpara. Dar, mai mult ca sigur, nu vom vedea prea curand o Dacie supersportiva. Mai ales ca ideea unei Dacii care sa coste 20.000 de euro ar fi cu totul contrara filosofiei cu care Renault a pornit la drum cand a decis sa scoata o masina low cost, produsa in cele mai diverse locuri din lume.

Cat despre un Dacia cabrio... ce sa mai spunem, cred ca ne da suficiente motive de ras campania electorala, nu mai adaug si eu unul in acest material.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5587 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Nu spun nimic doar scriu ... (Miercuri, 28 mai 2008, 16:42)

    florin [anonim]

    M-a imbarligat baiatul asta pana nu am mai inteles ce vrea sa zica...
    • +2 (2 voturi)    
      intrebari retorice (Miercuri, 28 mai 2008, 16:58)

      Elena [anonim] i-a raspuns lui florin

      Pai ce-i asa greu de inteles?
      Omul are nelinisti si isi pune cateva intrebari, deocamdata retorice.
      Si, pana la urma n-ar fi rau sa se diversifice, ca nici Skoda nu era cine stie ce ai uite unde a ajuns acum, vorba autorului.
      • +1 (1 vot)    
        Skoda are ... (Miercuri, 28 mai 2008, 17:36)

        Duduro [utilizator] i-a raspuns lui Elena

        ... un prestigiu, e una dintre cele mai vechi fabrici din lume, nu degeaba s-au dus nemtii acolo.
    • 0 (0 voturi)    
      Si pe mine ! (Miercuri, 28 mai 2008, 17:26)

      Duduro [utilizator] i-a raspuns lui florin

      Am citit de doua ori articolul si tot n-am inteles unde bate.
      Titlul de vreo "cinspe' "ori !
  • +1 (1 vot)    
    Superbul (Miercuri, 28 mai 2008, 16:46)

    Releu [anonim]

    este a 2-a incercare. La prima au dat gres, mai incearca a 2-a oara... \\\\\\skoda traieste din Octavia, restul sunt rateuri, in anii trecuti au inchis o fabrica de Fabia si la primul Super b i-au tot redus productia.. Pentru multi este o surpriza ca Volkswagen mai incearca inca o dat cu Superbul....
  • +2 (2 voturi)    
    Dacia decapotabila :D (Miercuri, 28 mai 2008, 16:49)

    Nicu Ciucalete [anonim]

    Ma si vad intr-o Dacie decapotabila, aprinzandu-mi tigarea cu un chibrit primit pe strada cu ocazia alegerilor si citind la un semafor ce meciuri urmeza la televizor de pe spatele unui fluturas electoral ! :)))))
    • 0 (0 voturi)    
      Nu este de ras (Miercuri, 28 mai 2008, 18:34)

      MG [utilizator] i-a raspuns lui Nicu Ciucalete

      multa lume ar cumpara un produs reusit, de calitate etc etc, chiar si cu sigla dacia pe el. Numele dacia este foarte bun, dar produsul.... mai este cu 10 ani in urma renault si cu 15 in urma trasurii germane aka volkwagen
  • +1 (1 vot)    
    Skoda vs Logan (Miercuri, 28 mai 2008, 17:00)

    Ghiorghe [anonim]

    Superbule, sa nu fim asa rai cu Skoda. Cu toate problemele de care zici, mai e pana Dacia va face o masina de nivelul Skodei (fie ea si Fabia). Loganul actual e cel mult la nivelul Skodei Felicia...Octavia se face de vreo 10 ani, e clar ca trebuie schimbat ceva la ea (caroseria si interiorul, in primul rand).
    • 0 (0 voturi)    
      Octavia II (Miercuri, 28 mai 2008, 17:15)

      Walter [anonim] i-a raspuns lui Ghiorghe

      Care 10 ani. Octavia este la a doua editie, innoita complet in 2004 !
  • 0 (0 voturi)    
    Stop dreaming! (Miercuri, 28 mai 2008, 17:21)

    stf [anonim]

    E f. posibil sa-le faca dar sa nu uitam ca principalul loe este pretul mic. Deci daca va fi o sportiva Dacia ea va fi comparabila cu vechea Dacia Sport (bineinteles superioara), in nici un caz cu un Carera sau Alfa Romeo GT, etc.
  • +1 (1 vot)    
    e simplu (Miercuri, 28 mai 2008, 17:22)

    adimfx [anonim]

    Intotdeauna producatorii auto fac studii, iar una dintre principalele intrebari din chestionar este daca numele marcii e asociat cu x produs.

    Acum ca Dacia SUV vine la anul si nu cred ca si-ar fi imaginat prea multi un SUV made by Dacia.

    Mai e mult pana departe si daca vor mai fi si alte caroserii in programul Logan, probabil vor urma:

    1. Un hatch cu 3 usi bazat pe Sandero
    2. Un pick-up de 5 locuri
    3. Un coupe bazat pe Logan Sedan

    Sa nu uitam ca Dacia vizeaza volume, nu imagine de marca.

    Singura capabila sa faca cat de cat vanzari multe ar fi un Sandero cu 3 usi.

