Lexus, acuzata ca prezinta un hibrid ca fiind mult mai prietenos cu mediul decat este in realitate
Lexus a prezentat hibridul RX 400h ca fiind "pefect pentru climatul de azi si de maine" si sustine ca are sens din punct de vedere economic si ecologic sa conduci acest SUV de lux, lansat in 2005.
Cei de la Autoritatea pentru Standarde in Publicitate din UK s-au sesizat si sustin ca japonezii isi induc clientii in eroare si ii fac sa creada, fara temei, ca masina are un impact nesemnificativ sau chiar zero asupra mediului.
S-a dispus ca Lexus sa schimbe reclamele si sa spuna in ele ca masina este "perfecta pentru climatul economic actual", dar a fost obligata sa renunte la a sustine ca masina este "prietenoasa" cu mediul.
Este a doua oara cand cei de la Lexus sunt trasi de maneca pe subiectul RX 400h, insa echipele de marketing de la multi producatori vor cu tot dinadinsul ca vehiculele sa fie vazute ca fiind cat mai "verzi" astfel ca nu doar niponii au patit-o ci si altii, cum ar fi Saab.
RX 400h costa de la circa 60.000 de euro in sus si dispune de un motor termic 3,3 litri 211 CP secondat de doua motoare electrice. Acestea ajuta masina sa consume mai putina benzina si sa aiba o acceleratie imbunatatita.
Consumul mediu mixt de combustibil anuntat de producator este de 8,1 litri/100 km, cu 9,1 litri/100 km urban si 7,6 litri in extraurban. Totusi, presa de specialitate a scris ca in practica masina consuma cu mult peste valoarea "de catalog". Emisiile poluante ale masinii sunt 192g CO2/km, mai mici decat la un SUV similar, dar fara propulsie electrica, insa mari daca e sa le comparam cu cele mai "verzi" masini de pe piata.

Șansa ratată a PNL și perpetuarea dezastrului urbanistic din București
Soarta Măsurii 3 pentru finanțarea IMM-urilor a devenit incertă / Ministrul economiei nu vrea să spună ce se întâmplă cu proiectele depuse de firme
Irina Alexe, o fostă polițistă, pensionată la 42 de ani, a fost numită, până la urmă, secretar de stat în Ministerul de Interne
Moștenirea Gabrielei Firea pentru Nicușor Dan: Primăria Capitalei mai are de plătit circa 165 de milioane de lei pentru autobuzele Otokar cumpărate în 2018
Câți români și-au suspendat ratele și ce soluții s-au găsit pentru cei care gâfâiau la plata ratelor înainte de pandemie Vezi ce spun reprezentanții principalelor bănci
Problema atunci incepe, cand nu e absolut adevarat cea ce spui, cea ce rezolvi.