Inlocuitorul lui Clio Symbol, model nou pentru care livrarile incep la 1 octombrie in tara, nu va concura cu Dacia Logan pe piata din Romania, desi e pe acelasi segment de pret si face parte din aceeasi clasa, au spus reprezentantii Renault la evenimentul de prezentare al berlinei Symbol. Ei spun ca Logan are o baza de cllienti cu venituri mai mici, interesati de spatiul oferit de masina, in timp ce clientii de Symbol sunt interesati de dotari de top.

Totusi, vor fi piete, precum Rusia, unde francezii vand ambele modele sub sigla Renault, insa noul Symbol, produs in Turcia, nu va fi vandut si in Occident pentru ca cei de acolo nu prea sunt interesati de berlinele de clasa mica. Preturile lui Symbol sunt cuprinse intre 8.000 si 11.500 euro.

Renault spune ca Logan si Symbol se completeaza, pentru ca urmaresc clienti cu asteptari diferite: cei ai Logan vor o masina cu pret redus dar spatiu mare la interior, in timp ce pentru Symbol sunt de baza clientii care vor o masina cu dotari specifice unor automobile mai scumpe, cum ar fi cutia automata de viteze sau intrarea MP3, iPod si conectivitate Bluetooth pentru telefonul mobil.

Criticii spun ca noul Symbol nu e foarte diferit de Logan si ca nici nu are foarte multe elemente noi. Renault spune ca modelele sunt diferite si a renuntat la titulatura Clio din numele masinii, pentru a arata ca modelul e nou ca design. Francezii spun ca Symbol are echipari superioare, va fi mai scump si va fi achizitionat si de unii clienti pentru care conteaza mult ca masina sa fie marca Renault, nu Dacia.

Preturile lui Symbol in Romania pornesc de la circa 8.000 euro pentru versiunea 1,2 litri benzina 75 CP grad de echipare Authentique. Cea mai scumpa varianta costa 11.500 euro, are motor diesel 1,5 litri 85 CP, grad de echipare Privilege. Peste circa o luna va veni si varianta cu motor pe benzina 1,6 litri 105 CP si cutie automata. Modelul mai e disponibil cu motor pe benzina de 1,4 litri 98 CP si diesel 1,5 litri 65 CP. Symbol concureaza cu masini precum Fiat Albea, Hyundai Accent, Chevrolet Aveo si Skoda Fabia sedan.

Renault spune ca momentan nu are planuri sa lanseze Symbol si in Occident, din cauza ca in acele tari nu prea se cer berline de clasa mica. Tocmai pentru ca nu va ajunge in Vest, Renault nu a putut spune cate stele va obtine Symbol la testele de impact EuroNCAP.

Berlina Clio Symbol a fost lansata in 2000 si s-a vandut in circa 600.000 de exemplare. Pentru noul Symbol, Renault estimeaza ca cea mai mare piata va fi Turcia, urmata de Rusia si Romania.