Designul viitoarelor modele Dacia va fi decis in urma unor concursuri intre centrele de design pe care francezii de la Renault le au pe plan mondial, a spus pentru Hotnews.ro, Philippe Prevel, director general Renault Technologie Roumanie, la inaugurarea centrului de formare in inginerie al RTR. Competitia este necesara, a adaugat Prevel, deoarece modelele Dacia se vand in multe tari si sub sigla Renault, iar designul masinilor trebuie adaptat gusturilor cat mai multor clienti.

"Cu siguranta vor fi competitii de design intre centre si in viitor. Ganditi-va ca modelele Dacia nu sunt doar ale Dacia, sunt vandute ca masini Renault, in multe zone, cum ar fi America de Sud si Asia. Guusturile clientilor trebuie verificate pentru toate zonele, nu e o provocare doar pentru Romania. Concursul e un mod de a strange cat mai multe idei si de a face masina cat mai potrivita pietelor pe care intra", a spus seful RTR. In plus, unele lucruri difera de la tara la tara, cum ar fi dotarile care sunt puse pe masina, in varianta standard, dar si in versiunile superioare.

"Centrele de design lucreaza in general la aceleasi masini, nu se poate stii dinainte cine va castiga", a mai spus Prevel.

El a precizat ca decizia privind castigatorul e luata de un grup din conducerea Renault, grup din care fac parte persoane cunoscute, cum ar fi Carlos Ghosn, CEO Renault -Nissan sau Patrick le Quement, sef design industrial.

Renault a inaugurat la finele lui mai in Bucuresti centrul de design pentru Europa Centrala, al saselea astfel de centru al francezilor pe plan mondial. Misiunea: lucrul la noile modele din gama Logan dar si la alte automobile noi din cadrul aliantei. Centrul e parte a RTR.

Inginerie 100% "made in Romania", in maxim trei ani

Renault Technologie Roumanie este centrul de inginerie regionala a Renault, are in prezent 2.000 de angajati, distribuiti relativ egal intre Bucuresti si Pitesti. La anul va ajunge la circa 3.000, spre sfarsitul lui 2009 va intra in functiune si unitatea de la Titu. RTR va avea trei amplasamente: Bucuresti (birouri de studii), Pitesti (inginerie la uzina de caroserie si montaj si activitati de inginerie mecanica) si Titu (unde copnstructia va incepe in 2008, iar activitatile vor demara spre finele anului viitor, la centrul de incercari - piste, bancuri).

Directorul RTR a spus ca la centrul de inginerie de la Bucuresti va creste complexitatea activitailor, iar daca in prezent se pot realiza, din punct de vedere al ingineriei, doar anumite parti dintr-un vehicul, in doi - trei ani se va putea ajunge la realizarea 100% a unui model al grupului Renault. Prevel a mai spus ca centrul din Romania va efectua si lucrari pentru modele mai scumpe ale grupului Renault, pentru ca posibilitati exista, iar centrul nu e gandit doar pentri low-cost.

Centrul roman de inginerie a realizat partea din spate a Logan pick-up, sistemul de racire al masinii, precum si cel de la Sandero. In prezent lucreaza la o varianta a modelului Renault Kangoo, insa Prevel nu a dorit sa spuna si la ce viitoare modele Dacia se lucreaza.

Accidentele rutiere din tara, sub lupa Renault

Asa cum scriam in urma cu cateva luni, intr-un interviu realizat cu Yves Le Coz, director proiecte de securitate al grupului Renault, accidentele de circulatie din Romania au inceput de curand sa fie studiate de echipe specializate ale Renault, pentru a se vedea ce le diferentiaza, din punct de vedere al cauzelor, efectelor si al modului de producere, de cele din alte tari. Prevel a spus ca e prea devreme sa stim cand vom avea primele concluzii. Scopul cercetarilor tine de a decide ce dotari de siguranta sa puna sau sa nu puna, Renault pe noile sale modele. "E un proces lung, daca modifici spre exemplu forma masinii dureaza cam trei - patru ani pana masina poate fi vazuta pe strazi, daca e vorba doar de modificarea unui sistem dureaza numai cateva luni".