    Oricum decapotabila, chiar daca va exista, va fi un moft in gama Dacia. De fapt toti producatorii auto fac volume mici cu decapotabilele....
  • 0 (0 voturi)    
    nu mai puneti botul (Miercuri, 28 mai 2008, 17:58)

    sadwank [anonim]

    Deosebirea majora dintre Dacia si Skoda este ca Skoda e Skoda peste tot in lume, pe cind Dacia exista doar in Romania. In restul lumii se numeste Renault by Logan.
    Si ar mai fi o deosebire: Skoda e masina.
    • 0 (0 voturi)    
      Gresit, Sadwank (Miercuri, 28 mai 2008, 18:34)

      Dumitru [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      Renault by Logan? Dacia exista doar in Romania?
      In primul rand confunzi marca (Dacia) cu modelul (Logan).

      Daca vorbesti despre modelul Logan, da, el se vinde si sub marca Renault, si sub marca Mahindra Renault (in India) si chiar sub marca Nissan (in Mexic).
      Insa in intreaga Europa modelul Logan se vinde sub marca Dacia.

      In al doilea rand, remarca ta referitoare la faptul ca Skoda e masina, lasand de inteles ca Dacia nu ar fi, este doar rautacioasa si atat.

      Daca ai curiozitatea, arunca o privire pe link-ul de mai jos si afla care a fost motivul care i-a reunit week-end-ul trecut pe 2000 de olandezi...

      http://www.dacialoganmcv.nl/
      • 0 (0 voturi)    
        Oftica (Joi, 29 mai 2008, 9:06)

        Cip [anonim] i-a raspuns lui Dumitru

        Alt loganos frustrat!!. Cum va lingeti ranile ca dacia e masina! La cat e de competitiva au retras masina de 3 de pe piata, ba cu directia, ba cu rugina, ba cu vopseaua. Cu atata competitivitate nu au fost in stare sa puna la portbagaj un telescop incat sa nu-ti vina in cap dupa ce-l deschizi asta execeptand faptul ca nu exista manere la usa, ori daca acele scobituri sunt pe post de maner rog sa-mi fie iertata exprimarea. Din pacate modelul "Golan" nu se dovedeste a fi unul competitiv caci nu le vand enemtii degeaba dupa 4.000 de km. cu tot atatia euro.
      • 0 (0 voturi)    
        o, da... (Joi, 29 mai 2008, 20:20)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui Dumitru

        Logan-ul e OK pentru olandezi, ce să mai zic de francezi unde e cel mai vândut model de import, dar pentru români nuu frate... nimic sub VW nu e maşină. De la Tuareg sau Chiu Şapte în sus mai vorbim.
  • 0 (0 voturi)    
    Skoda e la distanta mare de Dacia (Miercuri, 28 mai 2008, 18:01)

    Je [anonim]

    Volswagen au dat exemplu de onestitate cu Skoda. Au facut masini bune, le-au dat aceleasi motoare care le pun pe vw. Si acum te afli in situatia in care sa alegi intre un VW si o Skoda.
    Renault in schimb sunt jenanti. Au pus pe Logan motoare de acum cateva generatii, care consuma 10l in medie, cu demaraj chiar mai slab ca la vechea dacie, si care la aceeasi greutate si aceeasi capacitate cilindrica consuma mult mai mult decat dacia de acum 40 de ani. Sa nu mai zic de dotari, nu exista piele, xenon, sonorizare...pe masina asta daca le-ar pune chiar ca unii ar rade cu lacrimi. Aspectul bordului arata mai rau ca la o masina de carat marfa. Legat de pret, nu ca ai lua ceva mai ieftin, ci poti considera ca primesti mai putin de bani mai putini. Asteptam restilizarea...
    • +1 (1 vot)    
      Se pare ca nu ai auzit .... (Miercuri, 28 mai 2008, 19:16)

      releu [anonim] i-a raspuns lui Je

      de segmente de piata si clase de masini. Superbul a fost un rateu. Mai dai un ban }volkswagen), mai tragi o data (noul Superb) Logan si Octavia { Superb sunt masin i de clase diferite... daca masurati succesul in clasa lor, Loganul concureaza cu Octavia, Superbul e un ratat...
    • +1 (1 vot)    
      VW & Skoda (Miercuri, 28 mai 2008, 19:17)

      vikingu [anonim] i-a raspuns lui Je

      Daca VW o fi asa de onesta cu Skoda, de ce oare tot citest prin presa germana interviuri cu manageri VW-Audi si tot timpul astia dau la intors la intrebari de genul - de ce nu poti cumpara Skoda cu diesel common-rail modern cum poti sa ai de la VW?

      VW are tot timpul pb deastea pt ca sunt f mari. La fel e si cu VW Passat care a scazut vanzarilw pt Audi. Foarte interesant apoi Audi R8 vs Porsche 911 turbo.

      Pana la urma tot nu se bat exact pe aceleasi segmente - Octavia a fost (daca nu mai e si acum) pe aceeasi platform ca si Golf, dar sunt destul de diferite. La fel si Superb si Passat, dar din nou, Superb-ul a fost lungit.

