Volkswagen, compania care sfideaza criza mondiala

de George Florea     HotNews.ro
Vineri, 10 octombrie 2008, 20:00 Economie | Auto


Evolutia VW,
dupa-amiaza
zilei de 10 oct.
"Nu exista o explicatie rationala", spun analistii. "Nu are nimic de-a face cu valoarea reala", adauga tot ei. E vorba despre actiunile Volkswagen, compania ale carei actiuni cresc aproape fara incetare de la inceputul crizei mondiale, sfidind orice prognoza si orice asteptare. Constructorul german a crescut atit de mult, incit a depasit ca valoare de piata Toyota. Motivele?

Opinia cititorilor: Alin
Nu este vorba ...despre ce firma face masini mai bune , explicatia e urmatoarea :

VW vinde foarte putin in America in comparatie cu Toyota si alte firme din bransa. Din acest motiv este mult mai putin afectata de criza care a lovit puternic acolo .. cand ajunge sa fie la fel si in EU ..s-o vedea..


Nu le stie nimeni. Cei mai multi dintre analistii citati de cotidianul economic Agefi (via AFP) banuiesc ca in spatele acestei cresteri ar fi intentia grupului Porsche de a cumpara actiuni (Porsche detine deja 35% din actiunile Volkswagen), dar explicatia nu pare a fi suficienta.

Evolutia indicelui DAX
In orice caz, nu pentru cresterea din ultimele saptamini, cind, in toiul unei crize globale fara precedent, actiunile Volkswagen au batut record dupa record, pina la 452 de euro. Si asta pe o bursa, cea din Frankfurt, care anul acesta a scazut constant, dupa cum arata si evolutia indicelui DAX.

Beneficiind de aceasta crestere, Volkswagen - cel mai mare constructor european de automobile - a ajuns la o valoare de piata de peste 90 de miliarde de euro. A depasit astfel Toyota (80 de miliarde de euro), afectata ca si restul industriei auto de criza financiara.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12362 vizualizari

  • -4 (6 voturi)    
    Imi place foto Hotnews.ro (Vineri, 10 octombrie 2008, 20:23)

    Foto Hotnews [anonim]

    Foarte tehnic, ce lentile ati folosit pentru pozele cu grafice?
    • +1 (7 voturi)    
      re: imi place hotnews.ro (Vineri, 10 octombrie 2008, 21:51)

      Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui Foto Hotnews

      Dudule, trebuie sa apeshi pe pozele alea mici ca sa le faci mai mari mah, nu iti strica ochii. Sau macar foloseste scula de marit care vine cu XP, Start > All Programs > Accessories > Accessibility > Magnifier.
  • -5 (11 voturi)    
    simplu (Vineri, 10 octombrie 2008, 20:35)

    MirceaA [anonim]

    toata lumea ii stie ca fiind foarte seriosi si multi au cumparat actiuni la ei ca sa-si puna banii bine.
    • +12 (14 voturi)    
      Hahaha ! (Vineri, 10 octombrie 2008, 20:59)

      Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

      Buna gluma. Foarte multe companii foarte "serioase" au picat de le-a luat dracu !! Este foarte greu sa decizi care sunt "seriosii" care cad la bursa si seriosii care nu cad.
    • +1 (13 voturi)    
      :)))))))))))))) (Vineri, 10 octombrie 2008, 21:10)

      Citizen Y [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

      Explicatie de roman lesinat... dupa masini "nemtesti"... Ai cumva un Passat sau un Golf? La mana a doua? :)
      • 0 (8 voturi)    
        nu (Vineri, 10 octombrie 2008, 21:17)

        MirceaA [anonim] i-a raspuns lui Citizen Y

        imi pare bine ca am cunoscut prun tine inteligenta si bunul simt romanesc. Nu, nu am un VW ci un Land Cruiser.
      • 0 (12 voturi)    
        desigur (Vineri, 10 octombrie 2008, 22:13)

        Relu [anonim] i-a raspuns lui Citizen Y

        ... si cu mileuri la luneta.
        • +1 (7 voturi)    
          exact (Vineri, 10 octombrie 2008, 23:27)

