Dacia a decis sa lanseze la finalul acestui an, in Romania, versiunea restilizata a Logan break (MCV), model pe care l-a prezentat in premiera, joi, la Salonul auto de la Paris. In plus, Dacia va reduce emisiile de CO2 ale motoarelor sale urmand sa lanseze, in 2009, pe Sandero si Logan motorizare pe bioetanol 1,6 l 90 CP.

Dacia va lansa peste maxim trei luni, in tara, noul MCV in versiune restilizata, la circa doi ani de la debutul modelului pe piata romanesca. Dacia a produs de atunci circa 200.000 de masini, iar break-ul este cel mai bine vandut model al sau pe pietele occidentale.

Compania nu decisese inca daca va lansa anul acesta modelul in Romania dar Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia, a confirmat ca masina vine anul acesta.

In plus, din 2009, vor fi disponibile pentru Sanmdero si Logan motoare care functioneaza si pe bioetanol (E85) pentru versiunea 1,6 l 90CP. Bioetanolul reduce cu pana la 70% emisiile de CO2 in comparatie cu utilizarea in exclusivitate a benzinei (de la productie, inclusiv cresterea plantei, pana la utilizarea acesteia, trecand prin transport si distributie).

Motorizarea E85 va afisa emisii de CO2 de 130g/km cu consum de carburant E85 pe baza de grau si sfecla rosie in Franta sau de 60 g/km cu consum de E85 pe baza de trestie de zahar, disponibil in Suedia. Renault comercializeaza Logan cu motoare compatibile E85 in Brazilia, unde sunt foarte populare masinile cu carburanti produsi din trestie de zahar.

Seful Dacia nu a putut prevede cand vor fi lansate primele masini pe bioetanol in Romania, fiindca nu exista o structura pentru alimentarea acestor masini.

Tot pe partea de ecologie, Dacia poate folosi la nivel de marca eticheta "eco2", care se acorda pentru masini cu emisii egale sau sub 140g/km. Spre exemplu, motorul diesel 1,5 l 85CP are emisii de 120g/km, ceea ce face ca, spre exemplu, in Franta cumparatorii sa beneficieze de un bonus ecologic de 700 de euro, suma pe care clientii o vor deduce dupa cumpararea masinii.

Pentru a primi eticheta "eco2" trebuie indeplinite trei conditii: emisii de CO2 mai mici sau egale cu 140g/km, vehiculul trebuie sa fie produs intr-o uzina certificata conform normelor de mediu, iar 95% din masa automobilului trebuie sa poate fi reciclata la sfarsitul duratei de viata.