      Cel mai mult ma amuza diferenta dintre Bora Combi si Golf Combi :-p.
  • 0 (0 voturi)    
    ... si ? (Miercuri, 28 mai 2008, 18:21)

    mihai [anonim]

    repede luati masini sigur vor merge cu barilul ala de 130<->200 $
  • 0 (0 voturi)    
    sau altceva... (Miercuri, 28 mai 2008, 18:59)

    Aurel [anonim]

    Daca sunteti din orasele medii si mici ale Romaniei, va recomand o bicicleta. Ori cu masina, ori cu bicicleta, tot 15 km/h veti face in oras.
  • +1 (1 vot)    
    skoda vs dacia ?? (Miercuri, 28 mai 2008, 19:04)

    pt naivii de mai sus [anonim]

    in Snobismul lor de oameni care nu isi cumpara logan pt ca rad vecinii de ei si isi iau cazane polishate de arabii din germania la mana a doua si umbla prin parcuri de dezmebrari pt piesele care trebuie sa le inlocuiasca si costa echivalentul a 25 % din rabla pe care si-au cumparat-o, nu isi dau seama ca dacia nu vrea sa se compare cu skoda le transmit eu ca dacia are cu totul alt segment de cumparatori,masinile de la dacia sunt in medie cu 25-35 % mai ieftine decat skodele. Daca vreti sa comparati la pret un megane full-option este mai ieftin decat o skoda octavia si nu pra sunt mari diferente de nici un fel.Deci comparati skoda cu masini mai scumpe nu cu masinile omului medest.
    • 0 (0 voturi)    
      yup, de-aia nu mi-am luat logan (Miercuri, 28 mai 2008, 19:47)

      vikingu [anonim] i-a raspuns lui pt naivii de mai sus

      sa ma simt si eu snob? acum 1 an a trebuit sa imi iau masina (locuiesc in Germania). Si nationalismul din mine m-a facut sa caut o Dacia Logan Combi. La nivel de echipare rezonabil mi-au zis nemtii un 14.000 scurt. Si am intrebat si eu de reclama cu 7, ca na... Ei, aia era pt berlina si o motorizare muuult mai slaba decat pe vechea mea masina din 98 (consum mai mare, putere mai mica si mai poluanta)!

      Mi-a trecut cheful. Poate ca nu oi fi gasit eu handler-ul bun, dar bugetul meu era de 7000 asa ca am renuntat. In loc, mi-am luat un Mondeo MKIII 2002 120TKm, cu un common-rail modern si dotari pe care nu le gasesti nici azi pe nici o Dacie noua. 30TKM mai tarziu absolut nici o problema! Singurul dezavantaj ar fi ca nu i-am facut eu primele zgarieturi ca sa zic asa...

      Asta e problema Logan - sunt f multe masini 2nd care merita mult mai mult decat un Logan nou, chiar si cu pretul mic pe care il are. Poate cu un pachet de service puternic ar fi alta treaba, dar nu stiu de ce cand ma gandesc la Dacia imi vin in cap tot delco-uri si jigloare... Am prieteni care au Logan si nu s-au plans deloc, dar le-ar schimba imediat cu masina mea de 7000 de euro.

      acuma daca si cu un ford sunt tot snob, ce sa mai zic. totusi, eu inca cred ca din banii de un Logan nou gasesti f multe masini decente si mai bune, dar nu noi. Trecand peste mandria nationala si incurajarea de cuvinta pt Dacia, as zice ca snobi sunt cei care dau atatia bani pe un Logan doar ca sa isi ia una noua: tocmai ai aruncat 40% din bani ca sa stie vecinul ca a ta e virgina (atat este devalorizarea medie in primul an). Puteai sa iti iei o masina mai mare, mai economica, mai bine dotata si deci mai confortabila, mai putin poluanta si testata mai mult... si dupa un an tot nu pierdeai atat. Sau isi mai ia cineva masina "pe viata"? Daca vrei sa o ai pana cand iti da statul bani sa o casezi, atunci esti exceptat ;-).
      • 0 (0 voturi)    
        Nu am Logan deci onoarea familiei e salvata (Joi, 29 mai 2008, 5:03)

        johny [anonim] i-a raspuns lui vikingu

        NU recomand masini second hand (SH).
        E foarte adevarart ca la pretul unui Logan poti cumpara tot felul de masini SH.
        Marea problema la masiniile SH este ca de fapt nu stii ce cumperi. Abia dupa ce ai facut miscarea poti sa vezi daca ai iesit in profit sau ai pierderi ...De cele mai multe ori iesi in pierdere cu o masina SH. Da e destul de greu sa acepti lucru asta.
        De ce credeti ca nemtii isi schimba masina la 4-5 ani?Sunt ei prosti? Eu spun ca dimpotriva nemtii sunt obsedati de rentabilitate. Dupa o anumita varsta masiniile pur si simplu nu mai sunt rentabile.
        O masina SH cum o cumperi cum treci sa ii faci un schimb de distributie, o revizie , filtre fise bujii etc... mai o diagnoza , ba se duce toba, ba se arde nu ce senzor .. manca ulei motoru, pierde lichide, etc Prospera dupa tine serviceurile de cartier si comerciantii de piese de schimb. Partea naiva a cumparatorului de SH este ca el nu trece aceste cheltuieli in nota de achizitie a masinii. Mai mult in prostia lui considera ca astea sunt consumabile. Asta nu ar fi cel mai grav, cumparatorul de SH in general nu pune in balanta timpul pe care il pierde la serviceuri, si agitatia de a obtine piesele de schimb.Si vai nu vreau sa pomenesc de minunatele piese de schimb contrafacute in RO.
        Per ansamblu in RO o sa ajungeti sa va injurati mecanicu, dar pe ansamblu ai masina SH, nu e Logan si deci onoarea familiei e salvata.
        Reveniti-va oameni buni nu mai comparati lucru nou cu lucru SH. Eu as merge intotdeauna pe lucru nou si 5 ani la masina chiar pe bune ii schimb consumabilele. Doar atat! In rest prea putin ma doare ca e masina low cost sa aiba dotatiile de siguranta si in rest ma simt mult mai linistit ca nu un SH reparat sub standard.
        • 0 (0 voturi)    
          Uite de aceea imi cumpar SH (Joi, 29 mai 2008, 7:30)

          Stoewer [anonim] i-a raspuns lui johny

          Daca imi iau masina noua, cat e in garantie trebuie sa-i fac revizia la service-ul autorizat. Astfel platesc pentru un schimb amarat de ulei (daca intr-adevar il inlocuieste) cateva sute bune de RON. Trebuie sa cumpar piese originale de la reprezentanta, care sunt de cateva ori mai scumpe decat aceleasi piese originale, dar de pe piata libera.