          MirceaA [anonim] i-a raspuns lui Relu

          mi le-a facut cadou mama ta.
      • -1 (1 vot)    
        Si daca are (Sâmbătă, 11 octombrie 2008, 17:36)

        george [anonim] i-a raspuns lui Citizen Y

        Si daca are e baiat destept.Decat un logan sau un sandero nou sincer prefer un Vw la mana a doua de 7-8 ani.NICI NU EXISTA GRAD DE COMPARATIE.PATRIOTULE:)))))))))))))
        • 0 (0 voturi)    
          Spor (Sâmbătă, 11 octombrie 2008, 22:17)

          Pauli [utilizator] i-a raspuns lui george

          Nu e vorba de patriot. Dar:
          1. Piesele de schimb la Dacia (noua cum e) sunt mai ieftine.
          2. Ai masina noua cu garantie (extinsa la 3 ani).

          Daca cumperi o masina pt. a te misca de la un loc la altul, atunci sper ca ma intelegi. Daca-ti iei o masina ca sa locuiesti in ea, atunci nu ma bag.
  • -6 (10 voturi)    
    Simplu. (Vineri, 10 octombrie 2008, 21:00)

    Alin [anonim]

    Sunt sustinuti artificial+pe ascuns de statul german.
  • +1 (13 voturi)    
    Mai vorbim peste un an pe vremea asta.. (Vineri, 10 octombrie 2008, 21:06)

    gogu [anonim]

    Atat.
  • +5 (5 voturi)    
    porsche (Vineri, 10 octombrie 2008, 21:09)

    je [anonim]

    http://www.dw-world.de/dw/article/0,2144,3508048,00.html

    comisia european a aprobat preluarea VW de catre Porsche inca din sept., deci VW e ca si detinuta de Porsche
    Am inteles ca familia porsche l-a si inlaturat pe presedintele CA... dar nu sunt sigur
  • -1 (11 voturi)    
    Dacia cu bord Deceneu si nr de Sarmizegetusa (Vineri, 10 octombrie 2008, 21:49)

    fantom si jerry [anonim]

    E simplu: actionari mascati ai societatii sunt Popey si Ana Aslan. In fiecare saptamana Popey le face muncitorilor de la VW cate o clisma cu spanac pentru cresterea productivitatii muncii, iar Ana Aslan trateaza actiunile cu Gerovital.
  • -4 (8 voturi)    
    Dar noi , maine ce mancam ? (Vineri, 10 octombrie 2008, 21:50)

    NOI ROMANII [anonim]

    Cu dobanzile astea care cresc de ne ia naiba ?
  • 0 (14 voturi)    
    VW (Vineri, 10 octombrie 2008, 22:06)

    marius [anonim]

    Mai dragilor,

    Am condus un passat 2 FSI un an jumate incercand sa inteleg de ce vand VW asa bine la noi. In afara de motorul care "trage" bine, cu un consum mediu de "numai" 12 %, in oras peste 15% + revizii peste 500 euro bucata, in rest numai de bine: macaraua electrica de la geam sofer cazuta dupa mai putin de sase luni, reglaj scaun sofer la fel, plastic care "suna bine" peste tot. Mai mult de jumatate "meid in ciaina". Noroc ca era masina de servici. Acasa ma astepta cuminte de 7 ani "japoneza" mea care n-a adunat inca atatea probleme cat am avut cu "nemteasca".
    Asadar, apucati-va sa cumparati actiuni la VW.... Bafta!
    • -4 (8 voturi)    
      vulpea cand n-ajunge la struguri.... (Vineri, 10 octombrie 2008, 22:37)

      eu [anonim] i-a raspuns lui marius

      daca-i pe-asa du-te si-ti cumpara dacie...
    • +2 (10 voturi)    
      masina firmei (Vineri, 10 octombrie 2008, 22:41)

