Japonezii de la Honda ofera o alternativa la motorul cu combustie interna si au inceput productia de masini alimentate cu hidrogen. Modelul FCX Clarity are emisii poluante zero iar Honda spune ca e mult mai eficient decat un automobil hibrid sau unul cu clasicul motor cu combustie interna.

Modelul nipon va utiliza curent electric rezultat din combinarea hidrogenului si oxigenului, intr-o celula de combustibil (fuel cell).

Sedanul cu patru locuri FCX, spune Honda, va fi nepoluant, deoarece singurele emisii vor fi de vapori de apa, iar gazele responsabile pentru incalzirea globala lipsesc.

Honda spune ca sedanul consuma mai putin decat un hibrid si decat o masina cu clasicul motor cu combustie interna.

Masina va fi disponibila din iulie in sudul Califroniei si apoi in Japonia, spre finalul anului. Planurile nu implica cifre mari. Niponii estimeaza ca intr-un an vor fi pe strazi cateva zeci de masini, iar in trei ani cam 200. Utilizatorii FCX vor plati cam 600 de dolari lunar, timp de trei ani.

Avansul tehnologiei celulei de combustibil este serios impiedicat de costurile mari cu productia si de lipsa statiilor unde masinile pe hidrogen pot fi alimentate.

Honda testeaza prototipuri FCX pe hidrogen de aproape un deceniu, iar din 2002 o serie de municipalitati din SUA au inceput sa le testeze zi de zi.

Printre companiile interesate de tehnologia fuel cell se numara BMW, Daimler, Fiat, Ford, General Motors, Mazda, Nissan, Toyota si Volkswagen.