Ca urmare a crizei financiare, constructorul de automobile Opel isi intrerupe productia in aproape toate intreprinderile europene (dpa). In Germania, centrele de productie din Bochum (5000 de angajati) si Eisenach (1800 de angajati) au fost puse pe linie moarta pentru 2-3 saptamani, nu se mai lucreaza decat la centrala din Rüsselsheim.

Cu aceasta masura, dupa declaratiile conducerii Opel, se va reduce livrarea a cca 40.000 de automobile, pana la sfarsitul anului. In 2007, Opel a vandut in Europa, dupa datele oficiale de firma, 1,74 milioane de automobile. Sistarea momentana a productiei nu exclude reduceri de salarii ale angajatilor firmei.

Si Ford este afectat de criza financiara europeana. In Saarlouis, Ford da afara „inainte de termen, 204 angajati“, dupa declaratiile unui purtator de cuvant al Ford din Köln, preluate de Deutsche Presse Agentur (dpa 07.10.08). Contractele de angajare temporara a acestor angajati mergeau pana la 31 decembrie. Intreprinderea din Saarland produce mai ales pentru export (in 2007 cca 392.500 de automobile), avand 6500 de angajati.

Si productia de la BMW din Leipzig va fi intrerupta pentru o saptamana, la sfarsitul lunii octombrie, ceea ce inseamna 2800 de automobile scoase de pe banda. „BMW reactioneaza la evolutia pietei, mai cu seama a celei din SUA“ a declarat pentru dpa, un purtator de cuvant al firmei.

Dupa bancile si asigurarile germane, constructorii de automobile sunt marca stabilitatii „locomotivei Europei“. Masurile de austeritate intervenite in aceasta industrie, vitala pentru Germania, insa nu numai, indica proportiile crizei financiare momentane. Conform stirilor difuzate de radioul german, aceste masuri din industria auomobilelor si cele ce vor urma, pana la sfarsitul anului, vor afecta substantial si producatorii mici si mijlocii de componente si accesorii auto.