          Eu am masina SH (Opel Vectra) cu care am rulat deja 103000 km de cand am luat-o. Nu cred ca am dat mai mult de 5-600 Euro pe piese de atunci: un radiator, o pompa de apa, 5 bucse, 2 bielete, un set placute de frana (am deja 77000 km cu ele si inca sunt bune, verificate de curand), ceva becuri, 1 toba, si cablurile de frana. Piesele sunt incredibil de ieftine pe piata libera si se gasesc la orice magazin mai rasarit.
        • 0 (0 voturi)    
          second hand... (Joi, 29 mai 2008, 8:19)

          UnCapsunarCanadian [anonim] i-a raspuns lui johny

          sunt un pic rupt de realitatile din Romania fiind plecat de aproape 10 ani, dar aici in Canada o masina japoneza de 5 ani sau una americana de 4 ani costa cam jumatate din pretul uneia noi. Personal am cumparat un Ford Escort de 5 ani avand 51000KM si cred ca a mertitat. Acum are 11 ani si 160000km inca merge ok, iar reparatiile nu m-au ruinat. Nu trebuie uitat ca si cu masinile noi te costa costa reviziile periodice, iar daca nu le faci pierzi garantia. As spune ca important e ce masina alegi. Ma uit periodic la o emisiune de masini si tipul care o face spune ca masinile europene sunt mai sportive si de lux(gen Audi, BMW, Volvo) dar dupa 4-5 ani te costa o avere intretinerea. Cele japoneze sunt fiabile, dar din acest motiv costa mai mult. Masinile americane nu sunt asa de fiabile ca cele japoneze (dar mai fiabile decat cele europene) si depinde de ce model alegi. Oricum inaine de a cumpara orice masina e recomandat CA MASINA SA FIE VAZUTA DE MECANICUL TAU. Se pot lua tepe si pe aici (masini inundate de prin Florida, masini care au fost in accidente, care au kilometrajul dat inapoi, etc).

          numai bine
          UnCapsunarCanadian
        • 0 (0 voturi)    
          Ai atins un punct esential (Joi, 29 mai 2008, 9:08)

          vio [anonim] i-a raspuns lui johny

          si anume, ca la un SH bun (nu mai zic la unul prost) primesti nu doar masina, ci si un mecanic! Cam toata lumea care are SH vorbeste des despre "mecanicul meu"!! Deci: bani, relatii, griji etc. Ce mai, inca un membru in familie de intretinut!
        • 0 (0 voturi)    
          dacia nu va fi niciodata skoda! (Joi, 29 mai 2008, 9:20)

          dru. [anonim] i-a raspuns lui johny

          @ johny : felicitari pt comentariul lucid. Ai dreptate, suntem prea saraci ca sa cumparam produse ieftine.Totusi ma afla in situatia de a alege... SH sau Sandero. Suma maxima va fi de 9000E. E prima mea masina si ma tem de SH. Stiu ca ma asteapta compromisuri cu un SH, masina o fi ea rodata si testata dar totusi are cel putin 3 ani vechime si probabil ca service/ul a vazut/o doar pt inspectiile obligatorii. un neamt n/.o sa faca niciodata revizia aia majora la motor, el tina masina pana la revizia aia. Sa nu uitam si de service/urile din romania unde esti plimbat de 10 ori pt o amarata de schimbare de ulei si taxat ca si in vest, si intamplator nu am salarul lui de minim 2000E pe luna.
          Asa ca am o intrebare pt amatorii de SH: inteleg ca va luati masina pt 2 , 3 ani dar totusi, nu e o pierdere de bani ? dati 8000E pe o masina din 2005 pe care o s/o dati peste 3 ani cu vreo 5500E maxim, asta daca o sa mai circule pana atunci. Pana la urma daca e sa ne gandim la consumabile, o masina SH e toata un consumabil... oricand te poate lasa in drum.
          Nu fac apologia masina noua vs SH dar ma gandesc la buzunarul meu, o sa platesc banca pt masina aia 3 ani de zile+service + casco + etc etc. oare imi permit sa platesc pe langa astea si piese defecte?
          Cat priveste gama Logan, spre rusinea noastra , Renault ne/o trage cum vor ei: la banii aia (8500E pret mediu CIP ) oare nu meritam si noi un motor mai bun ? oare nu meritam ABS dotare standard? Tintesc nivelul de jos al pietei, au noroc ca la noi inca mai circula "zambetul lui iliescu" si batrana 1300, 1,4 mpi e un pas inainte de la versiunile alea, dar tot la nivel de 2004 ramane. Au noroc cu amarasteni care vor masina noua, nu conteaza motorizare, optiuni , siguranta. Logan e exact ce isi doreste romanul. porbagaj mare si loc mult in spate sa ii incapa sacii de cartofi si ceapa.
          • 0 (0 voturi)    
            nu-i chiar asa (Joi, 29 mai 2008, 13:48)

            andrei [anonim] i-a raspuns lui dru.

