Merrill Lynch: Falimentul General Motors este posibil, daca nu se iau masuri radicale
Desi au fost si alti analisti care au atras atentia asupra nevoii de finantare a GM, pentru a face fata crizei pietei auto din 2009, totusi, predictiile Merrill Lynch au fost cele mai sumbre. In plus, si riscul de faliment a fost cel mai mare in prognozele Merrill Lynch.
Actiunile GM au coborat cu circa 7% in urma anuntului. GM nu a comentat direct raportul, insa sustine ca are suficiente lichiditati pentru 2008, iar daca va fi nevoie va mai reduce costurile, daca vanzarile continua sa scada.
Analistul John Murphy de la Merrill Lynch a retras recomandarea privind achizitia de actiuni GM, pe care le considera neperformante, si a redus tinta de pret a titlurilor la sapte dolari.
Producatorul auto a incheiat anul trecut cu pierderi de 38,7 miliarde dolari, nivel rar intalnit in randul constructorilor auto.
General Motors a terminat anul trecut cu venituri de 181 miliarde dolari, in scadere fata de cele 206 miliarde din 2006. Compania anuntase ca va propune un plan de concedieri voluntare unui numar de 74.000 de angajati.
Dar ma intreb cine va avea dreptate: Merryll Lynch sau Deripaska? Sau am putea sa ne intrebam si cui foloseste o scadere de 7% a actiunilor GM? Mie sau lui Deripaska?
Oricum probabil ca vom asista la niste "rearanjari" pe piata, si cand vom vedea primul Ferrari electric (brrr! horror...) vom sti ca s-a atins frontiera finala.
Americanii chiar au cazut in cap daca au ajuns sa se oftice pe boschetarii care le recicleaza gunoiul.Unii sunt atat de ofensati incat ar vrea sa le dea si lor ceva.
Scuzati expresiile,revenind la problema GM, mai avem de asteptat pana la "discutat'ul" faliment. Va rog sa va intrebati intotdeauna oare ce se ascunde in spatele unei petarde care scoate mult fum, fie ea, petarda, de foarte buna calitate