Honda va prezenta la salonul auto de la Paris masina hibrida Insight, hatchback pe care sefii constructorului nipon vor sa-l poata comercializa la mai putin de 18.500 dolari. Honda va incepe sa-l vanda in primavara lui 2009 si ar vrea sa gaseasca 200.000 de clienti pe an.

La Paris va fi prezentata versiunea concept a Insight, nume pe care Honda il reia, dupa ce l-a folosit intre 1999 si 2006 pentru alt hibrid mai mic. Insight este un hatchback cu cinci usi si cinci locuri, ce va fi produs la uzina japoneza din Suzuka, unde e produs si singurul hibrid Honda vandut in prezent, Civic Hybrid.

Honda vrea sa recupereze distanta care o separa de Toyota prin acest nou model hibrid la care motorul electric si bateriile sunt mai usoare, costurile de productie au scazut iar consumul mediu de combustibil ar trebui sa fie redus si el.

Japonezii vor sa vanda anual cam 200.000 de masini insight, dintre care jumatate in America de Nord. Directorii Honda vor ca masina sa nu fie mai scumpa de doua milioane yeni (18.500 dolari).

Toyota vinde de sapte ori mai multe hibride decat Honda. In primele sapte luni, vanzarile de hibride ale Toyota au crescut cu 8%, pana la 280.000 de unitati, in timp ce Honda a ajuns sa vanda circa 40.000, crestere de 27%.

Toyota va lansa o noua generatie a hibridului Prius la inceputul lui 2009 si spune ca pretul masinii va scadea.