            in primul rand, se poate verifica ce revizii si-a facut neamtul,, daca are carte de servici (ar fi bine sa aiba).
            in al doilea rand, revizia cea mare de la motor de care spiui tu banuiesc ca se refera la schimbatul curelei si rolelor de distributie, care nu e o treaba foarte scumpa dar e recomandabila pentru ca, daca se strica, devine enorm de scumpa..
            in al treilea rand, masinile sh nu zice nimeni ca trebuie tinute doar 3 ani cum nici alea noi nu sunt tinute neaparat 10.
            si in ultimul rand, o mare importanta o are so norocul tau (poti cumpara o masina care sa se strice imediat sau niciodata, indiferent ca e noua sau sh). dar daca cumperi una sh de la o firma ai cam aceeasi garantie ca la una noua ca nu va fi stricata de la inceput iar daca da, ti se ra repara gratis.
          • 0 (0 voturi)    
            sfaturi pt masina 2nd (Joi, 29 mai 2008, 14:36)

            vikingu [anonim] i-a raspuns lui dru.

            Am destui prieteni care s-au temut ca tine si acum regreta pentru ca au pierdut prea mult din valoarea masinii in primii ani.
            - stai linistit ca neamtul face revizia cum trebuie, la timp si completa masinii noi si chiar 2nd sau 3rd. Intreaba de carnetul de service, cu stampile de la service autorizat de producator. O masina fara asta costa muuuult mai putin, iar stampila aia nu se da decat daca se face revizia completa, cum zice producatorul. Reviziile au si ele garantie in Germania, si daca motorul crapa pana in urmatorul interval de service din cauza service-ului defectuos, service-ul plateste, asa ca nu o sa iti vina sa crezi cat sunt de seriosi cand un schimb de ulei de 50E cu castig de vreo 10E ii poate costa un motor de 7-8000E.
            - 8000->5500 sunt cam 30% in 3 ani. Daca o iei noua, doar in primul an pierzi in medie 40%!!! La marcile germane mai putin, la cele frantuzesti, italiene, etc mai mult.
            - si masinile noi au costuri de service. consumabilele nu sunt incluse in garantie si le platesti la fel, doar ca in garantie nu poti sa alegi service-ul, deci platesti muuult mai mult pe ora de service.
            - casco-ul il platesti oricum, doar ca la 2nd este mai ieftin
            - uita-te pe statistici cu defecte - in Germania dex ADAC publica in fiecare an pt toate masinile, dupa anul de fabricatie, in functie de solicitarile de depanare. Alege bine masina pt ca unele sunt de 3-4 ori mai fiabile decat altele! Lasa prejudecatile si uita-te pe date.
            - intreaba prietenii care si-au luat masini noi sa fie sinceri si sa iti spuna cat ii costa reviziile. compara cu cele 2nd.
            - in Germania revistele calculeaza pentru masini un cost in centi/km. Asta include revizii, reparatii, devalorizare, rulaj anual, etc. De acolo o sa iti dai seama exact cat te costa daca o iei noua sau de 3 ani (se publica evaluari si pt masini 2nd pentru ca piata nu se rezuma la masini noi)
        • 0 (0 voturi)    
          Nu ai Golan dar ai toate sansele sa ajungi la el (Joi, 29 mai 2008, 9:34)

          Cip [anonim] i-a raspuns lui johny

          Draga Ioane da-mi voie sa-ti spun ca masini SH nu sunt doar modelele Trabant cum probabil ai auzit tu. La 8.000 de euro ai o varianta mult mai la indemana din gamele OPEL sau FORD cum zicea vikingu. Pentru cultura ta la orice masina faci schimbul de ulei si filtrel, fie ea noua sau SH cum iti place tie sa zici. Si scuza-ma pt 350 - 400 ron cat costa un schimb de ulei cu filtre cu tot nu imi pare o suma exagerata care sa ma determine sa nu imi cumpar un SH si aici vorbesc de OPEL pt ca piesele sunt ieftine si normal originale cel putin in parte de vest a tarii. Asa ca draga Ioane pt 100 de euro cat dau in plus la o masina SH fata de pretul de achizitie pt schibul de ulei prefer sa ma duc in continuare pe ideea asta caci nu sunt chiar atat de imbecil incat sa+mi cumpar o masina cu 200,000 de km caci gasesti si sub 100,000 care chiar nu au nicio problema si cine nu stie sa studieze o masina in momentul in care o cumpara isi merita soarta. Pt ca iti dai seama foarte usor daca masina e sub 100.000 sau la 200.000 de km. Bafta!
        • 0 (0 voturi)    
          mituri romanesti... (Joi, 29 mai 2008, 13:07)

