Anthony Grade, vicepresedinte pentru design exterior la Renault, a fost numit sef de design la Avtovaz, producatorul masinilor Lada, scrie revista britanica Autocar. Miscarea dovedeste ca Lada este foarte interesata de cum vor arata viitoarele sale modele care vor patrunde si in occident.

Grade lucreaza de doua decenii la Renault si s-a intalnit cu sefii Avtovaz la salonul auto de la Paris. E clar ca misiunea lui este modernizarea completa a gamei Lada.

Grade, in varsta de 51 de ani, va lucra la uzinele din orasul Togliatti, la peste 600 km de Moscova. El spune ca rusii sunt foarte mandrii de marca Lada si promite ca va moderniza masinile si cu ajutorul unor designeri locali, existand posibilitatea deschiderii unui centru de design in Moscova.

Noul sef de design Lada stie ca gusturile clientilor din Rusia difera in functie de varsta: tinerii au gusturi similare cu occidentalii, in timp ce oamenii mai in varsta sunt nostalgici si prefera masinile din timpurile sovietice.

AvtoVAZ, producatorul masinilor Lada, va plati catre Renault 220 milioane euro pentru a putea construi peste doi ani masini bazate pe paltforma Logan.

Renault a preluat in primavara 25% din actiunile AvtoVAZ pentru un miliard de euro. Alianta formata a devenit al treilea mare producator mondial de automobile cu peste sapte milioane de vehicule pe an. Numarul de vehicule vandute de catre cei trei constructori este de un pic sub 2,5 milioane pentru Renault anul trecut, 3,7 milioane pentru Nissan si 800.000 pentru Avtovaz.

Renault produce Logan in Rusia, iar vanzarile masinii sunt foarte bune, anul acesta putand ajunge la un total de 80.000 de unitati. Francezii mizeaza pe succesul Logan-ului si ar putea produce la fabricile Lada si alte modele din gama, cum ar fi MCV, despre care presa rusa a scris acum cateva luni ca ar putea fi produs si sub sigla Lada.