General Motors ar putea construi pentru Europa masina electrica Volt intr-o uzina din Marea Britanie
Presedintele General Motors Europa, Carl-Peter Forster, a spus ca GM ia foarte in serios in considerare posibilitatea de a construi masina Volt la uzina din UK si ca va fi extrem de important daca Guvernul va arata bunavointa fata de proiect.
Volt va fi construit pentru inceput in America, unde ar trebui sa iasa pe piata in 2010. Compania a spus ca va alege o uzina europeana unde va construi modelul pentru a-l vinde sub marcile Chevrolet, Opel si Vauxhall (numele sub care masinile Opel se vand pe piata britanica).
Masina are o autonomie de circa 65 - 80 de km daca utilizeaza doar bateriile electrice incarcate cam patru ore, insa va dispune si de un motor diesel sau pe benzina, care va reincarca bateriile si va asigura o autonomie de cateva sute de kilometri.
Studii facute in industrie arata ca majoritatea soferilor merg cu masina sub 80 de kilometri zilnic si Volt e adresata lor. Factura de electricitate nu ar trebui sa depaseasca 300 de dolari anual, in timp ce combustibilul ar trebui sa-i coste pe soferi 200 de dolari pe an, au estimat cei de la GM.
Reprezentantii GM au spus ca masina va costa cam 40.000 de dolari, sensibil mai mult decat automobilele fara propulsie electrica, insa, spune producatorul, pretul va fi compensat de costurile mai mici de operare si de taxele reduse. In plus, emisiile de CO2 ar trebui sa fie de circa 50g/km, de doua ori mai mici decat la cele mai nepoluante hibride de azi.
Productia anuala va fi la inceput de 10.000 de unitati, insa poate ajunge la 70.000, daca va exista cerere. Chiar si asa, Volt va reprezenta sub 1% din cat construieste GM intr-un an.

Cu excepția a două județe, în România un adult din patru e pensionar. Campioana e Hunedoara, unde aproape jumătate din adulți sunt pensionari
Parenting pe timp de pandemie - cum au supraviețuit părinții lunilor de școală online
K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Romanul isi permite cu greu un Logan amarit de 7500 EUR si o sa dea 40.000 $ pe un hibrid care pana la urma la total o sa il coste mult mai mult pe km???
500$*5ani=1500$*2.3lei/$=3450lei in 80Km*365zile*5=146000km
Un diesel micut consuma:
146000km/100km*4l/suta*5lei/litru=29200lei
29200-3450=25750leiavantaj pt Volt in 5ani
25750/2.3=11200$ economisiti
Pret Volt 40000$
Pret diesel mic 20000$
40000$-20000$=20000$ costa Volt in plus
20.000$-11200$= 8800$ dezavantaj pentru ca ai cumparat Volt
Dupa 5 ani de incarcare descarcare zilnica presupun ca ar trebui schimbati acumulatorii. Acestia nu vor costa putini $.
Cum am spus laudabil.
Si sa nu uitam ca pretul motorinei s-ar putea sa urce putin mai mult decit 5 lei.
Dar poluarea, ce faci cu ea? Si-apoi, in orase, unde este mai stringenta problema, 4% crezi ca este un consum realist?
Este un inceput. Singura componenta costisitoare a masinilor electrice, sint bateriile. Odata cu productia in volume cu adevarat mari, pretul masinilor electrice va fi cu mult sub cele clasice. Parerea mea.
Acum 2 ani benzina era mult mai ieftina.Acum e 5 lei, dar la cum evolueaza treaba pana in 2010 o sa vezi 10 lei/litru si sa vezi cum calculul tau o ia pe plus.
Acum 1 an se discuta despre preturile imense la petrol de 60 de dolari.Acum se discuta de 140.