          vikingu [anonim] i-a raspuns lui johny

          * inainte sa cumperi o masina 2nd poti sa o si verifici la orice service
          * nemtii isi cumpara masini noi si le schimba repede pentru ca isi permit si sunt si putin snobi: trebuie fiecare neamt care poate, sa aiba ultimul model. Isi suporta industria si masina veche se duce in est probabil, unde cererea este mare pt masini germane.
          * ca inginer iti pot spune ca defectele ca functie de timp sunt mai multe in primul an, dupa care sunt foarte foarte putine pana inspre finalul duratei normala de exploatare. Asta pentru ca erorile de proiectare sunt mult mai putine decat cele de fabricatie care sunt identificate/reparate in primul an.
          * orice masina are un ciclu normal de service. Daca il respecti, nu ai probleme. Dar asta se face, in mod normal, si cand e noua si cand e veche. Doar ca in primii ani pentru a nu pierde garantia, platesti muuult mai mult pentru exact acelasi lucru.
          * orice masina se defecteaza, sau o zgarii, sau intra unul in tine. Asta nu inseamna ca trebuie sa imi iau mecanic personal, dar orice posesor normal de masina are un service agreat. Noua/veche, tot aia e, daca vrei sa o mentii in stare normala, tot atatea vizite trebuie sa faci in service. Doar ca piesele pt masini de 5-10 ani sunt mai ieftine si mai usor de gasit decat cele pt cele de 2-3 ani doar iesite din garantie.
          * cand imi iau masina ma uit la statisticile de defecte (dex de la ADAC). Si de acolo am ales X/2002 pt ca au avut de 3 ori mai putine defecte in anul anterior decat Y/2004, care avea acelasi pret. Pt masini noi, cam cumperi matza-n sacul garantiei.
  • 0 (0 voturi)    
    Fost posesor de Logan (Joi, 29 mai 2008, 9:06)

    GOGU [anonim]

    Sunt fost posesor de Logan si acum (ma laud) am o Octavia II diesel. Mare diferenta din punct de vedere al calitatii, stabilitatii, motorizarii etc.
    Este drept ca am dat dublu pe skodita. La momentul respectiv nu am putut achizitiona cu 8.500 de euroi altceva, nou, decat Logan. Aveam nevoie de spatiu si de portbagaj, deh familist. In 3 ani singurele vizite la service au fost pentru revizii. O masina ok daca nu vrei piele. Avea si AC si geamuri electrice. Putem sa platesc si un CASCO foarte necesar avand in vedere traficul din Bucuresti si lipsa locurilor de parcare.
    Ca orice om normal dupa 3 ani am schimbat loganul cu ceva mai bun, evolutia fiind normala, si am luat Octavia II. Alte costuri... sunt inca in primii 15.000 km asa ca nu am probleme.
    Va recomand sa luati masina pe care o puteti intretine si pentru care puteti plati un CASCO, altfel nu o sa aveti bani de combustibil dar de la balcon o sa vedeti ca masina voastra de 100 ani vechime frumos vopsita va atrage privirile invidioase ale vecinilor, este drept ca va intra in asfalt fiindca nu o folositi, dar ce frumos arata.
  • 0 (0 voturi)    
    logan (Joi, 29 mai 2008, 9:11)

    io [anonim]

    acum doi ani am avut de ales intre a cumpara o masina second hand din afara, sau a depune suma respectiva ca avans pentru un logan. am ales a doua varianta si 50 000 de km mai tarziu nu regret nimic. am achizitionat varianta ambition (full option), care imi ofera toate dotarile pe care le-as fi gasit pe o alta masina second, am avut parte de garantie, si nu mi s-a stricat nimic la ea.
    asa ca nu mai huliti atat loganul, ca deja incepeti sa sunati ca pipitzele din showbizz care isi iau haine numai din milano ca in bucuresti e ge rahaaaat.... vai tuuu...
    • 0 (0 voturi)    
      Oare? (Joi, 29 mai 2008, 9:59)

      Cip [anonim] i-a raspuns lui io

      Mai draga Io tu vorbesti din calitate de posesor de Golan. Pana la golan cate masin second ai avut sau ai incercat de te-au nemultumit in halul acesta, caci bag seama faci sti tu parte din gloata de nationalisti care-s mandri de golan si-si pun beculete albastre pe el si nichel pe unde pot, vai tu!!
    • 0 (0 voturi)    
      P.S. (Joi, 29 mai 2008, 10:06)

      Cip [anonim] i-a raspuns lui io

      era sa uit un full option de exemplu la Opel in 2005 inseamna tempomat, navi color, computer bord, magazie cd, climatronic, cotiera, oglinzi si geamuri electrice, volan si scaun reglabi pe inaltime si adancime, trapa, xenon, piele si daca am mai uitat ceva sa-mi fie cu iertare. Asta intelegi tu prin fulloption nu? Execeptand ABS, ESP si AIRBAG ca fiin dotari standard la altii
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Joi, 29 mai 2008, 11:00)

        dru [anonim] i-a raspuns lui Cip

        @ Cip: esti prea dur cu omul, poate ca ai dreptate, omul si/a investit timp si bani in masina, tu nu ai facut la fel.

        Inca nu avem mentalitatea vesticilor pt care masina e ok pana la primii 50mii (sau cat are garantie). Dupa asta orice interventie costa, service/urile sunt mai bune ca la noi dar si costa. Nu e mai simplu sa gaseasca un fraier care sa le dea 80% din banii pe care i/a investit in masina?

        Si acu ca tot ne certam pe dotari: la cat costa un golan, de ce cei de la renault se incapataneaza sa ne incaltze cu motoare euro3? preturile lor sunt de euro4, nici nu credeam ca sandero nu vine cu 16V.

        As dori sa posteze cineva cu masina SH cat l/a costat prima revizie dupa cumparare (revizie majora)
        • 0 (0 voturi)    
          16V vs MPI (Joi, 29 mai 2008, 15:03)

          vikingu [anonim] i-a raspuns lui dru

          80% dupa un an? Cam mult :-p. Daca mai iei 80% dupa primii 100 Km esti norocos! Ca toti se gandesc - ca doar nu o vinde-o de buna, ca numai ce a luat-o, ci ca si-a luat teapa si acum vrea sa se scape de ea repede... Onoarea de a o scoate din reprezentanta este foarte scumpa!

          cu 16V ai mare dreptate - pai am avut 16V pe o Vectra si era facuta in 98, adica acum 10 (zece) ani!!! Si era motorul de baza, ala mai ieftin, nu cel premium.

