Beijingul impune restrictii de circulatie pentru automobile, in functie de numerele de inmatriculare

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 13 octombrie 2008, 11:55 Economie | Auto


Autoritatile din capitala Chinei au introdus incepand de luni restrictii de circulatie pentru automobile, in functie de numarul de inmatriculare, in ideea de a reduce nivelul poluarii din oras, scrie BBC. Restrictii asemanatoare au fost introduse si in timpul Jocurilor Olimpice din august, cand nivelul poluarii a scazut semnificativ. Ideea de baza este ca fiecarui automobil ii va fi interzis sa circule o zi din saptamana pentru a se reduce cu 800.000 numarul masinilor care circula zilnic pe strazile Beijingului.

Capitala Chinei a avut strazi mai libere si aer mai curat in timpul Olimpiadei, datorita restrictiilor, iar autoritatile spera ca reintroducerea lor va reduce traficul auto cu 6,5%. Multi locuitori se bucura ca restrictiile sunt impuse din nou, dar sunt si oameni care spun ca regulile sunt foarte complicate.

Luni, cei care aveau placute de inmatriculare ce se termina in unu sau sase trebuie sa-si lase masina acasa, iar marti va fi randul celor cu doi si sapte la urma. Presa a scris ca in perioadele in care poluarea va atinge niveluri exceptional de mari, se vor impune restrictii prin care va fi interzisa circulatia a jumatate dintre cele 3,4 milioane de masini din capitala Chinei.

In timpul Jocurilor Olimpice au fost inchise si fabricile din oras pentru ca aerul insuportabil din oras sa devina respirabil. Se pare ca in nici o alta luna august din ultimul deceniu aerul din Beijing nu a fost atat de curat, insa zilnic o mie de masini se adauga la parcul auto urias al capitalei Chinei.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1166 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Excelenta propunere (Luni, 13 octombrie 2008, 12:17)

    Addy [utilizator]

    Chiar daca limiteaza libertatea oameniilor, in conditiile in care consideram ca libertatea circulatiei auto este o extensie a acestei libertati. In Bucuresti cu siguranta nu se va aplica.

    Avem o specia de oameni care prefera sa faca 1 ora dintr-un loc alt altul al Bucurestiului, stand in masina, decat 1/2 de h sau mai putin pe jos.

    La noi, de-ar fi aproape pustie strada, tot s-ar gasi niste tampiti sa claxoneze, sa forteze semaforul etc.
    • -3 (5 voturi)    
      Bravo, Addy... (Luni, 13 octombrie 2008, 12:45)

      iosiP [anonim] i-a raspuns lui Addy

      ...avem si o "specie" de oameni cu probleme cronice de sanatate, care nu pot merge pe jos mai mult de 100m.
      Cu astia ce faci, ii eutanasiezi ?

      Plimbare placuta!
  • 0 (0 voturi)    
    de unde??? (Luni, 13 octombrie 2008, 12:25)

    gigi [anonim]

    de unde frate 1000 de masini zilnic?? a dat bogatia peste toti chinezii?

    nu inteleg cum pot 1000 de chinezi zilnic sa isi cumpere masina. si sa o foloseasca atat de intens, desi costurile de intretinere si benzina sunt mari.
  • +2 (2 voturi)    
    Pe cand o taxa de mers cu masina si in Bucuresti? (Luni, 13 octombrie 2008, 12:29)

    Alin [anonim]

