Vanzarile de autoturisme au scazut cu 1%, pana la putin sub 145.000 de unitati, in primul semestru, insa vanzarile de vehicule comerciale au urcat cu 30%, pana la peste 29.000 de unitati. Per total, vanzarile de automobile au urcat cu 3,7% in prima parte a anului. Clio ramane cel mai vandut model de import, Hyundai Tucson e cel mai cautat SUV, iar Sandero intra in premiera in bilanturi, cu cei 1.000 de clienti din iunie. E interesant si faptul ca si Daewoo a vandut 5.000 de masini anul acesta, chiar daca in iunie nu a mai produs nimic.

Astfel, per total s-au vandut peste 176.000 de automobile, cam cu 6.000 peste valoarea din perioada similara a anului trecut. Productia interna a crescut cu 8%, pana la circa 133.000 de unitati, exportul a urcat cu 31%, pana la 77.000 de unitati, iar importurile au urcat cu 15%, pana la circa 125.000 de vehicule. Vanzarile de autobuze au crescut puternic, cu 84%, pana la 2.200 de unitati.

Vanzarile de masini Dacia au scazut cu peste 10%, la circa 40.000 de autoturisme, dintre care 30.000 au fost Logan sedan, 9.000 Logan MCV si aproape 1.000 Sandero.

Skoda s-a clasat pe locul doi, cu vanzari de 12.700 de masini, in urcare cu 12%. Noua Octavia si-a gasit peste 5.300 de clienti, in timp ce vechea generatie a atras circa 3.500.

Pe trei s-a clasat Renault, cu aproape 11.000 de masini vandute, scadere de 21%. Clio si Megane au fost alese de circa 90% din clientii marcii.

Volkswagen a ocupat locul patru in topul marcilor pe primul semestru, cu peste 10.100 de masini vandute, iar cele mai cautate modele au fost Polo si Passat, cu circa 2.400 de masini vandute.

Top 5 al marcilor e incheiat de Ford, cu circa 9.300 de masini vandute, crestere de 47% pe o piata in care leaderii scad. Focus a fost cel mai cautat model, cu peste 4.300 de clienti.

Pe locul sase s-a clasat Opel, pe sapte Hyundai, iar pe opt Peugeot. In primul trimestru s-au vandut si peste 5.200 de masini Daewoo, dintre care aproape 100 au fost Nubira, iar restul Matiz.

La clasa mini, doua modele au depasit 1.000 de unitati, Chevrolet Spark si Hyundai i10, iar la SUV-uri doar Hyundai Tucson si-a gasit peste 1.000 de cumparartori, in timp ce alte sase modele au trecut de 500. Aceste doua clase au avut cele mai importante cresteri pe piata, de circa 30%.