Corespondenta din Franta

Dacia lanseaza anul acesta, in Romania, varianta restilizata a modelului MCV pe care l-a prezentat la Paris

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 2 octombrie 2008, 13:25 Economie | Auto


GALERIE FOTO: Logan MCV restilizat, surprins la probe pe autostrada
Dacia a decis sa lanseze la finalul acestui an, in Romania, versiunea restilizata a Logan break (MCV), model pe care l-a prezentat in premiera, joi, la Salonul auto de la Paris. In plus, Dacia va reduce emisiile de CO2 ale motoarelor sale urmand sa lanseze, in 2009, pe Sandero si Logan motorizare pe bioetanol 1,6 l 90 CP.

Dacia va lansa peste maxim trei luni, in tara, noul MCV in versiune restilizata, la circa doi ani de la debutul modelului pe piata romanesca. Dacia a produs de atunci circa 200.000 de masini, iar break-ul este cel mai bine vandut model al sau pe pietele occidentale.

Compania nu decisese inca daca va lansa anul acesta modelul in Romania dar Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia, a confirmat ca masina vine anul acesta.

In plus, din 2009, vor fi disponibile pentru Sanmdero si Logan motoare care functioneaza si pe bioetanol (E85) pentru versiunea 1,6 l 90CP. Bioetanolul reduce cu pana la 70% emisiile de CO2 in comparatie cu utilizarea in exclusivitate a benzinei (de la productie, inclusiv cresterea plantei, pana la utilizarea acesteia, trecand prin transport si distributie).

Motorizarea E85 va afisa emisii de CO2 de 130g/km cu consum de carburant E85 pe baza de grau si sfecla rosie in Franta sau de 60 g/km cu consum de E85 pe baza de trestie de zahar, disponibil in Suedia. Renault comercializeaza Logan cu motoare compatibile E85 in Brazilia, unde sunt foarte populare masinile cu carburanti produsi din trestie de zahar.

Seful Dacia nu a putut prevede cand vor fi lansate primele masini pe bioetanol in Romania, fiindca nu exista o structura pentru alimentarea acestor masini.

Tot pe partea de ecologie, Dacia poate folosi  la nivel de marca eticheta "eco2", care se acorda pentru masini cu emisii egale sau sub 140g/km. Spre exemplu, motorul diesel 1,5 l 85CP are emisii de 120g/km, ceea ce face ca, spre exemplu, in Franta cumparatorii sa beneficieze de un bonus ecologic de 700 de euro, suma pe care clientii o vor deduce dupa cumpararea masinii.

Pentru a primi eticheta "eco2" trebuie indeplinite trei conditii: emisii de CO2 mai mici sau egale cu 140g/km, vehiculul trebuie sa fie produs intr-o uzina certificata conform normelor de mediu, iar 95% din masa automobilului trebuie sa poate fi reciclata la sfarsitul duratei de viata.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3823 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    (...) (Joi, 2 octombrie 2008, 13:54)

    Basescu a fost demis ! [utilizator]

    Atatea modele de masini, marci bune si de renume se lanseaza, si noi facem reclama la un sifonier - break.

    Ce-ti e si cu fudulia romaneasca.
  • +1 (3 voturi)    
    auzi la ei... (Joi, 2 octombrie 2008, 15:50)

    luci [anonim]

    bonus ecologic, noi platim taxa de mediu pentru aceste masini...
  • +2 (2 voturi)    
    .... (Joi, 2 octombrie 2008, 17:57)

    XL [anonim]

    Atunci cand compari Loganul cu alte modele frumoase compara si preturile lor.
  • 0 (0 voturi)    
    tot inainte (Joi, 2 octombrie 2008, 18:49)

    tsunami [utilizator]

    bravo
  • 0 (0 voturi)    
    Socru-meu... (Joi, 2 octombrie 2008, 19:12)

    S [anonim]

    ... si-a cumparat una in august. Pe motorina.
    15 400 € cu toate utilitatile. 7 locuri, cand sunt ocupate toate nu prea mai ai loc in portbagaj.
    E absolut INCANTAT. Inainte avea un Safran, tot 7 locuri, i-a mancat viata.
    • 0 (0 voturi)    
      zau? (Joi, 2 octombrie 2008, 21:27)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui S

      15400 euro? In ce tara? Iar Safran(e) nu are cum sa aiba 7 locuri. A fost modellul Lui Renault in clasa mare pana in 2001, era berlina si are 5 locuri.
      • 0 (0 voturi)    
        Pardon (Joi, 2 octombrie 2008, 22:45)

        S [anonim] i-a raspuns lui stefan

        Socru-meu e francez. Am gresit, nu-i Safran e WW Sharan.
        Mii de scuze.
  • 0 (0 voturi)    
    hm (Joi, 2 octombrie 2008, 19:22)

    calamaru [anonim]

    Conduc logan break de un an si ceva de zile si este, in opinia mea, una din cele mai utile masini. Pentru buzunarul romanului eu zic ca e tocmai buna: 5 locuri are, si sunt suficient de spatioase, are ditamai portbagajele (atat in spate cat si cel de sus, care are 2 metri lungime), de alergat, e numai buna de alergat prin romanica noastra. Totusi, nu este o masina pentru mofturosi, ci pentru oameni practici. ;-)
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 3 octombrie 2008, 10:47)

      chela [anonim] i-a raspuns lui calamaru

      tinand cont de faptul ca drumurile din tara noastra sunt asa cum sunt, optiunea ta pentru aceasta masina a fost excelenta. daca mai punem ca este facuta in tara si proiectata de tineri romani atunci nu ramane decat sa te felicit si sa ai succes in ceea ce faci.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by