General Motors se grabeste sa prezinte versiunea de serie a masinii electrice Volt
Confruntata cu o scadere puternica a vanzarilor, GM mizeaza pe Volt pentru a mai scapa de asocierea cu vehiculele care consuma extrem de mult, masini ale caror vanzari scad accelerat, pe fondul preturilor record ale benzinei.
GM se gandeste sa termine lucrul la versiunea de serie a Volt inca la inceputul lui august si ar trebui sa o prezinte oficial o luna mai tarziu, cu ocazia implinirii a 100 de ani de la fondarea companiei.
Compania nu a confirmat data cand va scoate Volt, insa cand o va anunta va da si numele furnizorului care produce bateria litiu-ion, cel mai scump element individual al masinii, crucial pentru succesul proiectului. Printre posibilii furnizori se numara coreenii de la LG Chem si nemtii de la Continental AG. Oricum, GM a spus ca este extrem de aproape de varianta de productie si spera ca masina va schimba perceptia publicului vis-a-vis de GM.
Compania a prezentat conceptul Volt in ianuarie 2007, dar versiunea de serie va fi modificata semnificativ, pentru a-i imbunatati aerodinamica. Conform planului stabilit de GM, productia masinii ar trebui sa inceapa in 2010.
Cat despre pret, intai s-a scris ca ar putea fi de circa 30.000 de dolari, dar ultimele informatii arata ca ar putea trece de 40.000 dolari. Productia anuala va fi la inceput de 10.000 de unitati, insa poate ajunge la 70.000, daca va exista cerere. Chiar si asa, Volt va reprezenta sub 1% din cat construieste GM intr-un an. Volt va putea fi incarcata acasa, iar viteza maxima a masinii va fi de 190 km/h. Va beneficia si de un motor cu combustie interna care va incarca bateriile electrice si va permite o autonomie de cateva sute de kilometri, mult superioara celei atinsa doar cu bateriile electrice.
In presa au aparut si articole extrem de critice la adresa GM despre care s-a scris ca face mare tam-tam pentru o masina care se va produce in volume mici si va fi scumpa.

Ce fac cetățenii din Sectorul 2 cu gunoiul menajer de la 1 martie, cu cine încheie contracte, cât plătesc / Primarul Radu Mihaiu: Licență teritorială la nivelul Sectorului 2 nu are niciun operator
1.205 de doze de vaccin antiCOVID-19 pierdute, cele mai multe în Cluj / Între motive: spargerea flacoanelor sau temperatura inadecvată
K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Este destinata celor care merg mai putin de 40 de km pe zi. Varianta cu motor cu combustie care incarca bateria va avea autonomie 400 de mile. Oricum pretul este mult prea mare.
Sa o tina!
Autonomia totala e de 640 de mile (1030km)
Daca am de facut un drum intre Bucuresti si Mangalia de 400km o sa mearga 64 de km electric si inca 336km cu benzina. Cum consumul masinilor GM cu benzina e de 20l/100km va consuma aproape70l de benzina pe acest drum.
Daca mergi cu un Polo TDI modelul neVolt (cu 12000E nu 30000) consumi pe acelasi drum in jur de 16l motorina.
Deci duca-se catre faliment (si o spun cu tristete in suflet), dar in lumea de azi doar cei mai puternici supravietuiesc.
Eu am un minivan GM cu motor de 3.4 L V6 si scoate sub 10 L la suta (e vechi de 10 ani de acuma). Si nu are rost sa compari masinile pe benzina cu alea pe motorina pt ca sunt 2 chestii total diferite. Motorina are putere calorica mai mare decat benzina iar randamentul motorului diesel este mai mare decat cel otto. Si compara si dimensiunile masinilor. Mai am si un Buick (GM) cu motor de 3.1L V6 si ala papa sub 8%
de-acolo pe http://www.saturn.com/saturn/ vehicles/greenline/ind ex.jsp
2008 vue (care e suv) greenline(linia
verde , adik ecologica) hybrid
pret: 26.270 $
unitatea de masura 1galon=1,78 litri
consuma
25 mile pe galon in citye galon in city
32 mile pe galon highway interstate
pret 24.500$
2008 aura (care este berlina ) greenline hybrid
24 mile pe galon oras
32 mile pe galon highway interstate
http://www.conversii-metrice.ro/Volum/Conversie-din-Litri-in-Galoane(UK).html