    Daca vreun primar al Bucurestiului vizionar curajos si care sa aiba si ceva cunostinte medicale ar pune o taxa de 50RN/zi/masina care circula in oras, ar rezista indignarii colective initiale, ulterior ar putea deveni chiar presedinte multumita voturilor celor initial indignati. O astfel de taxa coroborata cu o baza auto de transport in comun putin mai mare si putin mai civilizata, cu camere de luat vederi care sa taxeze automat proprietarul masinii cu numarul detectat ca circula ar duce la mult mai putin plumb in Bucuresti, caci putini s-ar mai duce cu masina personala la munca sau sa cumpere o paine, ar duce la mai putin praf in prafuitul Bucuresti, ar duce la mai putin zgomot in zgomotosul Bucuresti, ar duce la mai putin stress pentru bucurestenii stresati de trafic, ar duce la eficienta mijloacelor de transport in comun de suprafata, care nu ar mai sta inerte in trafic. Povestile ca se vor construi centuri de autostrazi sunt de adormit copii. In 20 de ani s-au facut 150Km autostrazi deci o sa fie o centura in jurul Bucuresti-ului peste 50 ani. Orice alte masuri presupun multi foarte multi bani (in acest context de criza) si mult timp.
    • 0 (0 voturi)    
      Mda de unde? (Luni, 13 octombrie 2008, 15:41)

      john [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Nu trebuie sa gandesti prea mult ca sa realizezi ca daca ce propui tu s-ar implementa, ai avea numai jeepuri si masini de fitze, ai caror proprietari nu numai ca si-ar permite taxa ta de 50 RON, dar te-ar intoxica si mai tare, ca sa-si puna in valoare masina (aia care consuma 14 l % si ocupa 2m latime de sosea).....

      Deci orice alte masuri sunt mai bune decat asta :)
      • 0 (0 voturi)    
        Oricum asta se intampla si acum. (Luni, 13 octombrie 2008, 17:17)

        Alin [anonim] i-a raspuns lui john

        1.Deci in cel mai rau caz aia cu jeep-uri care consuma 14% pe langa faptul ca ocupa soseaua ar mai plati 50ron/zi.
        2.O taxa de acest gen este pusa in Londra si nu am putea sa-i banuim de saracie in comparatie cu bucurestenii pe londonezi. Ei bine, desi sunt foarte bogati, londonezii au fost convinsi sa nu mai circule de aceasta taxa.
        3.Hai sa fim seriosi, nu cred ca daca majoritatea nu vor mai merge la munca in masina, Jeep-urile care consuma 14% oricum vor tine soseaua ocupata.
        4.Orice alta masura este mai buna. Ai dreptate: s-ar putea construi autostrazi suspendate, autostrazi de centura, s-ar putea pune semafoare inteligente, s-ar putea face mai multe sensuri unice, s-ar putea elibera inca o banda tinuta ocupata de masini parcate ilegal construind multe parcari supraetajate. Da sunt masuri mai bune, daca se fac in timp util. Dar noi am construit 4km de autostrada in 4 ani. Taxa si-ar face efectul instantaneu.
  • 0 (2 voturi)    
    Reactie "inbucuratoare" din partea editorilor! (Luni, 13 octombrie 2008, 13:26)

    iosiP [anonim]

    /// sint persoane care au probleme de sanatate care le impiedica sa mearga pe jos pina la munca. Si nici cu transportul in comun nu se descurca, din varii motive.
    ///
    • +1 (1 vot)    
      Mi se pare evident (Luni, 13 octombrie 2008, 13:44)

      Addy [utilizator] i-a raspuns lui iosiP

      ... ca vor exista anumite categorii exceptate.Sunt sigur ca nu vor trage pe dreapta salvarea, pompierii sau alte servicii de interes public pe motiv ca numarul lor de inmatriculare se termina in 2 sau 7.

      La fel si cu persoane cu probleme de sanatate care le impiedica sa mearga pe jos , nu numai la munca, ci oriunde. Evident, nimeni nu e asa de cretin incat sa ceara acestora sa mearga cu transportul in comun, cand s-ar putea ca statia sa fie la 1km distanta. Aceasta ar trebui sa serveasca drept recomandare, nu obligatie persoanelor in cauza. Problema ar fi birocratia, privind obtinerea unui certificat de handicapat ca sa ateste asta, sau niste politisti asa de imbecili care sa ceara respectivul act, in ciuda evidentei.

      Daca vorbim de obezi, atunci e alta discutie.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by