Justitia le interzice chinezilor de la Great Wall sa aduca in Europa o "clona" a lui Fiat Panda
Fiat a dat in jdecata Great Wall atat in Italia, cat si in China, cu scopul de a impiedica vanzarea masinii in Uniunea Europeana si in China. Italienii spun ca masina chinezeasca e o "clona" a lui Panda.
Pe 16 iulie, un tribunal din Torino a dat dreptate celor de la Fiat si a spus ca la modelul GWPeri doar sigla e diferita fata de masina Fiat.
Tribunalul a mai decis ca Great Wall ar trebui sa plateasca 15.000 de euro amenda pentru prima masina GWPeri importata in Europa, iar daca va continua sa incalce decizia va fi nevoita sa plateasca 50.000 de euro pentru fiecare automobil adus pe continent.
Avocatii Great Wall vor face apel, iar in China justitia nu a dat inca o decizie, dar masinuta se vinde deja acolo.
Masinile Great Wall se vand si in Romania din 2006. In primul an s-au vandut putin peste 60, iar anul trecut spre 300 (SUV-ul Hover CUV), desi initial prognozele importatorului au fost mult mai mari. In primul semestru din 2008 vanzarile n-au mers prea grozav, scazand cu 30% fata de prima jumatate a anului trecut.

Discursul de adio al lui Donald Trump: Am făcut ceea ce am venit să facem. Am dus cele mai grele bătălii VIDEO
Oamenii invizibili: Bolnavii cronici nu se pot programa la vaccinare din cauză că statul român nu a știut niciodată câți sunt / "Dacă ar exista registre de pacienți, ar dispărea toate serviciile și decontările fictive"
Navalnîi prezintă imagini cu "palatul lui Vladimir Putin": 18.000 de metri pătrați, într-un complex de 7.000 de hectare, dotat cu teren de hochei, tunele spre Marea Neagră și podgorii VIDEO
Ultimele ore la Casa Albă: Trump l-a grațiat pe fostul său consilier Steve Bannon, acuzat de fraudă- UPDATE
Ursula von der Leyen: După patru ani lungi, Europa are un prieten la Casa Albă
Un crematoriu din Germania lucrează 24 de ore din 24, șapte zile din șapte / Mesajul directorului pentru coronasceptici: Veniți să ne ajutați să mutăm sicriele VIDEO
Revenind la asta de mai sus: chinejii au "reusit" sa copieze si jantele de Fiat. Asta e ca si cum ar fi copiat cineva de la mine la o lucrare sau examen si copia si numele meu de pe prima pagina.
Daca nu, unde-s piata libera si concurenta? Sint valabile numai cind ne convine noua/italienilor? Ce ar zice cei de la FIAT daca masinile lor ar fi interzise undeva?
A, masinile chinezesti nu sint sigure? Si ce, a obligat cineva vreun italian sa le cumpere? LOGAN e sigura tare? Atita costa, atita face, iti convine o iei, nu-nu.
Pina la urma e vorba de "Cumparam un FIAT si asiguram un loc de munca unui italian sau luam masina chinezeasca si asiguram locuri de munca la citiva chinezi?"; orice altceva e ipocrizie, chiar daca e mascata frumos.
Nu ne-au ajuns blugii, PUHMELE si PLIMELE, acuma ne livreaza si masini? Macar cu PLIMELE aveai o sansa sa intrii in pom daca erai beat si te impiedicai in picioare dar asa, cu sicriele astea pe roti, nu stii niciodata.
"Numai sa vina" - din proprie initiativa nu vor veni, dupa cum ai spus - nu le convine.
Atunci hai sa impunem cerinte minima de calitate. E sigura masina, trece. Sa fie sanatosi aia de la FIAT, sa isi protejeze modelele cu copyright daca vor sa nu le copie nimeni. Daca nu, sa se straduiasca sa le faca cu costuri mai mici - si aici dau de naiba, ca stim cu totii ce disproportii exista intre salarii.
Da' asa, ca a decis tribunalu' ca seamana una cu alta si ca sare cite un exaltat din asta in sus cu comunistii si mortii din Tibet...
Pina la urma tot un sistem clar si bine pus la punct protejeaza o economie, nu discutii infierbintate.
In realitate ei mizeaza pe asemanarea aia, si asta ii ajuta sa vanda, ceea ce nu e in regula.
Cata vreme caroseria e la fel dar inauntru nu merge la fel nu ar trebuii sa aiba voie sa o vanda ca induce oamenii in eroare.
Sunt convins ca o gramada o sa-mi spuna ca oamenii sunt de vina ca nu deschid ochii, dar pe acelasi principiu se poate spune ca omenii sunt de vina cand hotii le intra in casa, ca nu au yale mai bune.