Programul "Rabla" incepe pe 1 iunie, Suzuki si Daewoo, printre marcile cu cele mai multe locuri

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 30 mai 2008, 18:40 Economie | Auto


Administratia Fondului pentru Mediu a aprobat lista producatorilor, importatorilor de autoturisme si distribuitorilor autorizati care vor participa in 2008 la programul "Rabla", cel mai mare numar de autoturisme fiind alocat marcilor Dacia, Daewoo, Hyundai, Opel, Chevrolet, Renault-Nissan si Suzuki, scrie NewsIn.

Potrivit listei producatorilor, importatorilor si distribuitorilor autorizati, inscrisi in programul de stimulare a innoirii parcului auto national in 2008 si validati, in sedinta de vineri, a Comitetului de Avizare al Administratiei Fondului pentru Mediu, cel mai mare numar de autoturisme a fost aprobat pentru marcile Dacia, Daewoo, Hyundai, Opel, Chevrolet, Renault-Nissan si Suzuki - cate 3.199 de autoturisme.

Acestea sunt urmate de Fiat - cu 3.119 masini, Skoda - cu 2.879, Peugeot - 2.529, Volkswagen - 2.159, Ford - 2.010, Toyota - 1.999, Kia - 1.045, Seat - 840, Mitsubishi - 432, Citroen - 325, Mazda - 199, Honda - 40, Subaru - 17, Audi - opt si Lada - sase.

In aceeasi sedinta s-a stabilit si suma alocata fiecarui producator validat, prin aplicarea unui coeficient de proportionalitate obtinut din raportul dintre suma alocata si suma totala solicitata. Pentru fiecare dintre producatorii Dacia, Daewoo, Hyundai, Opel, Chevrolet, Renault-Nissan si Suzuki, suma alocata este de 9.59 milioane lei.

In anul 2008, Programul "Rabla" se va desfasura in limita sumei de 120 milioane lei, valoarea totala a primelor de casare pentru cele 40.000 de masini care pot beneficia de prima in acest an.

Programul de casare se va desfasura in 2008 in doua etape: prima etapa, pana in 25 septembrie, iar cea de-a doua, in intervalul 1 octombrie-12 decembrie 2008.

Suma de 3.000 lei, de care va beneficia fiecare persoana inscrisa in  "Programul de stimulare a innoirii parcului auto national", numit si programul "Rabla", va fi virata din bugetul Administratiei Fondului pentru Mediu direct operatorului economic de la care cetateanul va achizitiona noul autoturism. De acest program pot beneficia doar persoanele fizice, proprietari sau mostenitori ai unui autovehicul functional, inmatriculat in Romania si a carui vechime depaseste 12 ani de la data fabricatiei.

Actele cu care proprietarul trebuie sa se prezinte la producatorul auto sunt copiile legalizate ale buletinului sau cartii de identitate, certificatului de inmatriculare al autoturismului uzat, certificatului de distrugere al acestuia si originalul certificatului de radiere. De asemenea, este necesara nota de acceptare a producatorului. In cazul in care masina a facut obiectul unei mosteniri, dosarul trebuie sa cuprinda si o copie legalizata a certificatului de mostenitor.  






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















6103 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    O noua rusine a guvernului!!! (Vineri, 30 mai 2008, 19:03)

    gigi [anonim]

    Mai mult decat bizara impartirea cotelor.
    Probabil a primat nepotismul si spaga.
    Sa-mi explice si mie cineva cum Suzuki a primit 3199 de masini cota? Sunt curios daca anul trecut Suzuki a vandut in total atatea masini...
    Guvernul tariceanu e o mizerie, o dovedeste inca odata....
    • -2 (2 voturi)    
      pt GIGi (Vineri, 30 mai 2008, 22:34)

      laleaua [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Ai ceva cu Suzuki daca nu iti convine i-ati Lighean nu te obliga nimeni, si asa au ce mai buna oferta de pret ,mai citeste reviste de specialitate, daca dadea la Citroen mai era cum era dar asa este trebuie sa fim suspiciosi la toate
      • 0 (0 voturi)    
        Daca citesti doar reviste auto, devii analfabet (Duminică, 1 iunie 2008, 15:05)

