De ce Volvo nu ar trebui sa ajunga pe mana chinezilor ?
Surse precum Forbes sau Automotive News au scris ca Volvo ar valora peste patru miliarde de dolari, iar chinezii de la Chery sunt interesati sa cumpere producatorul scandinav. Insa suma este mare si doar putini producatori auto chinezi pot face rost de atatia bani. Si chiar daca ar face rost, imprumutand, se va pune problema rambursarii imprumutului. Mai este si problema legata de faptul ca marcile chineze nu au experienta pe piata europeana si le lipseste maturitatea necesara pentru a actiona ca la carte in Occident.
In plus, chinezii au ganduri mari, vin cu cifre umflate, dar cand e sa le puna in practica situatia se schimba. Au fost producatori care promiteau ca anul acesta vor vinde zeci de mii de masini in Europa, insa abia au adus cateva sute. Altii promit retele extinse de dealeri, insa fie nu-si gasesc pateneri, fie gasesc, dar vand prea putin pentru a fi rentabili. Si totul se leaga de calitatea masinilor chineze care in prezent este sub standardele de pe continent, dovada fiind si cele cateva teste de impact cu rezultate catastrofale.
Tocmai de aceea, daca Volvo - marca celebra pentru pasii facuti in domeniul sigurantei - ar ajunge la chinezi, exista pericolul ca valoarea sa i se deprecieze, iar imaginea sa aiba de suferit. Volvo incearca sa realizeze peste 12 ani masina care sa ofere totala siguranta ocupantilor, insa cu greu va reusi sa mai convinga pe cineva ca poate face asta daca va ajunge in mainile unei firme care nu trezeste incredere clientilor europeni.
Chinezii sunt celebrii si fiindca plagiaza, iar in lumea auto exista exemple de masini copiate pana la ultimul detaliu. Au fost cazuri in care companii chineze au incheiat joint - venture cu un producator de prestigiu, l-au convins sa vina in China sa produca masini sub sigla sa celebra pe plan mondial, iar apoi partea chineza a gasit motive sa rupa intelegerea si a continuat singura sa produca aceeasi masina, insa sub sigla locala.
Pe de alta parte, Ford are nevoie de bani pentru redresare, iar vanzarea Volvo i-ar ajuta in acest sens, la fel cum s-a intamplat si cu marcile Jaguar, Land Rover si Aston Martin vandute recent. Insa e foarte posibil ca Ford sa se gandeasca mai bine si sa decida ca Volvo merita pastrata, mai ales ca activitatile marcii nord-europene sunt mult mai bine integrate in cele ale Ford, decat in cazul marcilor recent vandute.

România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive
VIDEO Rusia, o viață în exil: Copiii Gulagului se luptă de 30 de ani pentru a reveni acasă
Sorin Cîmpeanu, invitat în studioul HotNews.ro de la ora 18,00. Realizator - Mona Hera
VIDEOINTERVIU/ Beneficiile pe care le pot acorda firmele angajaților anul acesta, dacă au posibilitatea, explicate de Cristian Rapcencu. De la cei 400 lei din telemuncă, la decontarea concediilor și cei 1.500 lei pentru creșă sau gradiniță/ Cum se poate deduce întregul cost cu casele de marcat
Asa ca sa nu va surprinda.
Si apropos, oricit de proaste sint masinile chinezilor, cele ale indienilor depasesc orice imaginatie : extrem de proaste si extrem de urite.
Daca trebuie sa vindeti apartamentul dintr-o zona civilizata,linistita si o familie de rrom tocmai iesiti de la Jilava va oferi 20% peste piata, il veti refuza doar de dragul vecinilor ramasi? Nu cred.
E o vorba. Banul la ban trage iar paduchele la paduche.
Catre cine s-au vandut Jaguar si Land Rover?
Deci nu cred ca se uita Ford la cine vinde.. Le vinde ca sa nu trebuiasca sa vanda marca Ford peste 1-2 ani.
Oricine ace altceva face hoby si acesta costa vezi Hispano Suiza -a mai auzit cineva de aceasta marca ????
Hispano-Suiza facea automobile de lux iar imediat dupa razboi era cam greu sa mai vinzi asa ceva. Hispano-Suiza traieste si acum binemerci si produce componente pentru trenuri rulare avioane.
in cazu asta habar nu ai ca de cel putin 2 ani chinezii de la lenovo au cumparat divizia de PC si laptops a IBM. daca casti matale ochisorii la laptop-urile ibm thinkpad o sa vezi si sigla lenovo pe ele. de fapt, eu chiar de pe un astfel de laptop scriu acum.
"Cum de au asiaticii astfel de aspiratii?"
ai idee care e cel mai mare creditor al US ?
"Tocmai de aceea, daca Volvo - marca celebra pentru pasii facuti in domeniul sigurantei - ar ajunge la chinezi, exista pericolul ca valoarea sa i se deprecieze, iar imaginea sa aiba de suferit."
rasist si xenofob cumva ?
e la fel de stupid ca si ideea ca odata cumparata divizia de PC a IBM de catre lenovo computerele vor fi de calitate mai proasta. cind au cumparat chinezii, au cumparat cu tot cu linii de productie, R&D centers, absolut tot. nu doar marca. oricum componentele sunt cam toate produse in china. singura diferenta e doar marca sub care se vind. in rest, de la proces de fabricatie la distributie si client service, totul e la fel.
si probabil acelasi lucru se va intimpla si cu volvo. oricum volvo nu mai e ce era acum 10-15 ani cind era cunoscuta ca cea mai sigura masina. intre timp si-a mai pierdut din prestigiu
cum ziceam, genu asta de idei vin din XENOFOBIE. look it up. ;-)
E posibil sa fie chiar benefic pentru Volvo.
Sa nu uitam. Globalizarea clar, duce la probleme pentru companiile ceva mai mici (de talie internationala). Suedezii nu au reusit sa cumpere Ford sau mai stiu eu ce.
In sfarsit, ce e asa o mare scofala ca niste chinezi achizitioneaza o fabrica din Suedia?