In timp ce vanzarile marcii Renault scad semnificativ in Italia, cele ale Dacia cresc, iar prognozele pentru 2009 indica vanzarea a 14.000 de masini Dacia, dublu fata de anul trecut, scrie Corriere della Sera. Jurnalistii compara Dacia cu Ikea, nu doar pretul mic ii atrage pe clienti, ci si versatilitatea masinii.

"Schema e identica, nu numai pretul mic conteaza, ci si versatilitatea. Pretul e ca o femeie frumoasa in cinema: nu e suficient sa arate bine, trebuie sa stie sa spuna si povesti", scriu cei de la Corriere Della Sera, comparand Dacia cu Ikea.

In Italia s-au vandut anul trecut 6.700 de masini Dacia, dintre care 6.500 MCV si 200 sedan. Anul acesta se mizeaza pe 9.500 de masini (7.000 MCV si 2.000 Sandero), in timp ce la anul, Sandero ar trebui sa devina cea mai vanduta Dacie in "Cizma", cu 8.000 din cele 14.500 asteptate a fi vandute.

Italienii noteaza ca pretul mic e o conditie necesara, dar nu suficienta pentru clientii Dacia. Acestia sunt atrasi de spatiul interior. Cum arata clientul Dacia din Italia? Barbat casatorit, studii medii si superioare, cam la 47 de ani. Pe de alta parte, clientul de MCV cu sapte locuri e in medie mai tanar si mai elevat. In 92% din cazuri Dacia a inlocuit alta masina care fusese in medie folosita opt ani.

In primele sase luni s-au vandut 3.700 de Dacii in Italia, cu 33% mai mult decat in prima parte din 2007. La Renault, vanzarile au scazut cu 13%.