Dupa cresteri de zeci de procente in multe din lunile trecute, iata ca piata auto incepe sa scada. In primele cinci luni ale anului vanzarile de autoturisme au scazut cu 1,6%, pana la 114.000 de unitati, in timp ce vehiculele comerciale tin piata auto pe plus, dupa un avans de 32%, conform datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Scaderea e cauza directa a diminuarii vanzarilor de masini produse in tara cu 21%.

Per total, intre ianuarie si mai s-au vandut 140.000 de automobile in tara, crestere cu 3,6% fata de perioada similara a anului trecut. Dintre acestea, 114.000 au fost autoturisme, 24.000 au fost vehicule comerciale, iar aproape 2.000 - autobuze (dublare pe acest segment).

In primele cinci luni, exporturile de automobile au urcat cu 21%, productia interna a urcat cu 6%, iar importurile cu 11%.

Vanzarile de autoturisme autohtone au scazut cu 21,5% in primele cinci luni, de la 45.000, la circa 35.000 de unitati, iar in mai scaderea a fost accentuata (51 de procente).

Dacia are in continuare cea mai buna cota de piata la autoturisme (28%), urmata de Skoda (9%), Renault (7,4%), Volkswagen (7,1%), Ford (6,5%) si Opel (6,4%).

Scaderile s-au accentuat si in top 10 marci din import, la Renault vanzarile au cazut cu 22% intre ianuarie si mai, la Peugeot s-au diminuat cu 10%, iar la Chevrolet cu 13%. Kia nu sta rau, vanzarile au urcat de peste cinci ori, dar nici Ford nu are de ce sa se planga, cu un avans de 42%.

Renault Clio si Skoda Octavia au fost cele mai vandute masini de import, cu peste 4.400 de unitati, iar Ford Focus si-a gasit peste 3.200 de clienti.