Scumpirea carburantilor nu va afecta, cel putin in viitorul apropuiat, vanzarile Dacia, insa din cauza ca un plin va fi mai scump, oamenii vor merge mai putin cu masina si treptat se vor indrepta catre motoare mai economice sau masini mai mici, crede Jacques Daniel, director comercial pentru marcile Dacia, Renault si Nissan in Romania. In plus, la Dacia e foarte posibil ca Sandero sa devina cel mai vandut model al marcii in Occident, inlocuind break-ul MCV, a mai spus Daniel.

"Nu cred ca scumpirea carburantilor va afecta Dacia sau alti constructori, insa clar va fi mai scump sa alimentezi, iar in prezent sunt oameni care-si umplu rezervorul si altii care pun combustibil cu sticla, iar numarul acestora va creste", spune Jacques Daniel, care adauga ca oamenii se vor gandi de doua ori inainte de a merge cu masina, vor merge in medie mai putini kilometri anual, iar la drumuri scurte se vor gandi sa ia bicicleta, sau alte mijloace". Oficialul Dacia crede ca oamenii se vor orienta si catre motoare economice si spre masini de clase mai mici. In orice caz, spune Jacques Daniel, romanilor le plac in continuare masinile, dorinta de a-si lua modele noi nu a disparut, dovada si ca traficul din Capitala nu devine mai fluent, ba din contra.

Sandero va deveni cea mai cautata Dacie in Vest

Vanzarile Dacia in occident nu merg rau, in prima jumatate s-au comercializat spre exemplu 21.000 de masini in Franta, 10.000 in Germania si peste 3.000 in Italia. Insa, preferintele vesticilor difera. Daca romanii au cumparat anul trecut de patru ori mai multe Logan sedan decat break, in vest break-ul e cea mai cautata Dacie, fiind destule tari in care o aleg 90% din clientii marcii. Jacques Daniel crede ca e posibil ca in curand Sandero sa ia locul MCV in preferintele Dacia, o dovada e si prognoza Renault Italia, unde la anul Sandero e de asteptat sa aiba vanzari peste MCV.

"Trebuie sa vedeti statisticile din tarile straine, masinile de tip station - wagon au 10 - 15% din piata, in timp ce hatchback-urile au 50 - 60%, e o chestiune de alegere, break-urile sunt cautate, dar si pentru hatchback cererea e puternica", spune oficialul Dacia.

Automobile Dacia a vandut peste 127.000 de masini pe plan mondial in primele sase luni, in crestere cu 13% fata de perioada similara a anului trecut. Insa in Romania, vanzarile au scazut cu circa 10%, din cauza asteptarii create de venirea Sandero si a lui Logan facelift, despre care presa a scris si a publicat poze cu cinci luni inainte de lansare, mai spune oficialul Dacia Renault.

El a adaugat ca pietele din Italia si Spania sunt foarte imprevizibile din cauza crizei economice. "Pietele sunt zguduite in acest moment, vedeti situatia Spaniei, unde scaderea e dramatica, de peste 10%".