      VAG fan [anonim] i-a raspuns lui marius

      tu cu siguranta conduci vw-ul ala ca si cum ar fi al firmei...sunt multi ca tine...ca doar e masina firmei.
      si vi si ne povestesti de japoneza ta care circula numa duminca...
      laso moarta...
      • 0 (0 voturi)    
        masina firmei (Duminică, 12 octombrie 2008, 13:36)

        marius [anonim] i-a raspuns lui VAG fan

        Draga VAG+,

        Iata niste precizari:
        1. In primul rand mi-am "condus" intotdeauna masinile de firma ca si cum ar fi fost ale mele; Ca dovada, "japoneza" a fost si ea masina de firma pe care am cumparat-o dupa patru ani de utilizare la peste 35.000 de kilometri/an. Inainte sa ma sui in passat avea deja peste 160.000 de kilometri. Passatul nu l-as fi cumparat decat ca sa-l vand imediat unuia ca tine...
        2. M-a fascinat, dupa '90, "mioritismul" utilizatorilor de VW care au acceptat fara sa carteasca, pe langa preturile de achizitie si intretinere care n-au nicio legatura cu calitatea si tratamentul execrabil al importatorului principal in Romania care iti tot timpul senzatia ca-ti face un favor daca te baga in seama.
        3. Aceste lucruri se schimba in fiecare zi daca esti atent la ce masini noi circula pe strada. "Suprematia" vw s-a terminat...
        4. "Japoneza" nu este Toyota..:-0
    • -2 (6 voturi)    
      masina firmei (Vineri, 10 octombrie 2008, 22:41)

      VAG fan [anonim] i-a raspuns lui marius

      tu cu siguranta conduci vw-ul ala ca si cum ar fi al firmei...sunt multi ca tine...ca doar e masina firmei.
      si vi si ne povestesti de japoneza ta care circula numa duminca...
      laso moarta...
    • -8 (8 voturi)    
      marius (Sâmbătă, 11 octombrie 2008, 2:04)

      liviu [anonim] i-a raspuns lui marius

      fa pishu pe japoneza ta.:)) nu compari un passat de 1 an jumate cu o japoneza de 7 ani. :O sau esti chiar low cu mintea?
    • +3 (5 voturi)    
      vw (Sâmbătă, 11 octombrie 2008, 9:16)

      Arkan [utilizator] i-a raspuns lui marius

      Corect.
      Romanii prind o idee si pe aia o tin. Gen Nokia, VW, Playstation.
      O masina proasta, fara gust, cocalareasca cu motoare de peste 10 ani, dar cu preturi gigantice
  • +3 (5 voturi)    
    E o bula (Vineri, 10 octombrie 2008, 22:42)

    Alex S [utilizator]

    E o bula si cand s-o sparge face urat. E total nejustificat.
  • +1 (5 voturi)    
    Masini la mode (Sâmbătă, 11 octombrie 2008, 0:06)

    Sebastian [anonim]

    E o masina la moda, dar nimic mai mult... A dat si romanasu la masini nemtesti :)
  • +5 (5 voturi)    
    de fapt e foarte simplu (Sâmbătă, 11 octombrie 2008, 0:17)

    Alin [anonim]

    Nu este vorba ...despre ce firma face masini mai bune , explicatia e urmatoarea :

    VW vinde foarte putin in America in comparatie cu Toyota si alte firme din bransa. Din acest motiv este mult mai putin afectata de criza care a lovit puternic acolo .. cand ajunge sa fie la fel si in EU ..s-o vedea..
  • +3 (7 voturi)    
    fara suparare (Sâmbătă, 11 octombrie 2008, 0:35)

    dani [anonim]