        Carcotasu [anonim] i-a raspuns lui laleaua

        Daca stii ca ai cam uitat cum se scrie romaneste, abtine-te, altfel ajung sa cred ca ai vrut sa scrii Mertan si ti-a iesit Lighean...
        Asa ca IA-TI mai bine niste carti...
  • 0 (0 voturi)    
    mizerie e programul in sine (Vineri, 30 mai 2008, 19:48)

    gelu [anonim]

    nu inteleg de ce trebuie sa platesc eu(contribuabil) masina altuia.Normal ar fi cine are mashina poluanta sa plateasca taxe mari astfel incat sa nu-i mai convina sa o tina. In fond mergi 30 de ani cu o mashina de 3000 de euro apoi mai primesti si bani de la ceilalti ca sa-i scutesti de poluare/zgomot/blocaje in trafic. Pai dreptate e asta?
    • +1 (1 vot)    
      eroare (Vineri, 30 mai 2008, 21:21)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui gelu

      Nu platesti tu, plateste cel care si-a cumparat o masina (noua sau second)
      Programul rabla e finantat din taxa de prima inmatriculare. Ca taxa e ilegala si anormala, asta e alta discutie...
    • 0 (0 voturi)    
      Nu chiar (Vineri, 30 mai 2008, 21:24)

      nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui gelu

      Banii se intorc la stat prin TVA, accize, impozite pe profit... Este acelasi lucru cu fondurile nerambursabile pe care ni le ofera UE.
      • 0 (0 voturi)    
        nu e deloc eroare (Vineri, 30 mai 2008, 22:19)

        gelu [anonim] i-a raspuns lui nashu_mare

        toti banii de la buget sunt ai nostri indiferent din ce taxe sau impozite provin. Vedem peste tot anunturi umanitare ale unor copii care au diverse probleme si carora statul nu le plateste tratamentul medical in strainatate. de multe ori e vorba de sume mai mici de 50 mii euro. Mie nu mi se pare normal in aceste conditii ca statul sa dea 40 MILIOANE euro pentru un program din care castiga dealeri de mashini si altii din lantul masinilor.
  • 0 (0 voturi)    
    Istoria (Vineri, 30 mai 2008, 21:39)

    Gogu sfetnicu [anonim]

    Salut,

    Istoria cu imparteala masinilor a stat cam asa:
    - Guvernul da prima pentru 40.000 masini
    - la AFMul ala care face imparteala, vin toti dealerii auto si zic cate cote vor ei sa vanda cu programul rabla
    - au fost foarte multi outsideri (dealeri de provincie de Hyunday, Opel si alte marci) care au depus cereri pentru toate cele 40.000 de masini, desi ei nu vand atatea in 100 de ani
    - AFM nu poate sa filtreze aceste cereri, prevalandu-se de faptul ca piata e concurentiala si e impotriva regulilor UE sa se implice pe o piata libera
    - o filtrare se va face in septembrie, cand in partea 2 a programului rabla intra doar cei care au vandut 80% din masinile alocate

    Apropo, daca erau destepti puteau sa puna conditia cumpararii de masini cu poluare mica de CO2. Asa ce rezolva, daca dau o rabla la fier vechi si isi cumpara un gipan sau un Logan??
  • +2 (2 voturi)    
    de ce trebuie impartire apriori? (Vineri, 30 mai 2008, 23:05)

    break [anonim]

    De ce trebuie sa se dea cote?
    Sa mearga cumparatorul cu talonul masinii predate la RAR si cu talonul noii masini, si acolo sa primeasca cei 3000 de lei.
    De ce trebuie sa se faca chestia asta la dealer?
    Ca sa forteze oamenii sa cumpere dintr-o anumita marca, daca alta s-a terminat?
    Ca sa forteze sa cumpere si altceva decit Logan.
    Si uite asa se intervine in piata concurentiala.
    Ca multi nu mai au rabdare sa astepe tura 2, cind se reimpart masinile.
    Si astfel isi face si Citroen a lui tariceanu vinzare.

