Mercedes introduce in productie in 2009 un sistem care sa-i avertizeze pe soferii care sunt in pericol sa atipeasca la volan
Sistemul Attention Assist a fost prezentat anul trecut intr-o versiune apropiata de productie, iar de la inceputul lui 2009 va intra pe masini ale marcii germane. Sistemul monitorizeaza comportamentul soferului si creeaza un profil al celui de la volan inca din primele minute de condus, iar apoi compara acest profil cu situatia de moment, pentru a detecta schimbari care indica instalarea oboselii.
Spre exemplu, un sofer extrem de obosit va ajusta tot mai des traiectoria masinii pentru a o mentine pe directia dorita, iar sistemul detecteaza acest lucru ca fiind un semn de oboseala accentuata. Soferul este avertizat atat printr-un afisaj de pe bord, cat si acustic.
Sistemul ia in calcul multi indicatori detaliati, de la acceleratia longitudinala si laterala, pana la unghiul de virare. Sunt luate in calcul si date despre suprafata de rulare si viteza vantului.
Studiile au aratat ca soferii reactioneaza in medie cu 50% mai lent dupa patru ore de condus, iar riscul de accident se dubleaza.
In timpul calatoriilor lungi facute noaptea, dar si la cele pe autostrada, facute la o viteza constanta, riscul ca soferul sa inchida ochii fie si numai o secunda este mare, din cauza monotoniei.
- +2 (2 voturi)Eu folosesc deja un alt sistem (Marţi, 12 august 2008, 11:52) Teo [anonim]Se numeste Nevasta :) Iar cand intra in combinatie cu Soacra, nu mai adormi nici daca vrei :) Ar mai fi varianta Nevasta + copil mic ("muzicuta", prietenii stiu de ce) dar sistemul nu-ti permite folosirea racnetelor. In plus, in timp nici nu mai poti sa injuri ca sa te descarci ca te trezesti cu intrebari "Tati, ce inseamna...".Asa ca raman la ce am. Oare as putea sa brevetez sistemul? :))raspunde trimite
- +2 (2 voturi)La noi n-ar merge (Marţi, 12 august 2008, 14:47) Sakura [utilizator]Nu stiu daca pe drumuri ca ale noastre ar tine faza de la Mertan. Din ce inteleg... cam deloc. Intri pe o portiune de asfalt proaspat arat si incepi sa faci slalom printre gropi iar sistemul astora crede ca ai adormit. Nu cred ca sistemul lor isi poate imagina drumuri ca-n Romania...raspunde trimite
- 0 (0 voturi)Mercedes in pericol (Miercuri, 13 august 2008, 10:25) razvan [anonim]sa nu cumva sa le doteze cu sisteme de masurare a inteligentei. Sau daca monteaza asa ceva sa lase nivelul minim pentru IQ pe la 50. Altfel nu ar mai porni mai mult de jumate dintre Mercedesurile vandute in romania. Sau macar cd player-ul sa nu functioneze pe manele sau muzica populara...raspunde trimite
- 0 (0 voturi)merge des (Miercuri, 13 august 2008, 10:34) unul altul [anonim]astea sunt masini ptr occident,nu stiu de ce am renuntat noi la tractoare,ar trebui sa avem toti cate unul ptr cateva zeci de ani pana vom avea si noi sosele,dar poate atunci nici nu se va mai circula pe sosele f..k knowsraspunde trimite
- 0 (0 voturi)in sfirsit, ceva cu adevarat util... (Miercuri, 13 august 2008, 16:20) dorinteodor [anonim]sistemul ar trebui bagat obligatoriu pe orice masina, eventual pe baza de lege votata de parlament. doar aunci vor scadea cu adevarat numarul de accidente iar politia rutiera ar cam trebui sa renunte la incapatinarea cu care considera viteza ca principala cauza a accidentelor....raspunde trimite

EXCLUSIV Câți bani pentru investiții au primit în ultimii 10 ani spitalele-vedetă ale pandemiei. Care a fost cel mai "răsfățat" spital din prima linie
Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
Profesorul Radu Gologan, după prima etapă a Olimpiadei de Matematică, organizată online: „Am descoperit uluiți extrem de multe fraude. Părinți care contestă corupția din România își impun copiii prin corupție”
INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU