Corespondenta din Germania

Criza financiara loveste sub centura producatorii de automobile: Opel si BMW stopeaza temporar productia, la Ford au loc concedieri

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Marţi, 7 octombrie 2008, 17:24 Economie | Auto


Fabrica din Eisenach
Foto: AGERPRES
Ca urmare a crizei financiare, constructorul de automobile Opel isi intrerupe productia in aproape toate intreprinderile europene (dpa). In Germania, centrele de productie din Bochum (5000 de angajati) si Eisenach (1800 de angajati) au fost puse pe linie moarta pentru 2-3 saptamani, nu se mai lucreaza decat la centrala din Rüsselsheim.

Cu aceasta masura, dupa declaratiile conducerii Opel, se va reduce livrarea a cca 40.000 de automobile, pana la sfarsitul anului. In 2007, Opel a vandut in Europa, dupa datele oficiale de firma, 1,74 milioane de automobile. Sistarea momentana a productiei nu exclude reduceri de salarii ale angajatilor firmei.

Si Ford este afectat de criza financiara europeana. In Saarlouis, Ford da afara „inainte de termen, 204 angajati“, dupa declaratiile unui purtator de cuvant al Ford din Köln, preluate de Deutsche Presse Agentur (dpa 07.10.08). Contractele de angajare temporara a acestor angajati mergeau pana la 31 decembrie. Intreprinderea din Saarland produce mai ales pentru export (in 2007 cca 392.500 de automobile), avand 6500 de angajati.

Si productia de la BMW din Leipzig va fi intrerupta pentru o saptamana, la sfarsitul lunii octombrie, ceea ce inseamna 2800 de automobile scoase de pe banda. „BMW reactioneaza la evolutia pietei, mai cu seama a celei din SUA“ a declarat pentru dpa, un purtator de cuvant al firmei.

Dupa bancile si asigurarile germane, constructorii de automobile sunt marca stabilitatii „locomotivei Europei“. Masurile de austeritate intervenite in aceasta industrie, vitala pentru Germania, insa nu numai, indica proportiile crizei financiare momentane. Conform stirilor difuzate de radioul german, aceste masuri din industria auomobilelor si cele ce vor urma, pana la sfarsitul anului, vor afecta substantial si producatorii mici si mijlocii de componente si accesorii auto.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10636 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    un pic exagerat si panicard (Marţi, 7 octombrie 2008, 17:47)

    cip [anonim]

    cat de mare e fabrica din bochum in comparatie cu cea din ruesselsheim? si ai uitat de opel kaiserslautern.
    • 0 (0 voturi)    
      toti pacalicii (Marţi, 7 octombrie 2008, 19:47)

      io [anonim] i-a raspuns lui cip

      Ce fabrica la Kaiserslautern. Aia nu fac decat power train acolo si ceva body nu au linie de asamblare.
  • +1 (1 vot)    
    Profituri (Marţi, 7 octombrie 2008, 18:39)

    ion [anonim]

    Eu nu am auzit un singur producator sa scada un pic preturile la masini, cu alte cuvinte sa renunte la o parte din profit. Sincer le urez faliment placut cu toate ca stiu ca acest lucru nu o sa se intample. Se pare ca nimeni nu mai gandeste in urmatorii termeni: scad pretul deci cresc vanarile de unde rezulta ca obtin acelasi profit dar din volum mai mare.
    • +2 (6 voturi)    
      Nu e chiar asa (Marţi, 7 octombrie 2008, 19:12)

      Ha [anonim] i-a raspuns lui ion

      Un producator nu poate scadea preturile sub costul de productie (e ceva lege legata de pret de dumping, concurenta, etc). Din cate intelesesem, pentru un Golf, profitul VW era undeva la 5%. Crezi ca s-ar fi vazut asta la cumparator? Presupun ca la alti producatori marja de profit tot in jurul a 5% se invarte.

      In concluzie, masinile se vindeau cam in acelasi numar, in schimb tu trebuia sa tii in priza toata fabrica.

      In alta ordine de idei, decizia nu a luat-o un simplu angajat care nu stie economie.
      • 0 (4 voturi)    
        chiar 5%???? (Marţi, 7 octombrie 2008, 20:02)

        Bogo [anonim] i-a raspuns lui Ha

        tinere 5% e profitul pe care il incaseaza un show-room pe masina nu profitul pe care il are producatorul.

        asta a fost cea mai buna afirmatie pe care am auzit-o in ultima vreme.

        iti dau un simplu exemplu sa il dezbati inainte de a mai posta pe subiect:

        O masina X lanseaza o varianta noua a modelului Y. Pretul la care e lansat modelul Y la inceputul vietii sale e pretul relativ maximal. Dupa aproximativ 1 an pretul de vanzare al aceluiasi model Y, tot nou si tot din showroom este cu un oarecare procent mai mic si nu cu 5% ci cu mai mult. In conceptia ta...dupa 1 an... modelul Y se vinde sub pretul de productie? smart thinking, oare cum nu dau baietii astia faliment ma depaseste. :)
        • +2 (6 voturi)    
          Ce nu ai inteles? (Marţi, 7 octombrie 2008, 20:18)

          Ha [anonim] i-a raspuns lui Bogo

          Din afirmatia ca VW scoate atat. Cat iti baga dealeru' pe gat e cu totul altceva. Ala e profitul dealer-ului. Sa nu amestecam rata cu varza.

          Si scuze, eu nu vorbesc de masini din clasa premium... ca sa-i zicem asa. Vorbesc de masini pentru oamenii de tot randul.

          Sau imi incepi si tu cu teoria ca toti producatorii tin preturile sus, ca sa aibe profit mare, ca nu exista concurenta reala... etc... etc...

          5% e din auzite. Ma astept sa fie pe undeva sub 10% oricum. Crezi ca VW scoate 50% profit din Golf?
          • 0 (2 voturi)    
            :) (Marţi, 7 octombrie 2008, 20:47)

            Bogo [anonim] i-a raspuns lui Ha

            nu e vb de faptul ca tine pretul sus, probabil scot 5% profit doar in ultima perioada de comercializare a masinii cand se vinde la pretul minimal...adica pt un VW Golf V sa spunem, inainte de a intra VW Golf 6 voi avea pretul de achizitie cu o droaie de oferte si optionale oferite moca. daca compari vanzarea masinii in ultimul an cu cea din primul an vei descoperi o diferenta mare de pret. oricum, nu se vinde pe minus in nici un moment masina. ea aduce profit chiar si atunci cand oamenii au impresia ca e aproape pe nimic:)
          • +2 (2 voturi)    
            cam asa sta treaba (Marţi, 7 octombrie 2008, 21:48)

            sorin [anonim] i-a raspuns lui Ha

            la o masina clasa mica vanduta consultantul ia 50 -100 eur
            dealerul 250-300
            importatorul 300
            constructorul nu lucreaza sub 20 %
            asta la un pret de 10.000

            la clasa premium sau lux e cam 50%
          • 0 (2 voturi)    
            rata profit (Marţi, 7 octombrie 2008, 22:57)

            mihai [anonim] i-a raspuns lui Ha

            din cate stiu eu, chiar cei mai profitabili constructori din domeniu scot (care mai scot!) profituri anuale de sub 10%.
          • 0 (0 voturi)    
            Da! (Miercuri, 8 octombrie 2008, 17:44)

            Mihai [anonim] i-a raspuns lui Ha

            Raspunsul ar fi da, daca consideri
            profit = <pret vanzare> - <pret realizare masina pe banda>. Poate chiar mai mare de 50%. Din cate stiam eu costul efectiv pt constructia unei masini gen Golf (cu dotari mai micutze) este pe undeva pe la 4-5k (vezi Loganul, care se vinde de la 6400E, si sigur scoate ceva profit, n-o fac din dragoste). La fiecare dotare suplimentara, se mai adauga si ceva profit (iara Golf -> 150E pt conexiune iPod :D)
            Dupa cum ti-a mai prezentat cineva, eu am observat la Nissan Primera, modelul anterior. La lansare era undeva la 25k, in iarna 2006 puteam sa iau modelul de mijloc (cu destule dotari) cu 18k. Diferenta ar fi 7k, deci la inceput au avut profit ceva mai mare :).
            Numai ca, din profitul asta trebuie sa scoti anumite chestii, cum ar fi:
            - cercetare pentru diverse parti (un motor nou, de ex, vezi la golf TSI, FSI, costa cam cu 2k mai mult decat versiunile vechi, cam la aceeasi putere) - aia 2k in plus nu sunt profit, o parte din ei amortizeaza investitia necesara pt dezvoltare. Aceeasi diferenta era si la Renault, intre motorizarea E3 si E4 era diferenta de 650E, la aceeasi configurare.
            - costuri legate de fabrica (reconfigurare linie de asamblare)
    • +2 (2 voturi)    
      Nu mai cumpara americanii (Marţi, 7 octombrie 2008, 19:21)

      cici [anonim] i-a raspuns lui ion

      Economia americana, ca de la ea a inceput criza, se bazeaza pe un rulaj mare de marfuri, americanii isi schimbau masinile destul de des, majoritatea plateau rate. Eh, acum ca nu mai au bani nici de rate la ipoteca, ii doare la patina ca un BMw costa doar 40.000 in loc de 43. Acesta este motivul pentru care se produce mai putin. In peroada dee criza poti sa scazi pretul, ca nu te intreaba nimeni nici macar cat e ceasu'. Dar poate ma insel.
      • +2 (2 voturi)    
        corect... (Marţi, 7 octombrie 2008, 20:04)

        Bogo [anonim] i-a raspuns lui cici

        piata americana de masini este, sau a fost, una dintre principalele piete pentru majoritatea producatorile mari..cu o piata in colaps ramai cu gramada de masini si te uiti la ele ce frumoase sunt.
        • 0 (2 voturi)    
          perfect adevarat (Marţi, 7 octombrie 2008, 21:45)

          Ivanu [utilizator] i-a raspuns lui Bogo

          http://www.usatoday.com/money/autos/2008-10-01-auto-sales_N.htm?csp=34
          "Americans felt too broke to buy new cars and trucks last month, making September the first month with total sales below a million since February 1993."
          pe pagina de mai sus apar cifrele exacte, cu cat a scazut numarul de masini vandute fata de sept '07. pe scurt pt GM au scazut cu 15% iar pt Ford si masinile japoneze cu 30-35%
  • -1 (1 vot)    
    da (Marţi, 7 octombrie 2008, 21:30)

    ileana cosanzeana [anonim]

    Trebuie sa le scumpeasca. Numai ce cresc preturile castiga in perioade de criza. Cunoscatorii stiu :)
  • 0 (2 voturi)    
    precizare (Marţi, 7 octombrie 2008, 21:33)

    guardia [anonim]

    ma bag si io putin in discutie: masinile comercializate sub brandul opel se vand in europa, chiar daca opel tine de gm sau mai stiu io cine...deci daca a sistat productia opel, inseamna ca in europa nu se mai vand masini...gresesc?
    • 0 (0 voturi)    
      ba da ,numai sa se cumpere :) (Marţi, 7 octombrie 2008, 23:00)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui guardia

      inseamna ca,din cauza vanzarilor slabe, au stocuri prea mari de masini care abia asteapta sa fie cumparate
    • 0 (0 voturi)    
      Ce are Opelul cu America (Miercuri, 8 octombrie 2008, 15:36)

      cici [anonim] i-a raspuns lui guardia

      Intre timp, criza a atins si Europa, de aia nu se mai face Vauxhall. Ce am incercat eu sa subliniez este faptul ca un procent imens din profitul constructorilor de masini venea de pe piata americana. Decat sa isi ia o masina noua, acum atat americanul cat si europeanu zic : oare maine iau salar, oare ne saleaza si pe noi ceva grup financiar ca nu e inca in colaps, hai sa mai stau putin cu opelul( a se citi fiecare ce are ) ala pe care vreau sa mi-l iau si sa ma mai fortez cu masina asta pe care o am!
  • -2 (2 voturi)    
    parerea mea umila (Marţi, 7 octombrie 2008, 22:48)

    Pavel [anonim]

    cred ca se duce lumea de rapa....
    • -1 (1 vot)    
      ghinion (Marţi, 7 octombrie 2008, 23:17)

      Macarena [anonim] i-a raspuns lui Pavel

      Duca-se invartindu-se. Care vorbea de visu american? Ca la moda e cosmaru american. Iti pleaca banii din fondu de pensii si ramaii cu ochii in soare ca la FNI. Am trait-o si pe asta... une e Tractoristu cu suprematia Americii? de nu ne scotea din prune cand ne mai dadeam si noi cu parerea.
      Cica a inceput Loteria Vizelor.. sunt curios cati vor mai aplica :)).
      Alta chestie... ziceau unul din US ca America este inca o tinta pentru ultra-calificati. oare? sa vedem ce va fi.
  • +1 (3 voturi)    
    Nici Loganul nu se mai fabrica... (Marţi, 7 octombrie 2008, 23:06)

    gogu [anonim]

    Cum pana cand? Cica pana cand incep sa se fabrice iarasi BMW-urile, a anuntat purtatorul de cuvant Dacia. Pentru ca, a zis el, nu mai a are Dacia cu cine concura !
  • 0 (0 voturi)    
    dap logan cisiga! (Miercuri, 8 octombrie 2008, 1:49)

    zuzu [anonim]

    Ciao...
    fost la Sirya anul trecut, si nu am vazut decit 60% DACIA. Multe dacii papuc, multe SuperNove si Solente si cine era mai rasarit... Logan :).
    Deci cine se scoate?
    Ceasca saracu, ca facu piata care trebuie :)
    numai bine...
  • 0 (0 voturi)    
    Adaos comercial (Miercuri, 8 octombrie 2008, 10:44)

    zir [anonim]

    Salut,

    Eu vand masini in Romania marca Audi orice model orice configuratie inclusiv R8 cu 19% mai putin decat in orice reprezentanta din Romania.Mentionez ca se acorda factura fiscala, garantie .Nu va ganditi ca fac vreo smecherie cu TVAul ca nu este cazul .Propietarul masini care o cumpara in general o ia fara sa plateasca in Germania TVA (declara ca plateste in Romania) si nu mai plateste in Romania nici un TVA deci castiga 38% din valoarea de catalog de la Porsche Bucuresti. Mentionez ca livrarea o fac la poarta fabrici sau contra cost in Romania .Ce vreau eu sa mentionez este ca la toata afacerea asta eu castig 6% + procent de vanzari de la Audi .Ganditi-va simplu cum credeti ca un dealear de masini poate sa isi faca acele seii somptuase sa plateasca salarii destul de mari personalului si sa isi plateasca .Acum sa stiti ca 30-50% in functie de valoarea masini sunt cheltuili indirecte pe care voi cumparatori le platiti iar pretul real de productie a masini care iese pe parta fabrici este foarte mic.

    Numai bine.
    • 0 (0 voturi)    
      hmm... (Miercuri, 8 octombrie 2008, 11:53)

      johndoe [anonim] i-a raspuns lui zir

      nu e nicio smecherie..reprezentatele nu platesc TVA la achizitionarea masinilor de la producator, iar daca platesc acesta este oricum deductibil...poate ma insel..nu am studii de specialitate...dar in momentul in care ti-l vand ei colecteaza TVA---cred ca v-ar ajuta o mica lectura a Codului fiscal...sunt curios..la ce pret le cumpara reprezentantele de la producator...
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns (Miercuri, 8 octombrie 2008, 13:32)

        zir [anonim] i-a raspuns lui johndoe

        Cred ca nu m-am facut inteles ,pretul masini fara TVA care este dat de producator si la care le vand clientilor mei masina este mai mic cu 25% (adica 19% +6 %profitul meu + comision) decat pretul fara TVA in romania .Deci TVA-ul il scoatem din ecuatie . Simplu la noi pretul de baza pe siteul audi.ro pentru Audi A4 1.8 TFSI, 117 kW, 160 CP, M6 este de 24.100 E Fara TVA eu il vand la 20252 de E Fara TVA sau 24100E cu TVA inclus .
        • 0 (0 voturi)    
          Scuze ca intru si eu in discutie (Miercuri, 8 octombrie 2008, 15:49)

          cici [anonim] i-a raspuns lui zir

          Scuze ca ma bag si eu ca musca in Codul fiscal. "Propietarul masini care o cumpara in general o ia fara sa plateasca in Germania TVA (declara ca plateste in Romania) si nu mai plateste in Romania nici un TVA deci castiga 38% din valoarea de catalog de la Porsche Bucuresti" este evaziune fiscala, pentru ca declari ca platesti tva in romania si nu il mai platesti. Vezi ca pe astia va cauta garda prin pietele de masini. Cat despre faptul ca in germania masinile sunt cu 20% mai mici se datoreaza concurentei intre dealeri si a rulajului mare pe care il fac acestia, rezultand un discount mai mare din pretul de lista, comparativ cu porsche romania.
          Viderzen. Cius
  • 0 (0 voturi)    
    Saurieni (Miercuri, 8 octombrie 2008, 10:45)

    darthmaul [anonim]

    BMW, Mercedes, in ultimi ani a luat-o si VW pe urme sunt saurienii industriei auto, ca sa nu mai adaug Ford, si alte "vapoare" americane care consuma combustibili de sparg sau mai bine spus au consumat, pentru ca acum sunt pe cale de disparitie.
    Industria auto trebuie sa fie regandita, trebuie sa-si schimbe produsul final, trebuie sa produca in alt mod si alte produse. Trebuie sa treaca printr-un avatar! Asta nu pentru ca o scriu eu aici, ci pentru ca aurul negru e pe gatate si economiile o cam iau razana si apare inevitabil acest efect de domino. Acesti saurieni nu vor disparea de pe piata dar va trebui sa-si reduca "masa corporala", cheltuielile, sa vina cu niste produse ieftine, competitive si care sa se adreseze celor multi, care sunt bagati in datorii la banci din pacate... Si altele...
  • 0 (0 voturi)    
    Profit auto (Miercuri, 8 octombrie 2008, 13:40)

    zodrah [anonim]

    Din cate am citit si eu rata profitului pentru un producator auto nu depaseste 5% fata de costul de productie.Restul banilor sunt la cei care le vand(dealeriii).
  • 0 (0 voturi)    
    La noi (Miercuri, 8 octombrie 2008, 13:48)

    cristi [anonim]

    La noi SIDEX a mers in pierdere 10 ani :). Ar trebui sa oferim consultanta occidentului pe tema asta.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by