    Sau este alta explicatie mai logica care imi scapa?
  • +2 (2 voturi)    
    e un program decent (Vineri, 30 mai 2008, 23:22)

    john01 [anonim]

    Dupa mine programu asta e un program decent si motiveaza proprietarii de rable sa faca un efort si sa isi inlocuiasca masina cu una mai la zi. LA pachet primesc nu numai consum mai mic ci si dotari noi in materie de siguranta etc ...
    Cei care aveti de comentat, ar fi bine sa recunoasteti ca o faceti din invidie. Dar sa fim sinceri 3000 ron nu e un cap de tara. Mai ales ca Guvernu cu o mana iti da si cu alta iti ia din banii de taxa de inmatriculare.
    Pentru ecologisti ar trebui sa stiti ca poluarea produsa pentru a creea o masina noua in zile noaste este de 4 ori mai mare decat polueaza o masina non euro pe toata durata ei de viata.ASADAR se polueaza enorm cu producerea unei masini noi, fara sa mai consideram cantitatea de poluare pe care o produce masina noua pe durata ei de exploatare. Pana la urma ideea e ca nu polueaza rabla in sine, dar polueaza industria care produce masina noua, dar macar in schema de economie globalizata de consum, utilizatorii consuma, banii se invart in sistem, merge economia, lumea e multumita, iar in marile orase practic poluarea se reduce, mutandu-se in zonele industrializate.
    Daca aveti careva cap sa pricepeti schema bine, daca nu iara bine.

    Da intradevar cotele sunt bizare. Eu ma inteb ce dracu cauta Audi pe lista. Adica da omu o rabla, se uita la 3000 de roni si isi ia Audi nou !!! ??? In conditiile in care Lada "super marca premium" ia 6 bucati !!!???
    In sfarsit nici nu stiu caum sa interpretez ca Citroen -a primit numai 325 de unitati, adica cam 10% din cat au luat altii. Cel putin din cifra asta se pare ca Primu Ministru nu a influentat balanta in favoarea lu Citroen si sa ii fi alocat macar cat o primit Peugeot.
    :)
  • 0 (0 voturi)    
    Ciudatzenii (Sâmbătă, 31 mai 2008, 7:08)

    Stoewer [anonim]

    Extrem de ciudata imparteala: Suzuki a vandur anul trecut doar 720 autoturisme. Intre timp au importator nou si spera sa le explodeze vanzarile ca la Honda si Mazda. Dar tot nerealista este tinta de vanzari: Suzuki are un grad mult mai mic de cunostere in randul cumparatorilor, paleta lor de autoturisme nu este neaparat cea pe care o cumpara romanul care tocmai a renuntat la Dacia de 3000 RON pe care o da la schimb. Practic Suzuki ar trebui sa-si vanda toate autoturismeleprin programul "rabla", ceva absolut absurd. Sunt curios cine sta in spatele noului importator.

    Daewoo e iarasi interesant. Zilele trecute tocmai si-au produs ultimele Matizuri. Inseamna ca au stocuri imense pe care incearca sa le vanda cum o fi, numai sa scape de ele. (vezi si reducerile de pret consistente operate de Daewoo momentan).

    In rest relativ OK, desi Dacia are o cota mica. dar nu e de mirare. Un vecin al meu a vrut sa-si dea masina la Dacia si l-au dus cu fofarlica (cica ar urma in curand majorari de pret la Logan si pana atunci nu primeste nimic, blablabla). La Renault te rezolva pe loc, duci masina la ei si se ocupa ei de restul. Ma rog, aici e si dealerul de vina,


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by