Acum fac calculele in stilul meu:
80 km pe zi x 365 de zile = 29.200 km pe an (cu 500 de dolari sau 217 lei) cu Volt
Diesel mic:
29.200 km x 5% (adica un consum mic) = 1.460 litri de motorina
1.460 litri motorina x 4,8 lei = 7.008 lei
Rezulta ca exploatarea unui Volt e mai ieftina cu 6.791 lei pe an sau 2.952 dolari pe an.
Economia nu e mare, insa la economia efectiva se adauga scutirile de taxe.
Pe de alta parte ai garantia ca mergi cu o masina mai ecologica si mai performanta decat un diesel mic, care oricat de mic ar fi nu are o medie anuala de 5% decat in povestile soferilor cretini.
Asta nu inseamna ca Volt-ul ala nu poate consuma mai mult decat declara producatorul...
Si lasa ca dupa vreun an, maxim 2, bateriile alea LiIon sunt varza (cam 500 de cicluri parca tin, nu?), la fel ca cele din telefoanele mobile. Sa vezi cat te mai costa altele noi. Si sa vezi ce impact ecologic au cateva sute de kilograme de acumulatori aruncati la fiecare 1-2 ani. De ce nu zice nimeni cat te costa reciclarea lor?
Diesel-uri sunt multe care fac 5%, nu te mai mira. Chiar si in oras! Si chiar ma indoiesc ca o sa chiar reusesti sa faci 80Km/zi ... astea sunt calcule ideale, maxime, fara sa se ia in considerare probabil faruri, clima, etc. Si apoi la rating-ul de gCO2/100KM ar tb sa se ia in calcul si poluarea generata de o centrala electrica medie.
Nu sunt anti-hibride, dar intai tb sa ma convingi ca de fapt chiar au un impact ecologic mai mic decat niste diesel-uri moderne cu filtre de particule. Ca de costuri, deocamdata tot mult mai ieftine sunt cele conventionale. Prin urmare - masini de snobi! Altfel de ce se vand hibridele doar atunci cand arata diferit de cele conventionale - dex. Prius? Honda Civic Hybrid arata la fel ca cea conventionala si uite ca nu o cumpara nimeni... fitze...
In plus, toate marcile astea smechere cu hibride au 1-2 modele cu consum mai bun, restul sunt mult in urma ultimelor norme de poluare si sunt duse in spate doar de aura "electrica" a marcii.
De asemenea, nu este nici o informatie despre cat costa energia electrica in SUA, fata de Romania / alte tari din Europa.
Ca urmare, nu se poate sti pentru ce piata/tara este valabila estimarea de $300/an pentru energia electrica.
Un alt parametru: daca petrolul se va scumpi, in mod evident se va scumpi si energia electrica, chiar daca intr-o masura mai mica.
Este foarte bine ca se cauta solutii, dar este foarte probabil ca a avea un mijloc de transport ecologic = a plati mai mult, cel putin pentru perioada de timp imediat urmatoare.
Iar daca o sa ne urcam toti in masini electrice, o sa creasca foarte mult pretul curentului electric. Si atunci sa vezi nemultumiri cand platesti mai mult chiar daca nu ai masina! La fel cum preturile alimentelor cresc din cauza cultivarii din ce in ce mai largi a culturilor pentru bio-combustibili.
Cu orice combustibil, pretul/km o sa creasca pana cand cheful asta nebun sa te urci in masina o sa ne treaca: ori de foame, ori de intuneric. Deocamdata e bine...
Deocamdata e bine (foarte discutabila afirmatia), dar petrolul se va termina mai devreme sau mai tirziu, pe cind sursele de electricitate, NU !
Motorina nu pot produce acasa dar o turbina eoliana pot sa-mi fac singur. Si multi altii ar putea.
Deocamdata e bine (foarte discutabila afirmatia), dar petrolul se va termina mai devreme sau mai tirziu, pe cind sursele de electricitate, NU !
Motorina nu pot produce acasa dar o turbina eoliana pot sa-mi fac singur. Si multi altii ar putea.