Nu va exista o a sasea stea la testele pentru protectia ocupantilor, insa asociatia independenta Euro NCAP promite ca de la anul va schimba modul de punctaj, pentru a incuraja producatorii sa obtina scoruri mai bune la testele de impact cu pietonii, a anuntat asociatia. De la inceputul anului viitor, pentru a obtine un scor bun, automobilele testate trebuie sa faca progrese serioase la capitolul protectia pietonilor in caz de impact.

Acum 11 ani, cand s-au facut primele teste pentru protectia ocupantilor, maximul de cinci stele parea de neatins, insa in ultimul an 97% dintre masinile testate au primit patru sau cinci stele. Insa la capitolul protectia pietonilor in caz de impact lucrurile nu sunt la fel de bune, pentru ca 67% dintre masinile testate au luat doua din maximul de patru stele. Concluzia este ca la cele mai multe dintre masini, in special SUV-uri, impactul cu un pieton are efecte catastrofale asupra persoanei, chiar si la viteze destul de mici.

Euro NCAP vrea sa introduca un nou sistem de punctaj in care, pe langa rezultatele testelor de protectie a copiilor si a pietonilor in caz de impact, vor fi luate in seama si tehnologii de siguranta care il asista pe sofer, cum ar fi sistemul electronic de control al stabilitatii.

Rezultatele primelor teste cu noul sistem de punctaj vor fi prezentate in februarie 2009, iar date suplimentare despre ce se va schimba vor aparea anul acesta. Euro NCAP spune ca noile reguli vor fixa standarde mai inalte, in ideea de a convinge producatorii sa lucreze la capitolul siguranta.

Singura masina romaneasca testata de Euro NCAP a fost Dacia Logan care in 2005 a obtinut trei stele pentru protectia ocupantilor, trei pentru protectia copiilor si una pentru protectia pietonilor. Reprezentantii Renault declarau recent ca asteapta un scor de patru stele la Sandero, pentru protectia pasagerilor.

Ultima modificare serioasa a modului de punctare la testele Euro NCAP a avut loc in 2002.