          Mondeo 2002, cumparat 2007
          revizie minora - verificari, ulei, un filtru <100E, de cate 2-3 ori pe an, in functie de rulaj
          revizie majora - nu prea stiu ce intelegi prin asta pt ca nu se strica - dar mai mult de 500E nu am dat niciodata pe o revizie - si alea cu schimbat de discuri/frane, filtru diesel, toate lichidele, clima, etc. In general este bine sa faci preventiv o verificare majora pe an si aia o sa te coste cam 250-300.

          Preturile astea nu sunt la service-ul producatorului, ci la unul independent, dar cu garantie si profesionalism complet, deci nu in spatele blocului.

          Cred ca romanii inca gandesc in durata de viata = 100.000Km, dupa care segmentat, izolat, vopsit, etc. Ei, la o masina "normala", primii 100.000Km nu inseamna mai nimic. Pe la 200.000 poate te gandesti la desfacut motorul pt benzina si mult mai incolo pt diesel. Asa ca romanul se sperie muult mai repede decat trebuie de "revizia majora".
  • 0 (0 voturi)    
    logan (Joi, 29 mai 2008, 11:06)

    SH [anonim]

    Parerea mea este ca fiecare are masina de care are nevoie. Cei care stau mult in trafic si vor sa fie un timp placut isi iau cat mai multe optiuni. Cei pe care ii intereseaza doar sa aiba cu ce ajunge din punctul A in punctul B isi iau o masina fara sa se uite la calitatea plasticului din care e bordul sau la alte detalii de gen. Si in plus e si o chestiune de buget si de cat de mult vrei sa socializezi cu mecanicul tau. Din cate stiu loganul ajunge foarte putin prin service cu exceptia reviziilor. Si da, pentru unii a avea logan este o rusine: "cum, doar logan ti-ai putut permite?"
    • 0 (0 voturi)    
      Cost revizie (Joi, 29 mai 2008, 12:38)

      Cip [anonim] i-a raspuns lui SH

      Nu cred ca asa se pune problema, ca doar logan ti-ai putut permite ci ca de aceasta suma de bani poti obine ceva mai caliattiv dar nu la 0 km dar nici la foarte multi,

      iar vis a vis de revizie m-a costa 750 euro la un A4 din 2002 la care am schibat distributi cu tot cu pompa de apa si intinzator bineinteles, ambreajul cu placa presiune, rulment si disc, uleiul cu tot cu cele 4 filtre iar in rest nu prea mai aveam ce sas schimb.

      Daca trebuia sa cumpar piesele de la dealer Audi dadeam cu aprox 300 euro mai mult, dar am facut rost de piese originale direct din germania. Ma declar multumit. Iar cu masina am deja 180.000 km iar schimbul e facut cam de 2 luni.
  • 0 (0 voturi)    
    SNOBISM (Joi, 29 mai 2008, 11:48)

    GOGU [anonim]

    Haideti sa nu mai suferim de snobism cronic. Nu aveti bani de intretinere si de benzina, dar va imbracati din mall, nu plecati in concediu din aceleasi motive dar avem mertan SH si spalam masina in fata blocului la galeata ca nu avem bani de spalatorie. Altfel numai full option fara piele pe toate strazile.
    Cumparati masini pe care le puteti intretine fara sa tineti seama de snobi care aplica principiul ca daca este romanesc nu este bun. Cum sa pui dorsalul in logan, chiar daca nu ai chiloti pe tine, in masina romaneasca!?
    Nu mai bagati bani in telefoane mobile de ultima generatie dar care sunt pe cartela.
    Sa incercam sa nu mai suferim de mania de a arata ca avem un status pe care nu-l meritam. Nu mai franati in fata fiecarei gropite din asfalt fiindca pentru voi este scump sa schimbati in service o bucsa.
    Masina trebuie sa va servesaca pe voi nu voi sa fiti sclavii unei fieratanii.
    Munciti pentru voi nu pentru obiecte. Mergeti in concediu, chiar si bulgari. Imbracati haine cu gust, nu le alegeti dupa firma, tot made in China sunt toate.
    Nu mai puneti prosoape pe scaunele unui SH cu piele ca deveniti penibili. Daca vreau sa fumez la tine in masina, nu ma pune sa-mi aduc scrumiera de acasa ca nu vrei tu sa folosesc dotarea standard a mult prea pretuitei tale gramezi de fiare.
    Daca esti grabit, tranteste usa nu te chinui sa te urci in masina doar dupa ce te descalti ca nu-ti poti permite un spalat serios exterior interior.
    Masina este produsa pentru un scop precis: sa te duca, fara reparatii pe parcurs, din punctul A in punctul B, nu sa asculti manele, stand pe loc (fara benzina ca nu mai ai bani si pentru asta) si fluierind dupa gagici (sunt si ele mai emancipate si nu mai pun botul la toti fraierii care nu mai au bani si de suc)
    • 0 (0 voturi)    
      public tinta... (Joi, 29 mai 2008, 16:29)

      vikingu [anonim] i-a raspuns lui GOGU

      Nu inteleg de ce astia cu "snobii" au o problema in a diferentia clasa masinilor. Nu imi vine sa cred ca cineva intreg la minte sa aleaga intre Logan si BMW/Mercedes/Audi! Pe aia care totusi o fac, nu ii bag in calcul. Sunt masini atat de diferite inca nu prea inteleg comparatia.

      Eu zic sa coborati pe pamant si sa vedeti ca alegerea se face intre Logan si masini 2nd facute de: Opel, Ford, Skoda, poate VW in cazuri extreme. Cu astea nu te poti da mare ca sa zic asa, cum sugerati voi. Nici gand de marci premium! Aici ar mai fi loc de inca o treapta de discutii de genul: sa imi iau Ford nou sau BMW 2nd?

      Stati voi linistiti ca aia care vor marca premium nici macar nu s-au gandit la Logan...

      Noi discutam aici de marci "practice", unde conteaza pana la urma cel mai mult costul final/km. Si din pacate Logan-ul tot costa prea mult si mai are de demonstrat multe pana cand sa se ridice la nivelul masinilor populare normale.
  • 0 (0 voturi)    
    noi vs 2nd (Joi, 29 mai 2008, 14:00)

    bogdan [anonim]

    de cand ma stiu am avut doar masini noi dar asta a fost o alegere personala. Niciodata nu mi-as lua logan, sincer. explic: 1. la pretul unui logan iau o masina 2nd dotata full, de 3 ani, o masina la care nu ii mai schimbi distributia deoarece transmisia masinilor de dupa 2004 2005 in mare parte, au transmisie pe lant pe care nu trebuie sa il schimbi, asta apropo de schimbat distributia. o masina second, fie ea si opel sau ford este de zece ori mai buna calitatit decat un logan, merge mai bine, consuma mai putin, iti ofera un confort mai bun. iar daca ai putin simt de orientare poti sa o verifici foarte usor masina inainte sa o iei asta pentru a nu lua tzeapa. personal mie imi place sa imi cumpar masinile noi, insa daca ar fi sa aleg intre o dacie logan si o masina 2nd de 2, 3 ani as alege a doua varianta. Sandero in schimb arata binisor :D
    • 0 (0 voturi)    
      Sandero vs roberlina (Joi, 29 mai 2008, 14:45)

      vikingu [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Sandero este promitatoare.... dar cred ca cel mai mare dusman este chiar piata din Romania. Asta pentru ca romanul, cand isi ia masina, aia trebuie sa fie: !!!BERLINA!!! - altfel nu ii masina dom'le, e Oltcit! N-ai loc in spate cica, dar combi-urile iar nu-s bune... hidoshenii gen clio/fabia/207 berlina numai in Romania vezi... Sa vedem cat dureaza pana vedem un sandero cu portbagaj de Logan =))
      • 0 (0 voturi)    
        roberlina din brazilianca? (Joi, 29 mai 2008, 16:38)

        dru. [anonim] i-a raspuns lui vikingu

        *renault sandero daca bine tin minte a fost facuta prima data in brazilia, daca ma insel nu ma impuscati... oricum stiu ca pt sudamericani exista un motor care tare as vrea sa il vad si pe la noi , este vorba de motorul modificat pt combustibilul alternativ E85 (benzina + etanol). Interesant de stiut daca acest combustibil alternativ va fi mai scump decat benzina de 95 . Banuiesc ca in curand vom alerga toti dupa motoare hibride si nu atat dupa cai putere (cu un baril aproape de 300 USD cine isi mai permite sa arda benzina la stop doar ca are V8, bine inafara de americani ).
        Si ca sa concluzionez... sandero va fi masina salariatilor cu venit mediu, oraseni, cu naveta de maxim 50km zilnic, pt care nu conteaza decat pretul / km. Nu are echipare de autostrada, nu e facuta pt viteza, nu va necesita multe drumuri la service pt ca e facuta pt oameni normali nu pt soferi de raliuri ( si oricum 1.6/ 16v pe logan nu a omorat vanzarea acelui clasic 1,6 MPI ). si daca ne gandim putin 1,6MPI de pe logan pe sandero s/ar putea sa faca minuni, masina cantareste 1T fara sofer (loganul e greu, cam 1,5 T daca nu ma insel )
        *SUV/ul logan va fi iar tintit catre aceiasi piata (entry level), fara pretentii prea mari, nicidecum nu va fi ARO, va fi o masina de oras pt esticii care isi doresc suv dar nu isi permit unul veritabil.
        o varianta interesanta ar fi un suv cu platforma in spate (de genul pick/up de teren) dar cu 2 randuri de locuri. cu o motorizare decenta diesel ar tenta pe multi.
        *sunt curios daca vor lansa ceva cu adevarat de clasa mica ( ceva care sa concureze cu cee'd si polo), sandero e totusi marisoara, doar daca renunta la 2 usi si o mai scurteaza.
  • 0 (0 voturi)    
    sandero (Joi, 29 mai 2008, 16:56)

    adi [anonim]

    Da arata binisor sandero intr-adevar numai ca are aceleasi motoare batrane ( 1.4 - 75 cai si 1.6 mpi - 90 de cai) care au fost concepute de reno inainte de anul 2000!!!!!! ( 1.4 este acelasi cu motorul de pe supernova!)
    Cascati bine ochii oameni buni!
    In Brazila se face Sandero 1.0 - 75 de cai!!!!
    La inceput Sandero se va vinde doar cu motoarele pe benzina de mai sus, pentru diesel mai asteptam o vreme......
    Mie mi se apre bataie de joc, cu motorul de 1,4 si aerul conditionat pornit nu ai cum sa efectuezi o depasire in conditii de siguranta.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by