    vw are mari probleme de calitate cam de multisor .mitul vw a fost de foarte mult tp detronat de toyota , mazda honda si alte masini.de ex nu vw au avut primii suspensia independenta pe spate in clasa hatch sau medie. au fost ford cu focus si mondeo. nu vw au fost primii care au facut centurile pretensionate , airbag-uri laterale cu volvo si exemplele pot continua la nesfarsit .dar vw este ceea ce reprezinta numele MASINA POPORULUI cu o fiabilitate normala cu hibele pe care le are orice masina.unele chiar mai mari . nu concep ca o masina noua gen vw passat ultimul model sa consume dupa 10000km 1litru de ulei.sunt masini bune dar departe de mit.sunt ieftine si pentru roman vw este o masina de lux.in germania alaturi de opel este dacia de la noi.lasand la o parte aceasta indarjire romaneasca fata de vw acel grafic este fortat umflat cu pompa .si asa vw au mari probleme pt ca golf 5 a fost o totala jignire adusa unei masini , golf 5 wagon este o blasfemie iar golf 6 este doar un strigat de disperare . eu nu am masina ca nu-mi permit inca stundent fiind dar in orice caz nu-i bine deloc ceea ce se intapla in automotive pentru ca in asa domeniu ma pregatesc si nu vad un viitor in mom de fata.mersi.
    • -5 (5 voturi)    
      consum ulei (Sâmbătă, 11 octombrie 2008, 6:12)

      service vw berceni [anonim] i-a raspuns lui dani

      draga dani,

      daca "nu concepi ca o masina noua gen vw passat ultimul model sa consume dupa 10000km 1litru de ulei" inseamna ca "in asa domeniu" te pregatesti degeaba, pentru ca nu intelegi nimic (sau poate te pregatesti doar de o luna)

      incearca alta si alta postliceala
      te pupic!
      • +3 (7 voturi)    
        domnule service (Sâmbătă, 11 octombrie 2008, 9:18)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui service vw berceni

        ce spui despre faptul ca presedintele vw a spus, la o conferinta de presa, ca vw mai are mutl pana sa ajunga la nivelul de calitate al toyota? o fi si asta unul care nu se pricepe?
    • 0 (2 voturi)    
      dani, (Sâmbătă, 11 octombrie 2008, 9:50)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui dani

      Tot fara suparare, dar e plina tara de experti care emit judecati de valoare de genul:uite Ford-ul are plastic de Logan sau Toyota e cea mai fiabila, VW e de c...t deoarece consuma ulei. Toate masinile consuma ulei mai mult sau mai putin si asta depinde de modul in care le utilizezi si de tipul motorului.
      Inainte de Focus exista Escort si ala avea deja suspensie independenta la care ulterior au renuntat din motive de costuri, reaparand ulterior pe Focus.
      Foarte mult entuziasm specific varstei, dar prea putina intelepciune.
      VW ca si companie e un exemplu de reusita.
    • 0 (0 voturi)    
      Esti degeaba ... (Luni, 13 octombrie 2008, 12:23)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui dani

      Tu habar nu ai ce vorbesti amice. Cum poti vorbi in necunostinta de cauza in halul asta? Eu am masina coreeana Kia Ceed (care e o masina bunicica), si tot tanjesc dupa golf. E o masina bestiala. 70k km si niciun greier, fara pb de fiabilitate, motorul trage. Si in curbe... who.. nici nu mai zic. Dar tu dai dovada ca esti frustrat ca nu ai golf. Mai ai de invatat studentule. Fugi la culcare...
  • +4 (4 voturi)    
    VW vinde mult in China (Sâmbătă, 11 octombrie 2008, 8:37)

    John [anonim]

    Am fost saptamana trecuta in China ,trimis de compania auto unde lucrez si am vazut fabrica vw de la ei.Acolo VW vinde foarte bine pe o piata uriasa,si sa stiti ca vinde in general masini facute sub licenta lor ,dar le livreaza numai motoare vechi,de cel putin 10-15,fara nici o norma euro etc,deci bani buni cu produse expirate in piata europeana,deci profit urias pt companie.Asta ar fi una din explicatii,+cum spunea cineva mai inainte ,vw nu vinde mult in US,si or mai fi si alte explicatii,dar nu ma pricep.
  • +3 (3 voturi)    
    Optiuni (Sâmbătă, 11 octombrie 2008, 10:26)

    Silviu [anonim]

    Exista investitori mari (banci, fonduri de investitii) care au optiuni de vanzare scadente, dar nu detin toate actiunile. asa ca trebuie sa cumpere aceste actiuni, dar nimeni nu vinde (pentru ca pretul actiunii nu a cazut).
    • 0 (0 voturi)    
      Optiuni (Sâmbătă, 11 octombrie 2008, 13:10)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui Silviu

      Corect, Silviu, asta-i ce se intampla.

      Iar dupa ce investorii mari isi acopera shorturile, pretul ar trebui sa o ia in jos - daca nu intra familia Porsche si mai puternic la cumparare - , deci atunci ar fi bine de intrat short. :)
      • 0 (0 voturi)    
        optiuni (Sâmbătă, 11 octombrie 2008, 18:37)

        ionut [anonim] i-a raspuns lui Cristian

        Sau ceea ce in limbaj tehnic se cheama "optiune fara acoperire"
  • +1 (1 vot)    
    anonim (Duminică, 12 octombrie 2008, 5:08)

    Alex [anonim]

    Inainte sa comentati mai si conduceti.
    VW e o masina buna, iar la domeniul ora si timp de manopera o duce mai bine decat masinile franceze.
    Pt cel care are o Toyota e normal ca ti masina ca pe muzeu in parcare sa nu se strice. Daca ai face acelasi lucru si cu VW sa vezi atunci ce buna este.
    Oricum decat logan mai bine o masina de la VW care e mai ieftina la costurile post vanzare.
  • +1 (1 vot)    
    Pentru ziaristii care nu se informeaza (Duminică, 12 octombrie 2008, 9:47)

    Un Investitor [anonim]

    De ce a crescut VW in 5 fraze :
    1. Investitorii se asteptau ca VW sa aiba rezultate mai slabe din cauza crizei financiare si sa nu accepte oferta Porsche de achizitie.
    2. Investitorii au shortat actiunile (au vandut la termen actiuni care nu le aveau=vanzare in lipsa)...stati linistiti in Romania nu poti sa faci asta
    3. VW devine cea mai shortata companie din Europa ( aprox. 15% din nr actiunilor)
    4. Brokerul care a avut cea mai mare contrapartida a fost Lehman Brothers :D ...interesant
    5. Lehman falimenteaza si trebuiesc inchise
    pozitiile (se cumpara actiunile din piata)
    6. actiunile VW cresc :D ..wow

    PS: pentru autor - criza a ajuns deja in Europa, in caz ca nu te'ai uitat la stiri saptamana trecuta....
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Marţi, 14 octombrie 2008, 1:31)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Un Investitor

      Cam asta e esplicatia. Cei care comenteaza calitatea masinii nu au nici o treaba. Ziaristii nu au nci o treaba ca de obicei, arunca o nada si alde noi nu au ce face si raspund. toate bune
  • 0 (0 voturi)    
    picioare de lut (Duminică, 12 octombrie 2008, 15:10)

    Autogreen [anonim]

    Sunt tari cu economii puternice pe picioare de lut. Asa zisul produs intern brut al lor astronomic e doar un balon umflat care se sparge la cea mai mica adiere.
    Acum s-a dat trezirea la realitate.
  • +1 (1 vot)    
    VAG (Luni, 13 octombrie 2008, 12:12)

    Vlad [anonim]

    Pentru toti expertii: Volkswagen este compusa din VW, Audi, Skoda, Seat, Lamborghini, Bentley, Bugatti, Autovehicule Comericale (Crafter et al.) Scania si o bucata semnificativa din MAN. Este al 3-lea producator mondial de autovehicule. In Romania, dupa grupul Renault (cu Dacia cu tot) ei vand cel mai bine. Ei sunt definitia producatorului generalist de autovehicule. (o clasa intreaga de masini se numesc dupa un model al lor) La toate nivelurile de pret au vehicule de top, care detin ponderi semificative de piata. Este standardul cu care toti (inclusiv Toyota care a copiat Passatul cu Avensis si Jetta cu Corolla) se compara. Evident compania nu va fi ferita de criza, dar acum s-ar parea ca actiunile lor sunt un mijloc de refugiu. Porsche probabil ca doreste sa o transforme intr-un SRL si asta duce la speculatii.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by